Vilniaus oro uostas paskelbė, kad nuo sausio 1 dienos 20 mln. Lt skolingos „flyLAL“ keleiviai gali būti neaptarnaujami.
Oro uostas skelbia visus šiuos metus „vykdęs sutartinius įsipareigojimus“, tačiau „flyLAL“ esą jau turi 11,5 mln. Lt restruktūriziuotų skolų ir dar daugiau nei 8 mln. Lt nepadengtų einamųjų mokėjimų už mėnesius nuo rugpjūčio.
„Aviakompanija pasisavino ir išskrendančio keleivio mokestį, kurį keleivis sumoka pirkdamas bilietą“, – teigiama oro uosto pranešime.
„Jeigu „flyLAL“ ir toliau piktybiškai nevykdys su Vilniaus oro uostu sutartimis nustatytų įsipareigojimų, nuo 2009 metų sausio 1 dienos oro uostas šiai aviakompanijai neteiks jokių paslaugų“, – rašoma jame.
„flyLAL“ generalinis direktorius Vytautas Kaikaris naujienų portalui alfa.lt sakė, kad bendrovė gavo Vilniaus oro uosto pasiūlymą atsiskaitinėti avansu ir „bando derinti sąlygas“.
Lrt.lt primena, kad „flyLAL“ praėjusią savaitę kreipėsi į Vyriausybę, siūlydama jai bendrovės kontrolinį akcijų paketą perimti už 1 Lt, tačiau ši atsisakė.
Pasak susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, „valstybė neprisiims atsakomybės už susiklosčiusią privačios bendrovės būklę“. Tačiau jis tikino, kad įmonė sulauks pagalbos, kad sugebėtų įvykdyti įsipareigojimus keleiviams.
„flyLAL“ savo ruožtu paskelbė svarstanti kitus išsigelbėjimo scenarijus, tačiau jau mažina skrydžių.
Bendrovė skelbė, kad jos skolos, nepadengtos turtu, siekia 89 mln. litų. Pagrindinis kreditorius – patys akcininkai, kuriems skola viršija 47,5 mln. litų.
Tačiau, anot „flyLAL“, jei būtų įgyvendintas įmonės restruktūrizavimo planas, ji jau 2010 metais galėtų dirbti pelningai. Šiam planui įgyvendinti, skaičiuojama, reikia nuo 30 iki 35 mln. Lt.
Anot „flyLAL“ pranešimo, ekspertų skaičiavimais, bendrovės praradimas jau per vienerius metus turėtų apie 1 mlrd. litų neigiamą įtaką bendrajam vidaus produktui, o valstybės biudžetas vien dėl nesumokėtų pridėtinės vertės, gyventojų pajamų ir kitų mokesčių per 2009 metus negautų iki 30 mln. litų.
Oro bendrovė „airBaltic“, neseniai apribojusi tiesioginius skrydžius iš Vilniaus, konkurentės situacijos iki šiol oficialiai nekomentavo, tačiau žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad „airBaltic“ svarsto apie galimą atsiversiančią nišą.