• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Darius Bendoraitis

Net per respublikinę žiniasklaidą buvo ištrimituota „sensacija“, kad Raseinių rajono savivaldybė pritrūko... 300 tūkst. Lt. Su Seimo nariu Remigijumi Aču siejamame laikraštyje „Naujas rytas“ rajono Tarybos narys Jordanas Kenstavičius, judėjimo „Rasai“ lyderis, šiandien atsidūręs opozicijoje, valdantiesiems kerta iš peties. Juos kaltina išlaidavimu ir gyventojų skurdinimu, nors iš tikrųjų lėšų trūkumas atsirado tik dėl naujų ankstesnės valdžios įsteigtų etatų. Ankstesnės valdžios palikimas

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau tiesa yra kiek kitokia, ir šiandienos opozicionieriai turėtų bent jau patylėti, jei viešai nedrįsta prisipažinti, kad būtent dėl jų ir R.Ačo vykdytos „valymo“ politikos susiklostė tokia situacija. Ir pirmiausia dėl buldozerinės R.Ačo vykdytos reformos sekę teismų sprendimai: po bylinėjimosi su Arvydu Žukausku dėl neteisėto atleidimo patirta 80 899,30 Lt išlaidų, su Rimantu Stankūnu – 54 302,35 Lt, su Gražina Pečkaitiene – 68 417,13 Lt, su Rita Kačiušiene – 58 309,51 Lt, su Asta Cicėniene – 71 563,99 Lt ir t. t. Dėl R.Ačo vadovavimo laikotarpio, ko gero, į istoriją Raseinių savivaldybę įrašys kaip labiausiai besibylinėjusią šalies savivaldybę. Iš viso per anos valdžios vykdytą savivaldybės administracijos struktūros pertvarkymo reformą administracija patyrė kone milijoną išlaidų, iš jų pagal teismų sprendimus išmokėta 333 599,94 Lt. Taigi, pritrūko kur kas mažesnės sumos nei buvusioji valdžia paliko nuostolių.

REKLAMA

Susitarė ką atleisti

Ne per seniausiai šiandienos savivaldybės administracijos direktorių Joną Kurlavičių nustebino rajono tarybos nario Jordano Kenstavičiaus prašymas „Dėl ataskaitos ir dokumentų pateikimo“. J.Kenstavičius prašo laikotarpio, kai jis pats priklausė valdančiajai daugumai ir kai jų paskirti vadovai vykdė pertvarką, pasibaigusią kone milijoniniais nuostoliais, duomenų. Atrodo, jog J.Kenstavičius pamiršo, kad ne jų administracijos direktorius galėjo rinktis, kuriuos darbuotojus reikia atleisti, o kuriuos palikti ar priimti.

REKLAMA
REKLAMA

2012 m. lapkričio 13 d. tarybos posėdyje, svarstant administracijos direktorės A.Ložytės atsistatydinimo klausimą, J.Kenstavičius taip kalbėjo (atsiprašome gerbiančiųjų lietuvių kalbą, nes politiko kalbą spausdiname netaisytą): „Turbūt pirma aš, pasinaudodamas proga, norėčiau Aurelijai padėkoti už gerą darbą ir kitas dalykas, jinai nesijaučia toj situacijoj, kad ji šiandien bėga kažką nešvariai padariusi, manau, kad visus darbus ji darė švariai ir atsakingai, ir tikrai mes, aš norėjau, aišku, vėliau kalbėt, bet mane šiek tiek, taip sakant, privertėt anksčiau, nes paprasčiausiai tikrai dalykas žmogus, kuris iš tikrųjų gilinasi ir daro, ir darė tą visą darbą ir ji tikrai neužsiėmė politika, ką darė, tą darė tikrai mūsų rajonui gerus darbus ir tam tikri rezultatai matos padaryti, o kitas dalykas, aš manau, kad tą patį kolektyvą šiek tiek formavo, tvarkė ir darė ir ta prasme būtent ne jos dėka atleidimai ar dar panašiai, buvo visos bendros koalicijos susitarimai, ką mes turim atleisti.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taigi, koalicija susitarė, atseit įvykdė reformą, buldozeriu iššlavė visus neįtikusius ir nepatikusius. Tai padarė visiškai nemokšiškai, nesilaikydami teisės dokumentų, todėl atleistieji vienas po kito kreipėsi į teismą ir prisiteisė tai, kas tilpo, J.Kenstavičiaus išsireiškimu, „į bendros koalicijos susitarimus, ką turim atleisti.“ Šiandien anų dienų reformatoriai kala dabartinius valdančiuosius prie kryžiaus (gal negali atleisti, kad juos, nebaigusius kadencijos, nuvertė?): girdi, mes sutaupėme... Ką jūs sutaupėte? Atmeskite iš tų „santaupų“ išvarytiesiems teismų priteistas sumas bei bylinėjimosi išlaidas ir bus akivaizdu, kad ne sutaupėte, o ištaškėte mokesčių mokėtojų pinigus.

