• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nustokite mane vadinti „kiškiu“

Straipsnis apie Lietuvos metų automobilį „Nissan Qashqai“

„O tu labiau lietuvis ar europietis?“, - Briuselyje mane nemenkai tokiu klausimu supurtė pusamžė žurnalistė iš Vokietijos. Europos Sąjungos Vašingtone tokie klausimai yra įprasti, nes ten žurnalistai turi savo mėgstamiausius europarlamentarus. Tikrai nenustebčiau, jei juos klijuoja į atskirą albumą nelyg berniukai prieš futbolo čempionatus kieme besikeisdami žaidėjų kortelėmis. Lietuvoje gal tik 7 proc. gyventojų vienu ypu išvardintų šalies atstovus Europos Parlamente. Bet mes turime kozirį argumente, kiek iš tikrųjų tūlame lietuvyje yra europietiškumo.

17

„O tu labiau lietuvis ar europietis?“, - Briuselyje mane nemenkai tokiu klausimu supurtė pusamžė žurnalistė iš Vokietijos. Europos Sąjungos Vašingtone tokie klausimai yra įprasti, nes ten žurnalistai turi savo mėgstamiausius europarlamentarus. Tikrai nenustebčiau, jei juos klijuoja į atskirą albumą nelyg berniukai prieš futbolo čempionatus kieme besikeisdami žaidėjų kortelėmis. Lietuvoje gal tik 7 proc. gyventojų vienu ypu išvardintų šalies atstovus Europos Parlamente. Bet mes turime kozirį argumente, kiek iš tikrųjų tūlame lietuvyje yra europietiškumo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ne, čia ne apie Europos parką. Ir ne, čia ne apie tai, kad esame laimėję Europos krepšinio čempionatą. Ir, vardan visų šventų dalykų, tikrai ne dėl to, kad neva Purnuškėse yra geografinis Europos centras, nes skirtingais skaičiavimais jis gali būti ir kažkur Sachaline. Lietuvos metų automobilis yra „Nissan Qashqai“. Tegu tiek ir bus pasakyta diskusijoje apie mūsų europietiškumą.

REKLAMA

Suprantate, ko gero, didžiausias europiečių pasiekimas taikos metu atnešęs daugiausiai gero visam pasauliui ir yra šis automobilis.

Kai modelis buvo pradėtas kurti prieš dešimtmetį „Nissan“ vadovybė Japonijoje nusprendė, kad nesiims šio projekto. Šeimyninis automobilis, kuris atrodo kaip visureigis, bet bekelėje turi tiek pat šansų kiek Egidijus Dragūnas Poezijos pavasaryje, japonams pasirodė keistas.

REKLAMA
REKLAMA

Na, jei žmonėms, kurie gamina sojos skonio žalios spalvos šokoladą, arbatpinigius laiko įžeidimu ir gali įsivaikinti suaugusiuosius, tai yra keista, tuomet darbą gali atlikti tik europiečiai. O jie taip ir padarė. „Qashqai“ projektas buvo perduotas Europos padaliniui. Modelis tapo toks populiarus, kad kitus gamintojus pasiuntė į ringo kampą, kur su rankšluosčiu ir peiliuku užtinusioms akims perpjauti laukė inžinieriai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sėdžiu jau antros kartos modelyje, kuris dabar visame pasaulyje vadinas „Qashqai“. Mat Australijoje jis dar vadinosi „Dualis“. Ir jei kas sako, kad pavadinimas yra labai svarbus automobilio sėkmei, tai tik ne šiuo atveju. Garbės žodis, nebuvo karto, kad rašydamas šias eilutes „Google“ nesitikrinčiau jo pavadimo. Ir dar sutarkime, kad nustosime jį vadinti „kiškiu“. Yra tik keli gyvūnų pavadinimai, kurie tinka automobiliams: jaguaras, „hellcat“, mustangas ir gal net gazelė.

REKLAMA

Sėdint viduje į akis iškart krenta drąsiai lenktos variklio dangčio linijos. Jau iš karto aišku, kad antros kartos modelis neatėjo pakvailioti. Tiesa, linijos labai panašios į „Pulsar“ ir „X-Trail“ modelių, bet dinamika ir veržlumas yra išlaikomi. Jau nekalbant apie tai, kad testams paskirtas yra visiškas „blogiukas“ su juodais ratlankiais, LED žibintais ir vėjo nukreipimo apdailomis. Vis dar nežinau, kaip jį galima vadinti „kiškiu“.

REKLAMA

Su varikliu tema ta pati. Tai yra galingiausias modelis gamoje su 1,6 litro benzininiu varikliu, kuriam galios pliūptelna turbina. Natūralu, kad kompanija įnirtingai gamindama elektromobilius, saugo gamtą, todėl visi likę „Qashqai“ varikliai yra tiek silpni, kad prieš lenkiant reikia prisiminti senus laikus, kuomet reikėdavo žeminti pavaras. Testuojamas modelis darniai veikė su mechanine pavarų dėže ir buvo žvitrus kaip tas pats Egidijus Dragūnas tik ant scenos. Arba sustabdytas policijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Per paskutinius Lietuvos metų automobilio rinkimus išmaniausiojo karūną užsidėjo „Lexus NX“. Kaip jau rašiau, modelis yra nusileidęs iš kosmoso, bet technologijų „Qashqai“ turi tiek pat, o ir parkuotis gali pats. Gal nebuvo išdrįsta įteikti dviejų apdovanojimų. Arba buvo galima geriausiu paskelbti „Jaguar F-type“, o išmaniausiojo apdovanojimą perduoti „Nissan“.

REKLAMA

Na, po muštynių niekas kumščiais nebesimosikuoja. Visomis kryptimis žvelgiančios kameros, parkavimosi jutikliai, eismo juostų ir aklosios zonos stebėjimo kontrolė tikrai palengvina ir taip nesunkų gyvenimą. Labai nustebau, kai iš trečio prisilietimo prie ekrano sistema surado Kauno oro uostą, kur tądien ir važiavau. Beprotybė! Dar nuolatos ekrane matėsi, kad kažkas atsitinka su ratais posūkyje ar pervažiavus kelio nelygumą.

REKLAMA

Pasirodo, kad tai papildoma sistema, kuri automobilį šiose situacijose stabilizuoja, stabdydama atitinkamus ratus. Deja išjungti jos negalima, todėl negalėčiau prognozuoti, kaip elgtųsi bazinis modelis.

Vis dėlto „Qashqai“ turi nemažą potencialą tapti šaltienos patiekalu, mat iš posūkių jis grįžta kiek siūbuodamas. Kolegos giria jo važiuoklę, todėl būčiau linkęs kaltę versti žieminėms padangoms. Laimei balta rožė taip ir liko gulėti ant sėdynės, bei sėkmingai pasiekė oro uostą. Kartais užtenka ir tiek, todėl tikiu, kad būsimi savininkai nesiskųs, jog jų automobilis posūkio pabaigoje važiuoja durų rankenėlėmis, o ne ratais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Na, o kokios naujienos viduje? Pagaliau atsisakyta kieto „heavy duty“ plastiko. Oda, siūlės, chromas, viskas tikrai gana europietiška. Tik štai klavišų gausa visose salono kertelėse tikrai buvo padiktuota japonų. Nesakau, kad tai yra blogai, tiesiog tai bus toks „Nissan“, kokio ir tikisi visas pasaulis.

REKLAMA

Sako, kad sėdynės buvo kurtos pagal NASA technologijas. Kaip žurnalistas turėčiau tai žinoti, bet kaip nuolankus jūsų, mielas skaitytojau, tarnas galiu pasakyti, jog jos tikrai patogios. Suprantate, dažnai būna taip, kad susireguliuoji sėdynę, pavažinėji, užsidedi kitą striukę ir pradedi dairytis iš šonus. Mat apima jausmas, kad supainiojai automobilius. „Qashqai“ apglėbia ir nebepaleidžia nuo pirmos iki paskutinės akimirkos.

REKLAMA

Galite išmesti visus „Būkime europiečiai“ marškinėlius užsilikusius nuo 2004-ųjų metų. Europa negali didžiuotis savo finansais. Europa negali didžiuotis savo vieningumu. Europa negali didžiuotis ryžtingumu. Bet Europa gali didžiuotis, kad pasauliui davė tokį hečbekų ir sedanų masinio naikinimo ginklą kaip „Qashqai“. Ir kam svarbu, kad visa tai buvo padaryta už japonų pinigus. O mes galime didžiuotis, kad metų automobilių išsirinkome būtent jį.

REKLAMA
REKLAMA

„Nissan Qashqai DIG-T 163 “ techninis pasas

Variklio darbinis tūris – 1 598 kub. cm. Varomas benzinu. 240 Nm sukimo momentą pasiekia esant 2 tūkst. sūkių per minutę. Maksimali 120 kW galia pasiekiama esant 5,6 tūkst. sūkių per minutę. Iki 100 km/h įsibėgės per 9,1 sekundės. Deklaruojamos kuro sąnaudos (mieste / užmiestyje / mišrios), l/100 km: 7,4/ 4,8 / 5,8. Tuščio automobilio svoris – 1 518 kg. Kaina Lietuvoje prasideda nuo 17 348 eurų, arba 59 900 litų. Testuoto modelio – 25 790 eurų arba 89 047 litų.

Patiko

Išmanūs sprendimai ir greitai veikianti multimedija Neįnoringas variklis Kaina

Nepatiko

Blankokas salonas Pedėm minkšta pakaba Vėjo keliamas triukšas (tiesa, diena pasitaikė vėjuota)

Kompromisas

Neleidžia abejoti savo apdovanojimais Lietuvoje

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų