Susižavėjo geru pasiūlymu
Savaitgalio kelionės ir išvykos itin populiarėja tarp visų šalių gyventojų. Be to, dažnai skelbiama apie pigesnius bilietus tokių išvykų. Vienu iš tokių pasiūlymų susidomėju ir Roberta.
„Lapkričio 9-ąją ryanair-skrydis.lt puslapyje radau pigius bilietus 2017 metų kovo mėnesio savaitgaliui Vilnius-Oslas-Vilnius vos už 28,15 eurus žmogui. Kaip ir bet kuriam vartotojui ši kaina už skrydį, ypač jei mėgsti keliauti, tikrai nėra didelė, tad sugalvojau nusipirkti, nors žinojau, kad tokios įmonės turi papildomus mokesčius už administravimą.
Dėl viso pikto pasitikrinau, kokie jie ir pamačiau, kad būtent tą dieną buvo nuolaida tokio pat dydžio kaip tas administravimo mokestis, vadinasi, man už 2 bilietus, suma turėjo būti 56,30 EUR + 2,89 eurai banko mokestis, tad iš viso – 59,19 eurai.
Paspaudusi pirkti, buvau nukreipta į banką ir atlikau mokėjimą, gaila, kad tuo metu nepatikrinau dar kartą kainos, o pamačiau tik, kai suma buvo nuskaityta. Ir tada pamačiau, kad nuskaičiavo 84,83 eurus, tai yra 25,64 eurais daugiau, nei buvo nurodyta internetiniame puslapyje.
Iškart paskambinau į įmonės klientų aptarnavimo centrą, kur man buvo paaiškinta, kad viskas bus išsiaiškinta per valandą ir sulauksiu atsakymo. Po valandos su manimi niekas nesusisiekė, kadangi pati esu dirbusi klientų aptarnavimo centre, žinau, kad ne viskas taip greitai vyksta, kaip klientas nori, tad palaukiau dar kelias valandas ir vėl pati paskambinau“, – prisiminė mergina.
Prasidėjo kova ir teisybės paieškos
Pašnekovė neslėpė kartėlio dėl tokio įmonių noro mulkinti žmones visais būdais. Be to, ji pabrėžė, kad tai buvo pirmas ir paskutinis kartas, kuomet pirko bilietus iš pigių skrydžių bendrovės.
„Visgi, net po kelių valandų, jie nieko nežinojo, aiškino, kad tai mano kaltė, prašė atsiųsti ekrano nuotrauką su sumomis, sakė kad per tą dieną (buvo lapkričio 9 diena) jie viską išsiaiškins iki 18 val. vakaro, deja.
Kaip tyčia, kai nusiunčiau jiems ekrano nuotrauką, ta akcija buvo gražiai pašalinta iš internetinio puslapio, o aš atsakymo taip ir nesulaukiau.
Tada lapkričio 10 dieną išsiunčiau raštišką pretenziją su visomis nuotraukomis ir banko pavedimais, bet buvau informuota, kad pretenzija nukeliaus į buhalteriją ir atsakymo teks laukti 40 dienų.
40 dienų?? Kiek laiko užima ištaisyti klaidas. Visgi, gruodžio 28-ąją buvo praėję 49 dienos nuo mano kreipimosi ir iki tol nebuvo susisiekta su manimi. Tačiau aš nenuleidau rankų ir vėl paskambinau į skambučių centrą, vėl visi buvo kaip iš medžio iškritę, sakė, kad gal neperduotas raštas, gal tas, gal anas – išsisukinėjo, kaip įmanoma.
Man trūko kantrybė ir pasakiau, kad iki tos pačios dienos vakaro laukiu raštiško atsakymo, o jei ne, kreipiuosi į vartotojų teises. Kaip nebūtų keista, teko kreiptis į Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
Ir jau kitą dieną paskambinau jiems, įspėjau dėl tarnybos, o jie tik pareiškė, kad pinigus man jau grąžino – įvyko naujametinis stebuklas. Nors prašymą iš tarnybos atsiėmiau, graudu darosi, kad žmonių apgaudinėjimas tampa norma, ne tik parduotuvėse, bet ir tokiose veiklose, o pagalbos sulauksi tik tada, kada pradėsi grasinti aukštesnėmis institucijomis“, – tvirtai sakė Roberta.
Mergina teigė norinti parodyti ir kitiems, kad reikia nenuleisti rankų, kovojant už savo tiesą ir pinigus.