REKLAMA

Kam naudingas drumstas vandenėlis?

Nuolat eskaluojama tema, kad Raseinių rajono savivaldybėje yra steigiami nauji etatai, kad ši institucija tapo „biurokratų perykla“, ir net blogiau. O tiesa yra tokia, kad dabartinis šios savivaldybės administracijos vadovas tik bando surankioti it buldozeriu išvalytus specialistus, kad būtų įmanoma bent minimaliai dirbti. Strateginio planavimo ir projektų valdymo skyriuje viešiesiems pirkimams buvo paliktas tik vienas specialistas, nors darbo krūvis rengiant milijonus vertus projektus didelis. Vienas žmogus fiziškai nepajėgus aprėpti tokių darbo apimčių, todėl pradedama klysti. O gal buvusiai valdžiai klaidos buvo naudingos? Biudžeto, finansų analizės skyrius konsoliduotų ataskaitų neparengė nuo 2010 metų. Šiandien reikia ir prarastą laiką pasivyti, ir šių jau nueinančių metų ataskaitą parengti.

REKLAMA

Administracijos direktorius J.Kurlavičius sakė, kad akivaizdžiai yra pažeistas Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymas, Viešojo sektoriaus apskaitos standartai. „Mūsų centrinėje buhalterijoje yra perpus mažiau darbuotojų nei tokio pat dydžio kituose rajonuose.“ Dar keisčiau yra tai, kad buhalteriai įdarbinti įvairiuose skyriuose: vienas – Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriuje, kitas – Žemės ūkio ir kaimo plėtros... To, ko gero, jokiame kitam rajone nerasi. Centralizuota buhalterija ir reiškia ne ką kita, o tai, kad ji visa turi būti vienoje vietoje, t. y. centralizuota.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bet tarsi tyčia viskas suvelta, susukta. Tas pat pasakytina ir apie Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyrių, kuriame teisės klausimus palikta nagrinėti dviem specialistams: vienas jų vykdo valstybės deleguotas funkcijas ir atsako už nemokamą pirminę teisinę pagalbą, kitas – už visa kita. O kitų tokio dydžio rajonų teisės skyriuose du specialistai yra atsakingi už personalo klausimus, du rūpinasi teisiniais klausimais ir vienas atlieka valstybės deleguotas funkcijas ir yra atsakingas už pirminės teisinės pagalbos teikimą. Sako, savivaldybė gali samdytis teisininkų firmą. Gali, bet teisinės firmos yra toli, o teisinius niuansus reikia narplioti kasdien.

REKLAMA

Dar vienas pavyzdys – Architektūros ir teritorijų planavimo skyrius. Šiandien itin daug problemų kyla dėl atliekų tvarkymo, rūšiavimo, įgyvendinami projektai ir t. t. Tuo rūpinasi vienintelis žmogus, net galvos nuo popierių nepakeliantis. Būtini bent du specialistai, kad bent vienas galėtų lankytis objektuose, kontroliuoti situaciją. Tas pats pasakytina ir apie statybų specialistus – vienam specialistui tenka 10–12 projektų.

REKLAMA

Toks palikimas

Administracijos direktorius J.Kurlavičius neslepia: jei jis būtų galėjęs pradėti nuo nulio, jis tikrai nebūtų rinkęsis tokios gremėzdiškos ir nemotyvuotos struktūros su departamentais ir keistais skyrių sukryžminimais. Tačiau, pasak direktoriaus, sumaišties administracijoje ir taip jau buvo daug, tad stengiamasi iki naujos kadencijos likusią atkarpą įveikti kuo ramiau, todėl tenka taikstytis su tuo palikimu, kurį rado. Tačiau be specialistų neįmanoma išsiversti, juolab kad net „kiečiausio“ specialisto fizinės galimybės irgi nėra beribės. Specialistų administracijoje turi būti tiek, kad jie suspėtų tinkamai ir laiku atlikti visus darbus, kurie numatyti jų pareigybių aprašymuose ir už kurių atlikimą yra atsakinga savivaldybės administracija ir jos direktorius. Net ir įvedus keletą papildomų etatų, jų vis tiek bus mažiau negu panašaus dydžio kitų rajonų savivaldybėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų