• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarp Dakaro dalyvių, atvykusių į Saudo Arabiją ruoštis vienam didžiausių autosporto išbandymų, Karolio Raišio ir Igno Daunoravičiaus „Ovoko Racing Team“ komanda išsiskiria ne tik dėl savo entuziazmo, bet ir dėl unikalaus ratuočio. Jie varžysis „Dakar Classic“ įskaitoje su beveik pusšimčio metų senumo „Land Rover Defender 109 Station Wagon“, kuris buvo skubiai paruoštas vos per mėnesį, tačiau Lietuvoje taip ir nebuvo išbandytas.

Tarp Dakaro dalyvių, atvykusių į Saudo Arabiją ruoštis vienam didžiausių autosporto išbandymų, Karolio Raišio ir Igno Daunoravičiaus „Ovoko Racing Team“ komanda išsiskiria ne tik dėl savo entuziazmo, bet ir dėl unikalaus ratuočio. Jie varžysis „Dakar Classic“ įskaitoje su beveik pusšimčio metų senumo „Land Rover Defender 109 Station Wagon“, kuris buvo skubiai paruoštas vos per mėnesį, tačiau Lietuvoje taip ir nebuvo išbandytas.

REKLAMA

Poilsinis kruizas „Defender“ senoliui

Dar lapkričio pabaigoje 1978 m. gamybos „Defender“ automobilis buvo paruoštas Dakaro raliui. Vos užbaigtas darbas, jis ant tralo buvo nugabentas tiesiai į Barselonos uostą, o iš ten laivu išplukdytas į Džedą, Saudo Arabijoje.

„Ovoko Racing Team“ nariai neslėpė nerimo: kaip automobilis atlaikė kelionę, ar visiškai parūdijęs ir dar prieš mėnesį neveikęs „Defender“ bus pasiruošęs Dakaro iššūkiams?

REKLAMA
REKLAMA

„Pasiimdami automobilį uoste nerimavome, ar jis apskritai užsives, ar vis dar bus oras padangose, ar nepradingo iš kėbulo įrankiai bei detalės – juk automobilis neužsirakina. Tačiau viskas buvo vietoje, padangos sveikos, o variklis užsivedė „iš pirmo pasukimo“. Net kolegoms amerikiečiams sugedus teko padėti – užkūrėm jų mašiną, paskolinom įrankius ir net patempėm. Galbūt mūsų „Defender“ nėra idealus, bet jis jau turi savo istoriją, įskaitant ir naują randą ant sparno“, – pasakojo Karolis Raišys.

REKLAMA

Pirmasis didelis testas

Pasiėmę automobilį iš uosto, Karolis ir Ignas iškart leidosi į pirmąjį rimtą „Defender“ išbandymą – kelionę daugiau nei 560 km nuo Džedos uosto iki Dakaro starto vietos Bišoje. Kitos komandos savo automobilius gabeno ant tralų, tačiau „Ovoko Racing Team“ pasirinko keliauti sava eiga.

„Važiavome asfaltu, tačiau automobilį išbandėme įvairiausiais režimais. Kelionė priminė važiavimą traktoriumi iš Vilniaus į Varšuvą – pavargome, bet išmokome daug apie savo techniką. Galiu pasakyti, kad „Defender“ veikia geriau, nei tikėjomės“, – patirtimi dalijosi komandos pilotas.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, „Defender“ nėra be trūkumų – automobilis parodė keletą smulkių techninių kaprizų. Tačiau lenktynininkai ramūs: „Iki starto liko trys dienos, todėl turime laiko ne tik pašalinti smulkius trūkumus, bet ir praeiti technines bei administracines komisijas. Be to, planuojame išbandyti automobilį dykumoje“, – sakė K. Raišys.

Seniausias Dakaro automobilis – ypatingas iššūkis

Sausio 3 d. Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius pirmą kartą startuos „Dakar Classic“ įskaitoje. Jų lauks dviejų savaičių lenktynės, per kurias teks įveikti beveik 7 300 km, įskaitant 4 000 km specialiųjų ruožų, suskirstytų į 12 užduočių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Su savo 46 metų senumo „Defender“ senoliu, kuriam šios lenktynės taps bene didžiausiu iššūkiu, komanda sieks įrodyti, kad net ir ribotais ištekliais bei be techninio palaikymo galima ne tik įveikti Dakaro ralį, bet ir pelnyti žiūrovų simpatijas.

Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienų – atskirame polapyje. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų