21 amžiaus visureigis
„Nissan Qashqai“ ir „Juke“ sėkmės istorijos privertė šios kompanijos inžinierius į visureigius pasižiūrėti truputėlį kitomis akimis. Atėjo laikai, kai rėminės konstrukcijos mašinos negali gyvuoti šiuolaikiniame pasaulyje. Tikrai ne Europoje ar Jungtinėse Amerikos Valstijose.
Dėl politikų diktuojamų sąlygų kiekvienas naujas automobilis turi būti saugus, prifarširuotas naujausiomis technologijomis, ekonomiškas, išvaizdus, praktiškas ir pakankamai lengvas. Ar taip įmanoma padaryti kuriant visureigį pagal senosios mokyklos taisykles? Galima, bet kūrimo kaštai ir galutinė kaina vartotojui gali būti per didelė. Dėl šių priežasčių naujos kartos „Nissan X-Trail“ privalėjo pasikeisti kardinaliai.
Šių metų pradžioje pristatytas naujos kartos „Nissan X-Trail“ buvo sukurtas ant „Renault-Nissan“ aljanso inžinierių sukurtos platformos, kurią iki 2020 metų naudos beveik visi „Renault“ ir „Nissan“ automobiliai.
Tradiciškai, ant naujos platformos sukurti modeliai būna lengvesni. Ne išimtis yra ir naujasis „Nissan X-Trail“, kuris už savo pirmtaką yra maždaug 90 kilogramų lengvesnis. Šių metų pavasarį pristatytas modelis taip pat yra 17 milimetrų ilgesnis, 30 milimetrų platesnis ir 5 milimetrais žemesnis už prieš tai prekyboje buvusį modelį.
„Nissan“ genai
Vargu ar senesnių „Nissan X-Trail“ modelio kartų išvaizda galėtų padėti laimėti grožio konkursą. Žinoma, grožis yra subjektyvus dalykas, tačiau „X-Trail“ visada buvo mylimas dėl savo galimybių kelyje, o ne dėl galimybių sužavėti merginas. Naujos kartos „X-Trail“ bandys ištaisyti šią klaidą, nes šį kartą dizaineriai nusprendė aštrias ir kampuotas formas pakeisti švelnesnėmis linijomis.
Nežinome, ar „Nissan“ dizainerius reikėtų pagirti ar peikti. Pagirti norėtume už akį traukiančias linijas, kurios padeda sukurti brangesnio ir veržlesnio visureigio įvaizdį. Tuo tarpu peikti automobilio dizainą norėtume dėl „Nissan“ kompanijos specialistų sprendimo naujos kartos „X-Trail“ panaudoti daugybę „Qashqai“ ir „Juke“ modelių elementų.
Mes asmeniškai tikėjomės išvysti unikaliai, išskirtinai atrodantį automobilį, kuris sugebėtų sukelti didžiulę diskusijų audrą. „Nissan Juke“ yra puikus pavyzdys.
Didesnis - talpesnis
Pirmą kartą „Nissan X-Trail“ modelio istorijoje automobilis bus komplektuojamas su septyniomis sėdimomis vietomis. Ši naujovė patiks tiems, kas turi labai didelę šeimą ir gali trečioje sėdynių eilėje pasodinti savo mažąsias atžalas, nes ten galėsite pasodinti tik labai mažus vaikus. Jeigu trečia sėdynių eilė nereikalinga, jas galima sulankstyti ir padidinti bagažinės tūrį. Visai kaip tradiciniuose vienatūriuose.
Mūsų nuomone, trečią sėdynių eilę reikėtų užmiršti ir vietoj jų džiaugtis 550 litrų dydžio bagažine ir pakankamai erdviu interjeru. Net ir stambesnio sudėjimo žmonės be didelio vargo įsitaisys tiek ant priekinių, tiek ant galinių sėdynių.
„Nissan“ gale sėdintiems keleiviams skyrė išties labai daug dėmesio, nes su kiekviena sėdyne galima slankioti į priekį arba atgal.
Vienas variklis, vienas pasirinkimas
Kol kas „Nissan X-Trail“ yra komplektuojamas tik su vienu varikliu - dyzeliniu. 1,5 litro, keturių cilindrų dyzelinis agregatas išvysto 130 arklio galių ir 320 Nm sukimo momentą. Priklausomai nuo modifikacijos, automobilis gali būti komplektuojamas su priekinių arba keturių varančiųjų ratų sistemomis, ir 6 bėgių mechanine arba „CVT“ tipo bepakope automatine pavarų dėžėmis.
1,6 litro dyzelinis agregatas nėra visiškai naujas. Tai yra 1,9 litro „dCi“ motoro evoliucija. Po keletos patobulinimų, šiuo metu į kelis „Renault“ ir „Nissan modelius montuojamas motoras pasižymi didesniu turbinos slėgiu, specialia variklio valdymo sistema ir dar keliais triukais, kurie padėjo sumažinti išmetamųjų dujų kiekį ir padidinti motoro efektyvumą. Net ir keturių varomųjų ratų sistemą turintis modelis išmeta vos 139 g/km.
Baltame popieriaus lape 1,6 litro dyzelinis motoras atrodo neblogai, tačiau realybėje - keturių cilindrų motoras elgiasi kaip ir kiekvienas dyzelinis variklis. Variklis savo raumenis pradeda demonstruoti nuo 1800 aps/min ir išlaiko aukštą natą iki pat 3200 aps/min. Vėliau, kaip ir visi mažo darbinio tūrio dyzeliniai motorai, pritrūksta oro ir didesnių plaučių. Apskritai - kasdieninėms reikmėms jo užteks.
Mus labiausiai nustebino „CVT“ bepakopės pavarų dėžės darbas. Važinėjant mieste, pavarų dėžė veikia kaip ir visos „CVT“ tipo transmisijos, tačiau paspaudus akceleratorių neišgirsite variklio prievartavimo šūksnių. Vietoj to, bepakopė pavarų dėžė elgiasi kaip normali automatinė transmisija ir atrodo „permeta“ į žemesnį bėgį.
Geriausia klasėje prošvaisa
„Nissan“ kompanijos atstovai teigia, kad „X-Trail“ nėra dar vienas padidinto pravažumo automobilis, o tikras visureigis. Tačiau bekelės entuziastams gali nepatikti elektronikos valdoma keturių varančiųjų ratų sistema, kuri komplektuojama TIK su mechanine pavarų dėže. Modeliai turintys „CVT“ tipo transmisiją - varomi tik priekiniais ratais.
Į „X-Trail“ modelius montuojama keturių varančiųjų ratų sistema yra valdoma elektronikos. Įprastai, automobilį į priekį varo tik priekiniai ratai, tačiau sukibimą su keliu stebintys davikliai, užfiksavę ratų praslydimą, 50 procentų variklio galios pradeda siųsti į galinius ratus.
Taip pat keturių varančiųjų ratų sistemą turintys modeliai turi „Lock“ režimą, kurio pagalba variklio kompiuteris didžiausią sukimo momentą tarp ašių paskirsto 50/50 skirtumu. Šio režimo dėka, miške arba Pabradės poligone galėsite ropoti net ir per didžiausias kliūtis.
Vis dėlto, reikėtų pridurti, kad „X-Trail“ tikrai nėra tas automobilis su kuriuo norėtumėte leistis į bekelės varžybas ar ekstremalų žygį.
„Nissan X-Trail“ nėra toks automobilis koks jis buvo anksčiau. Tačiau nereikėtų, kad sentimentai senam modeliui priverstų jus ignoruoti naują „Nissan“ visureigį.
Pasikeitę pirkėjų norai priverčia gamintojus atsisakyti kampuotų formų, didelių ir galingų variklių, sudėtingų keturių varančiųjų ratų sistemų. Vietoj to gauname patogesnę, komfortiškesnę ir įvairioms reikmėms skirtą mašiną.
Naujos kartos „Nissan X-Trail“ tarp gausybės panašaus tipo automobilių išsiskiria dėl daugybės gerų savybių, tačiau jam trūksta to, prie ko mus visus „Nissan“ įpratinto - originalumo.