Nuo pirmadienio bus draudžiama parduoti alų, fermentuotus gėrimus, alkoholinius kokteilius, kurių alkoholio koncentracija yra didesnė kaip 6 proc., išpilstytus į didesnę negu 0,2 l tarą, išskyrus atvejus, kai jie išpilstyti į stiklinę, keraminę, medinę ar metalinę tarą.
Taip pat bus draudžiama parduoti alų, fermentuotus gėrimus, alkoholinius kokteilius, kurių alkoholio koncentracija yra ne didesnė kaip 6 proc., išpilstytus į didesnę negu 1 l tarą, išskyrus atvejus, kai jie išpilstyti į stiklinę, keraminę, medinę ar metalinę tarą.
Paprastai tariant, nuo lapkričio pradžios parduotuvėse neliks stiprių gėrimų, parduodamų mažoje plastikinėje taroje ir stipraus alaus, parduodamo „bambaliuose“.
„Volfas Engelman“ generalinis direktorius Marius Horbačauskas teigiamai vertina tokius pokyčius.
„Stipriojo alaus „bambaliuose“ panaikinimas – tai žingsnis, padedantis apsaugoti alaus, kaip senas tradicijas turinčio gėrimo, skirto saikingai ragauti, atrasti naujus skonius ir jų derinius, vardą.
Pripažinkime, stiprusis alus didelės talpos plastikinėje taroje turi nedaug bendro su dėmesiu kokybei, apynių ar salyklo pasirinkimu ir panašiais dalykais, kurie yra svarbūs kiekvienam save gerbiančiam aludariui ar alaus kultūra besidominčiam vartotojui“, – pokyčius komentavo jis.
Direktorius skaičiuoja, kad mūsų šalyje dar gana didelė dalis – maždaug 45 proc. – viso alaus iki šiol parduodama plastikinėje taroje.
Net 70 proc. šių pardavimų sudarė stiprusis alus „bambaliuose“, kitaip tariant – 7,5 proc. stiprumo alaus pardavimai sudarė 30 proc. visos rinkos.
Esą ši dalis yra viena didžiausių visoje Europoje ir didesnė nei kitose Baltijos šalyse ar Lenkijoje.
„Ne paslaptis, kad daugeliu atvejų stiprųjį alų plastiko taroje renkasi siekiantys apgirsti už kuo mažesnę kainą, todėl pritariame stipriojo alaus „bambaliuose“ draudimui ir manome, kad plastiko tara turėtų pamažu palikti šį segmentą.
Kitaip nei alaus reklamos draudimai, kurie dažnu atveju užkerta kelią vartotojų edukacijai, stipriojo alaus plastikinėse pakuotėse ribojimas, tikiu, iš tiesų leis augti alaus kultūrai ir padės formuoti kokybiškai brandesnę rinką Lietuvoje“, – įsitikinęs M. Horbačiauskas.