Agentūros veikla tiriama
Nors su minėta agentūra portalui tv3.lt susiekti nepavyko, bet Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba patvirtino, kad tyrimas yra atliekamas.
„Mūsų tarnyba šiuo metu atlieka tyrimą dėl bendrovės, kuriai priklauso interneto tinklalapis ryanair-skrydis.lt, veiksmų atitikimo Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatoms.
Be abejo, visiems žmonėms kreiptis į mus verta, juolab, kad tai nieko nekainuoja. Be to, reikia paminėti, kad įmonės atsižvelgia į mūsų nutarimus, nes jie yra privalomi.
Norint atpažinti įtartinas įmones ar paslaugų teikėjus, reikėtų žiūrėti, kokia informacija pateikiama apie pačią bendrovę, ar yra kontaktai nurodyti, elektroninis paštas, juridinio asmens kodas. Taip pat reikėtų skaityti atsiliepimus viešojoje erdvėje, ieškoti informacijos, arba skambinti į mūsų tarnybą ir mes pasakysime ar turime informacijos apie tai, ar ne.
Visgi, skundų dėl pigių skrydžių bendrovių ir skundų dėl bilietų įsigijimo neišskiriami nuo visų kreipimųsi, susijusių su kelionių agentūrų paslaugomis.
Juolab, dažniausiai kreipiamasi dėl apgyvendinimo sąlygų, kelionių paketų, dėl pačių bilietų rečiau“, – nurodė tarnybos atstovė Giedrė Nenartavičiūtė.
Be to, minėtos agentūros interneto svetainėje yra dėmesį atkreipianti žinutė, kad portalą administruojanti bendrovė „nėra įgaliotas „Ryanair” atstovas Lietuvoje“.
Naudojasi ieškančiais nuolaidų
Dėl panašios veiklos gerai Lietuvoje žinomas ir kelionių organizatorius bei keliautojas Rimvydas Širvinskas-Makalius. Juolab, jis dažnai dalinasi patarimais, kaip rasti pigias keliones ir ką svarbu žinoti keliaujantiems.
„Girdėta jau ši agentūra. Jie sudaro tokį įspūdį, kad yra įgalioti pasaulyje žinomos kompanijos „Ryanair“ atstovais. Yra ne kartą tekę konsultuoti jų klientams.
Dėl nemalonių atvejų pačios aviakompanijos riboja bendradarbiavimą su agentūromis ir neleidžia, draudžia perpardavinėti bilietus, o patiems keliautojams rekomenduoja pirkti skrydžio bilietus tiesiogiai per aviakompanijas.
Mes patys turime bilietų pardavimo sistemą, bet turime ir partnerystės susitarimus, pagalbos sistemas. Tokie pasitaikantys atvejai, kai išsidirbinėja organizatoriai, tai gadina reikalus ir tikrai kenkia visam verslui. Nes žmonėms kyla nepasitikėjimas pirkti bilietus per perpardavinėtojus.
Ta agentūra apgaudinėjo žmones, neva pardavinėja bilietus pigiau, o paskutiniame žingsnyje uždeda tokius mokesčius, kad dvigubai daugiau žmogus susimoka. Tai yra draudžiama.
Vienas iš pagrindinių reikalavimų yra būtent tas, kad viso pirkimo metu bilieto kaina nuo pat pirmo žingsnio būtų rodoma galutinė kaina, neskaitant kažkokių papildomų paslaugų, kurios yra neprivalomos.
Žmonėms reikia atidumo. Svarbiausias ir nenuginčijamas dalykas, kurį turi žinoti žmonės – neįmanoma įsigyti bilieto pigiau niekur kitur, išskyrus pačią aviakompaniją, jų oficialiame tinklalapyje. Tikrai nebūna tokių triukų. Visos agentūros yra tarpininkės ir pasiima sau dalį už aptarnavimą.
Kitas patarimas – jeigu renkatės per bilietų platintoją, būtinai patikrinkite atsiliepimus apie pačią įmonę. Be to, tokios kaip ši agentūros, slepia savo kontaktus ir nori atrodyti kuo panašesni į aviakompanijų tinklalapius. Žmonės dėl dizaino ir apsigauna. Manau, tai nusikaltimas, kai žmonėms sudaromas įspūdis, kad jie perka tiesiogiai iš įmonių“, – teigė R. Širvinskas.
Kaip ir kiekvienoje srityje, žmonėms svarbu būti budriems, o vėliau – netylėti ir ieškoti pagalbos.