Pavyzdžiui, kodėl bute ar name visiškai dingus elektrai, sistema rodo, kad energija toliau vartojama?
Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė paaiškino, kad kai sutrinka elektros energijos tiekimas, nutrūksta ir ryšys su išmaniuoju skaitikliu.
„Šiuo atveju, jis toks pats įrenginys kaip ir bet kuris kitas namuose, kuris neveikia, jeigu nėra elektros energijos. Apie ką kalba ir kuo dalinasi cituojamas klientas – tai duomenų prognozavimas“, – komentavo R. Juodkienė.
Ji priminė, kad išmaniąją apskaitą sudaro du pagrindiniai elementai: skaitiklis ir duomenų sistema (savitarnoje galima ir raginame klientus tą aktyviai daryti) stebėti ir analizuoti duomenis.
„Taigi net ir laikinai nutrūkus elektros energijos tiekimui, sistema pateikia už tą laiką prognozuojamus duomenis. Paskaičiuojami – suprognozuojami vidurkiai įvertinus prieš tai sukauptus ir sistemoje užfiksuotus duomenis“, – paaiškino ESO atstovė.
Anot jos, kai elektros energijos tiekimas atsistato, atkuriamas ir ryšys su tinklu bei skaitikliu – prognozuojami duomenys užkeičiami faktu.
Tuomet sistemoje ir galime pamatyti, kad, pavyzdžiui, pirmadienį, kai nebuvo namuose elektros, suvartojimas buvo 0.
Nors prognozuojami duomenys, paskaičiuoti automatiškai, prieš tai ir rodė, kad galbūt (rašau galbūt, nes prognozė nėra faktas) tą pirmadienį suvartojimas siekė 1 kWh.
Išmaniuosius skaitiklius Lietuvoje jau turi daugiau kaip 1 mln. klientų iš 1,8 mln.