Daugiau nei 7 000 įmonių paliesiantis reikalavimas privers stebėti kokiais būdais darbuotojas atvyksta į savo darbo vietą: dviračiu, viešuoju transportu ar automobiliu. Vyriausybės priimtame įstatyme taip pat yra punktas, kuris gali priversti įmonės vadovą išsiaiškinti kokiu automobiliu darbuotojas atvyksta, nes ne kiekvienas automobilis išmeta vienodą CO2 kiekį.
Teoriškai, jeigu į darbą atvyktumėte elektromobiliu, jūsų vadovas jus pagirtų ir patapšnotų per petį, nes važiuodami juo į atmosferą neišmetate nei vieno gramo emisijų, tačiau jeigu vairuojate, pavyzdžiui, 10 metų senumo dyzelį, tikėtina, jog sulauktumėte prašymų pagalvoti apie automobilio keitimą.
Siekia sumažinti taršą
Šis įstatymas buvo įteisintas atsižvelgiant į 2019 m. sudarytą Klimato kaitos susitarimą, į kurį buvo įtrauktos įvairios priemonės, skirtos sumažinti Nyderlanduose išmetamo CO2 kiekį.
Pasak įstatymo autorių, kelionės į darbą ir iš darbo, ir kelionės, kurias darbuotojas turi atlikti įmonės vadovo pavedimu, sudaro beveik pusę visų Nyderlanduose išmetamų teršalų.
Nyderlandų aplinkos vertinimo agentūros duomenimis, 2019 m. transporto sektorius išmetė 35 mln. tonų CO2 arba beveik 20 proc. visų tais metais išmestų teršalų.
Iš pradžių įmonės turės matuoti tik kelionių į darbą ir iš darbo išmetamų teršalų kiekį, tačiau nuo 2026 m. ministrų kabinetas nori įvesti naują reikalavimą, skirtą verslo kelionėms.
Tikėtina, jog dėl šių sprendimų turėtų padaugėti kelionių traukiniais, autobusais, dviračiais ir elektromobiliais.