Poilsinis kruizas „Defender“ senoliui
Dar lapkričio pabaigoje 1978 m. gamybos „Defender“ automobilis buvo paruoštas Dakaro raliui. Vos užbaigtas darbas, jis ant tralo buvo nugabentas tiesiai į Barselonos uostą, o iš ten laivu išplukdytas į Džedą, Saudo Arabijoje.
„Ovoko Racing Team“ nariai neslėpė nerimo: kaip automobilis atlaikė kelionę, ar visiškai parūdijęs ir dar prieš mėnesį neveikęs „Defender“ bus pasiruošęs Dakaro iššūkiams?
„Pasiimdami automobilį uoste nerimavome, ar jis apskritai užsives, ar vis dar bus oras padangose, ar nepradingo iš kėbulo įrankiai bei detalės – juk automobilis neužsirakina. Tačiau viskas buvo vietoje, padangos sveikos, o variklis užsivedė „iš pirmo pasukimo“. Net kolegoms amerikiečiams sugedus teko padėti – užkūrėm jų mašiną, paskolinom įrankius ir net patempėm. Galbūt mūsų „Defender“ nėra idealus, bet jis jau turi savo istoriją, įskaitant ir naują randą ant sparno“, – pasakojo Karolis Raišys.
Pirmasis didelis testas
Pasiėmę automobilį iš uosto, Karolis ir Ignas iškart leidosi į pirmąjį rimtą „Defender“ išbandymą – kelionę daugiau nei 560 km nuo Džedos uosto iki Dakaro starto vietos Bišoje. Kitos komandos savo automobilius gabeno ant tralų, tačiau „Ovoko Racing Team“ pasirinko keliauti sava eiga.
„Važiavome asfaltu, tačiau automobilį išbandėme įvairiausiais režimais. Kelionė priminė važiavimą traktoriumi iš Vilniaus į Varšuvą – pavargome, bet išmokome daug apie savo techniką. Galiu pasakyti, kad „Defender“ veikia geriau, nei tikėjomės“, – patirtimi dalijosi komandos pilotas.
Vis dėlto, „Defender“ nėra be trūkumų – automobilis parodė keletą smulkių techninių kaprizų. Tačiau lenktynininkai ramūs: „Iki starto liko trys dienos, todėl turime laiko ne tik pašalinti smulkius trūkumus, bet ir praeiti technines bei administracines komisijas. Be to, planuojame išbandyti automobilį dykumoje“, – sakė K. Raišys.
Seniausias Dakaro automobilis – ypatingas iššūkis
Sausio 3 d. Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius pirmą kartą startuos „Dakar Classic“ įskaitoje. Jų lauks dviejų savaičių lenktynės, per kurias teks įveikti beveik 7 300 km, įskaitant 4 000 km specialiųjų ruožų, suskirstytų į 12 užduočių.
Su savo 46 metų senumo „Defender“ senoliu, kuriam šios lenktynės taps bene didžiausiu iššūkiu, komanda sieks įrodyti, kad net ir ribotais ištekliais bei be techninio palaikymo galima ne tik įveikti Dakaro ralį, bet ir pelnyti žiūrovų simpatijas.
Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienų – atskirame polapyje.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!