• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Baltijos jūroje nuskendusiame lėktuve rastas vieno piloto kūnas, ketvirtadienį pranešė Krašto apsaugos ministerija (KAM). Anot KAM, vieno iš dviejų lėktuvu skridusių pilotų kūnas aptiktas ketvirtadienio naktį nuodugniai iš išorės apžiūrėjus jūros dugne esantį orlaivį „An-2“. Operacijai panaudota Karinių jūrų pajėgų priešmininio laivo „Kuršis“ ir Klaipėdos universiteto povandeninių objektų apžvalgos vaizdo įranga.

7

Baltijos jūroje nuskendusiame lėktuve rastas vieno piloto kūnas, ketvirtadienį pranešė Krašto apsaugos ministerija (KAM). Anot KAM, vieno iš dviejų lėktuvu skridusių pilotų kūnas aptiktas ketvirtadienio naktį nuodugniai iš išorės apžiūrėjus jūros dugne esantį orlaivį „An-2“. Operacijai panaudota Karinių jūrų pajėgų priešmininio laivo „Kuršis“ ir Klaipėdos universiteto povandeninių objektų apžvalgos vaizdo įranga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nauja vaizdo medžiaga iš laivo ketvirtadienį pristatyta į Karinių jūrų pajėgų štabą Klaipėdoje.

REKLAMA

„Video medžiaga buvo gauta, peržiūrėta su avariją patyrusio lėktuvo pilotų artimaisiais. Peržiūros metu pastebėtas galimai vieno iš piloto kūno siluetas“, - žurnalistams Klaipėdoje ketvirtadienį sakė Lietuvos karinių jūrų pajėgų vado padėjėjas kpt. ltn. Antanas Brencius.

REKLAMA
REKLAMA

Jis sakė, kad iš vaizdo medžiagos nesimato, ar lėktuve yra gelbėjimosi plaustas. A.Brencius taip pat patvirtino, kad gavus šį įrašą planuojama paiešką virš vandens nutraukti.

„Planuojama, kad nutrauksime. Tiksliai laiko pasakyti negaliu, bet toks yra planas. Dėl povandeninės paieškos kol kas prognozuoti negaliu, bus dar kartą analizuojama medžiaga, ar reikia papildomos informacijos. Jei prireiks, vėl bus vykdomi nardymai su povandeniniais robotais“, - sakė jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Klaipėdos avialinijų“ lėktuvu „An-2“ skrido didelę patirtį turintys pilotai Adolfas Mačiulis ir Alvydas Selmistraitis.

Klaipėdos apygardos prokuratūros vyriausiojo prokuroro pavaduotojas Vytautas Jurkevičius žurnalistams sakė, kad rasto piloto tapatybės kol kas negalima patvirtinti.

REKLAMA

„Mes negalime teigti kategoriškų išvadų (...). Siluetas yra labai nepatogioje vietoje, tarp sėdynių, kur tikrai yra neįžiūrima. Yra tiktai vienas rūbo elementas, pagal kurį galėtume teigti (...). Tiksliau apavo elemetas“, - teigė prokuroras.

Krašto apsaugos ministras Juozas Olekas ketvirtadienį išreiškė užuojautą ir paramą pilotų artimiesiems šiuo sunkiu laukimo laikotarpiu ir toliau dės visas pastangas, kad būtų rastas ir antrasis pilotas.

REKLAMA

Ketvirtadienio rytą KAM įvyko susitikimas su Susisiekimo ministerijos atstovais, kuriame tartasi dėl orlaivio „An-2“ iškėlimo iš jūros dugno. Dėl to trečiadienį ministerija kreipėsi į Švedijos gynybos ministeriją, prašydama padėti rasti partnerių, turinčių reikiamos įrangos, Baltijos jūros dugne gulinčiam orlaiviui iškelti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Juozas Olekas: turime problemų komunikuojant su pilotų artimaisiais

Atliekant paieškos ir gelbėjimo operaciją daugiausia problemų kyla dėl bendravimo su į nelaimę patekusiųjų artimaisiais ir visuomenės informavimo, sako krašto apsaugos ministras Juozas Olekas.

Jis ketvirtadienį iš Seimo tribūnos atsiprašė orlaivio „An-2“ pilotų šeimos narių, giminių, kolegų, kad ne viskas buvo tinkamai padaryta ieškant dingusio orlaivio.

REKLAMA

„Šis įvykis, ši operacija, ši tragedija parodė, kad mums reikia sustiprinti savo pajėgumus, bendradarbiavimą tarp institucijų, komunikavimą su artimaisiais ir Lietuvos visuomene“, - teigė J.Olekas.

Jis pranešė, kad bus tobulinamas 2009 metais patvirtintas Žmonių paieškos ir gelbėjimo darbų planas.

REKLAMA

„Tai yra pirmas darbas, kariuomenės vadui pavesiu pakeisti tą planą“, - sakė ministras.

Anot J.Oleko, paieškos ir gelbėjimo operacijoje įvairiu metu dirbo nuo keturių iki penkių orlaivių, pagalbon pasitelktos ir Švedijos, ir Latvijos pajėgos.

Atsakydamas į Seimo narių klausimus krašto apsaugos ministras pripažino, kad „An-2“ iš Švedijos skrido žemai ir jo nefiksavo nei civilinės, nei karinės aviacijos radarai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pati paieška pagal sudarytą planą vyko toje teritorijoje, kuroje vėliau radome lėktuvą“, - pabrėžė J.Olekas.

Jis sakė, kad Jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centras sprendė, kokias pajėgas pasitelkti ieškant dingusio lėktuvo. Seimo narių spaudžiamas dėl savo veiksmų, ministras abejojo, ar tokiais atvejais politikams reikėtų vadovauti gelbėjimo operacijoms.

REKLAMA

Anot J.Oleko, šiuo metu intensyviai dirbama su švedais ir olandais tariantis dėl Baltijos jūros dugne aptikto „Klaipėdos avialinijų“ lėktuvų.

Ministras taip pat pranešė, kad po dviejų savaičių tikimasi sulaukti pirmojo naujo paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnio, iki metų pabaigos turėtų pasiekti dar du. Kita vertus, J.Olekas pripažino, kad ir dabar turimi „Mi-8“ yra tinkami atlikti paiešką.

REKLAMA

Lėktuvas „An-2“ su dviem patyrusiais pilotais dingo gegužės 16-osios popietę skrisdamas iš Švedijos į Lietuvą. Jūrą žvalgė Lietuvos, Švedijos ir Latvijos karo laivai ir orlaiviai. Sekmadienio vakarą sutemus paieška buvo nutraukta, o pirmadienį atnaujinta. „An-2“ rastas antradienio pavakarę Baltijos jūros dugne, 124 metrų gylyje, daugiau kaip 116 kilometrų nuo kranto, tarp Liepojos ir Palangos.

REKLAMA
REKLAMA

Susisiekimo ministerijoje dėl šio įvykio pradėtas tyrimas. Nelaimę ir paieškos operaciją tiria ir teisėsauga. Atskirą tyrimą atliks ir Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų