Gegužės mėnesį didžiausią augimą užfiksavo elektromobiliai. Jų paklausa, lyginant su 2022 m. gegužės mėnesį, išaugo 70,9 procento, iki 129 847 vienetų. Tai elektromobiliams leido užsitikrinti 13,8 procento naujų automobilių rinkos dalies.
Didžiausią elektromobilių paklausą užfiksavo Nyderlandai (+118%), Švedija (+82%), Prancūzija (+48%) ir Vokietija (+46%).
Neprastą augimą užfiksavo hibridiniai automobiliai. Gegužės mėnesį jų paklausa išaugo 27,6 procento, iki 234 380 vienetų. Gegužės mėnesį jų užimama rinkos dalis siekė 23,2 procento.
Tuo tarpu iš tinklo įkraunami hibridai užfiksavo nežymų paklausos kritimą. Didžiausią įtaką tam padarė net 40,5 procento smukusi paklausa Vokietijoje, kuri yra laikoma didžiausia iš tinklo įkraunamų automobilių rinka.
Gegužę įdomių dalykų nutiko ir vidaus degimo variklį turinčių automobilių rinkoje. Apskritai, dyzelinių automobilių rinkos dalis sumažėjo iki 14,3 proc, tačiau tam tikrose šalyse dyzelinių automobilių pardavimai pasuko priešinga kryptimi. Vokietijoje jų paklausa išaugo 3,6 procento, o Italijoje – daugiau kaip 24 procentais.
Benzininių automobilių pardavimų apimtys, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2022 m, išaugo 12,6 procento iki 342 806 vienetų. Apskritai, benzininiai automobiliai gegužės mėnesį sudarė 36,5 proc. naujų automobilių rinkos. Šiemet benzininių rinkos dalis siekia 37,3 proc. Hibridinių – 25,1 proc. , dyzelinių – 14,8 proc, o elektrinių – 12,4 proc.
Benzininių automobilių augimą daugiausia lėmė išaugusi paklausa keturiose didžiausiose ES rinkose, ypač Italijoje (+23,9 proc.), Prancūzijoje (+18,3 proc.) ir Vokietijoje (+17,6 proc.).
Europos numylėtiniai
Vargu ar kas nors būtų prieš keletą metų pagalvojęs, jog „Dacia Sandero“ galėtų būti perkamiausiu automobiliu Europoje. Tačiau šių dienų ekonominė padėtis vis labiau skatina žmones traukti į racionaliai įkainotų automobilių salonus. Kita vertus, perkamiausių automobilių sąraše taip pat galima išvysti kelis kartus brangesnę „Tesla“.
„Tesla“ pardavimai Europoje augo dėl ženklių kainų sumažinimo į kuriuos Europos gamintojai nesugebėjo tinkamai sureaguoti ir laikinai prarado pozicijas.
Žemiau pateikiame išsamesnį automobilių sąrašą, kuris leis susidaryti įspūdį kurie modeliai Europoje yra paklausūs, o kuriems sekasi prasčiau.
Vieta | Modelis | 2023 m. 01-05 mėn. | 2022 m. 01-05 mėn. | Pokytis | % |
---|---|---|---|---|---|
50. | Renault Arkana | 30 110 | 30 773 | – 663 | – 2,2 |
49. | BMW X1 | 32 174 | 35 616 | – 3 442 | – 9,7 |
48. | BMW 3 | 32 341 | 33 125 | – 784 | – 2,4 |
47. | Mercedes C | 32 488 | 28 383 | + 4 105 | + 14,5 |
46. | Ford Fiesta | 32 909 | 24 925 | + 7 984 | + 32,0 |
45. | Škoda Kodiaq | 33 378 | 26 234 | + 7 144 | + 27,2 |
44. | BMW 1 | 33 884 | 24 696 | + 9 191 | + 37,2 |
43. | Mercedes GLC | 34 165 | 32 881 | + 1 284 | + 3,9 |
42. | Dacia Jogger | 34 431 | 11 446 | + 22 985 | + 200,8 |
41. | Škoda Fabia | 34 690 | 34 478 | + 212 | + 0,6 |
40. | Mercedes A | 35 030 | 34 954 | + 76 | + 0,2 |
39. | Hyundai Kona | 35 077 | 39 400 | – 4 323 | – 11,0 |
38. | VW Taigo | 35 512 | 22 558 | + 12 954 | + 57,4 |
37. | SEAT Arona | 35 554 | 28 606 | + 6 948 | + 24,3 |
36. | Škoda Karoq | 36 207 | 26 175 | + 10 032 | + 38,3 |
35. | Škoda Kamiq | 36 731 | 26 061 | + 10 670 | + 40,9 |
34. | Cupra Formentor | 39 344 | 34 583 | + 4 761 | + 13,8 |
33. | Volvo XC40 | 40 144 | 32 684 | + 7 460 | + 22,8 |
32. | Peugeot 308 | 40 280 | 30 123 | + 10 157 | + 33,7 |
31. | Opel Mokka | 40 771 | 39 146 | + 1 625 | + 4,2 |
30. | Toyota Corolla | 44 137 | 51 734 | – 7 597 | – 14,7 |
29. | Ford Kuga | 45 069 | 47 253 | – 2 184 | – 4,6 |
28. | Ford Focus | 45 220 | 29 581 | 15 639 | + 52,9 |
27. | Toyota C-HR | 45 784 | 44 310 | + 1 474 | + 3,3 |
26. | Peugeot 3008 | 46 124 | 49 719 | – 3 595 | – 7,2 |
25. | VW T-Cross | 46 176 | 44 484 | + 1 692 | + 3,8 |
24. | Fiat 500 | 46 375 | 36 067 | + 10 309 | + 28,6 |
23. | Audi A3, S3 | 46 438 | 41 695 | + 4 743 | + 11,4 |
22. | MINI One/Cooper | 46 598 | 46 093 | + 505 | + 1,1 |
21. | VW Polo | 47 955 | 45 518 | + 2 437 | + 5,4 |
20. | Fiat Panda | 51 860 | 60 428 | - 8 568 | - 14,2 |
19. | Citroen C3 | 53 437 | 57 868 | - 4 431 | - 7,7 |
18. | Nissan Qashqai | 55 575 | 40 560 | + 15 015 | + 37,0 |
17. | Renault Captur | 56 612 | 51 807 | + 4 805 | + 9,3 |
16. | Ford Puma | 58 625 | 62 386 | – 3 761 | – 6,0 |
15. | Kia Sportage | 58 774 | 50 674 | + 8 100 | + 16,0 |
14. | Toyota Yaris | 61 940 | 56 425 | + 5 515 | + 9,8 |
13. | Hyundai Tucson | 62 426 | 57 055 | + 5 371 | + 9,4 |
12. | Škoda Octavia | 62 568 | 34 801 | + 27 767 | + 79,8 |
11. | Peugeot 2008 | 62 877 | 53 868 | + 9 009 | + 16,7 |
10. | Dacia Duster | 68 613 | 51 856 | + 16 757 | + 32,3 |
9. | VW Golf | 69 215 | 69 269 | – 54 | – 0,1 |
8. | VW Tiguan | 70 693 | 48 204 | + 22 489 | + 46,7 |
7. | Renault Clio | 74 354 | 52 378 | + 21 976 | + 42,0 |
6. | Toyota Yaris Cross | 74 376 | 49 590 | + 24 486 | + 49,1 |
5. | Peugeot 208 | 80 587 | 80 616 | – 29 | 0,0 |
4. | Opel Corsa | 83 601 | 66 073 | + 17 528 | + 26,5 |
3. | VW T-Roc | 85 616 | 63 723 | + 21 893 | + 34,4 |
2. | Tesla Model Y | 87 732 | 24 539 | + 63 193 | + 257,5 |
1. | Dacia Sandero | 96 647 | 70 527 | + 26 120 | + 37,0 |