Pasak Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovo Aurimo Stikliūno, jau ne viena skrydžių bendrovė bei dauguma Europos oro uostų ne tik planuoja, bet ir pakėlė įkainius.
„Degalų kainų augimas per 2021 metus padidėjo per 20 proc., bendrame sąnaudų ir oro bendrovių kaštų krepšelyje degalų kainos gali sudaryti apie 40-50 proc. skrydžio kaštų. Tai yra smarkus padidėjimas, ir jau girdime iš Lietuvos oro uostuose veikiančių bendrovių, ir visame pasaulyje veikiančių, kad tokių kainų, kokios buvo 2021 metais, tikėtis neverta“, – spaudos konferencijoje sakė A. Stikliūnas.
„Kad bendras aviacijos sektorius ir keliautojų paklausa atsistatytų, natūralu, oro bendrovės, patirdamos didelius fiksuotus kaštus, lygiai taip pat ir oro uostai, kurie patiria fiksuotus kaštus, matome, kad kainų tendencijos bus didėjančios“, – pridūrė jis.
A. Stikliūnas sakė, jog konkurencija tarp oro bendrovių išlieka, tačiau didžiausios prielaidos, kodėl augs kainos – infliacija, degalų, kitų energetikos išteklių ir žmogiškųjų resursų brangimas.
Lietuvos oro uostai pernai aptarnavo beveik 2,5 mln. keleivių – 37 proc. daugiau nei 2020 metais, kai jų buvo kiek daugiau nei 1,8 mln. Aptarnauta daugiau nei 34 tūkst. skrydžių – 15 proc. daugiau nei 2020-aisiais.