• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Vilniaus prekybos centrų rinka turi potencialo augti: esamuose centruose laisvų erdvių potencialiems nuomininkams beveik nebeliko. Todėl mieste netrukus turėtų iškilti vienas ar net keletas prekybos centrų, teigia nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovės „Newsec“ Tyrimų ir analitikos grupės vadovas Baltijos regione Mindaugas Kulbokas.

 Vilniaus prekybos centrų rinka turi potencialo augti: esamuose centruose laisvų erdvių potencialiems nuomininkams beveik nebeliko. Todėl mieste netrukus turėtų iškilti vienas ar net keletas prekybos centrų, teigia nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovės „Newsec“ Tyrimų ir analitikos grupės vadovas Baltijos regione Mindaugas Kulbokas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vilniuje jau keletą metų neiškilo naujų išties didelių prekybos centrų. Tuo tarpu tiek esami nuomininkai auga ir plečiasi, tiek nauji ateina ir ieško geriausios vietos. O gerų prekybininkams vietų nėra. Todėl, manau, labai tikėtina, kad centrų skaičius sostinėje netrukus augs“, – sako M. Kulbokas.

REKLAMA

Pasak M. Kulboko, pastaruoju metu taip pat keičiasi pirkėjų įpročiai: jie tampa išrankesni, nori apsipirkti kuo greičiau ir arčiau gyvenamosios vietos bei rasti kuo didesnį ne tik prekių, bet ir pramogų bei paslaugų pasirinkimą vienoje vietoje.

„Rinkoje galima pastebėti tendenciją: daliai prekybininkų renkantis prekiauti internetu ir atlaisvinant plotus prekybos centruose, juos keičia būtent paslaugas siūlantys nuomininkai. Paslaugų segmentas šalia drabužių ar batų pasirinkimo tampa vis svarbesniu kriterijumi žmogui renkantis, į kurį prekybos centrą jis vyks. Taupydami laiką, visi nori viską padaryti vienoje vietoje – apsipirkti, užsukti į banką, į sporto klubą, kitas vietas. Geram prekybos centrui nebeužtenka turėti daug drabužių parduotuvių“, – teigia M. Kulbokas.

REKLAMA
REKLAMA

Eksperto teigimu, naujas prekybos centras turėtų iš karto pasiūlyti ne tik patrauklius plotus nuomininkams, bet ir kuo daugiau pramogų. Esami centrai, anot jo, taip pat turėtų investuoti į naujų paslaugų ir pramogų segmentą – tie, kurie neinvestuos, praras pirkėjus.

„Prekybos centras nėra biuro pastatas, jis turi būti gyvas ir nuolat atliepti pirkėjų poreikius. To nedarantys prekybos centrai palaipsniui yra priversti mažinti kainas arba praranda savo vertę“, – sako ekspertas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galimybes rinkai plėstis rodo ir skaičiai. Pagal statistikos departamento duomenis, 2011-2014 m. Lietuvos gyventojų vidutiniai atlyginimai augo 3-5 proc. kasmet, panašus augimas prognozuojamas ir artimiausiems 4 metams. Vidutinės vartojimo išlaidos šiuo laikotarpiu taip pat didėjo 4-5 proc. kasmet. Mažmeninės prekybos rinkos tyrimą Lietuvoje atlikę „Newsec“ ekspertai mano, kad panašų augimo tempą jos išlaikys iki 2018 m.

REKLAMA

Be to, „Newsec“ pastebi, kad Lietuvos miestuose, išskyrus Vilnių, gyventojų skaičiaus kritimas riboja mažmeninės prekybos sektoriaus galimybes plėstis, nes atsveria vidutinių vartojimo išlaidų vienam gyventojui augimą. Kadangi sostinė su šia problema nesusiduria, prekybos centrų apyvartos joje stabiliai auga. Didėja, bendrovės duomenimis, ir patalpų nuomos kaina prekybos centruose.

Tačiau, nepaisant nuomos kainos didėjimo, prekybinių plotų stygius lemia, kad daugelyje prekybos centrų laisvų plotų, kuriuose galėtų įsikurti potencialūs nuomininkai, beveik nebėra. 2015 m. „Newsec“ duomenimis, geriausius rezultatus rodančiuose prekybos centruose neišnuomotų erdvių skaičius neviršijo 2 proc., o kituose prekybos centruose neviršijo 5 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų