Norvegija yra viena iš nedaugelio pasaulio šalių, kurioje elektrinės transporto priemonės užima didžiąją naujų automobilių rinkos dalį. Nors balandžio mėnesį naujų automobilių rinka patyrė 7,7 proc. nuosmukį, tačiau gegužės mėnesį elektrinių automobilių paklausa vėl šoktelėjo 17,9 proc. iki 15 296 vnt.
Norvegija demonstruoja sektiną pavyzdį šalies, kurioje elektromobilumas tiesiog klesti, mat elektromobiliai užima net 83,3 proc. naujų automobilių rinkos dalies.
Nieko nuostabaus, kad apskritai geriausiai parduodamas automobilis Norvegijoje yra „Tesla Model Y“, o po jo seka „Volkswagen ID.4“.
Į Norvegijos populiariausiųjų dvidešimtuką patenka dar du elektriniai „Volkswagen“ modeliai („ID.3“ ir „ID.Buzz“), todėl tai buvo tik laiko klausimas kada bendrovė nuspręs nutraukti automobilių, turinčių vidaus degimo variklį importavimą į Norvegiją.
Šį, netikėtą, sprendimą bendrovė paskelbė Toronte vykusiame simpoziume „Collision tech“. Numatoma, jog šis sprendimas įsigalios 2024 m. sausio 1 d.
Įdomiausia yra tai, jog šis sprendimas bus taikomas ne tik „Volkswagen“, kaip prekės ženklui, o visai grupei, kuriai priklauso „Audi“, „Bentley“, „Lamborghini“ ir kiti.
Koncerno atstovai tikina, jog šį sprendimą paskatino ne tik dabartinė rinkos pusiausvyra, bet ir vietinės valdžios potvarkis, draudžiantis iki 2025 m. parduoti automobilius su vidaus degimo varikliais, taigi ir iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius.
Panašų sprendimą priėmė ir „Hyundai“, kuri nuo 2023 m. sausio 1 dienos Norvegijoje siūlo tik elektra varomus modelius bei du iš tinklo įkraunamus hibridus.