Pranešama, kad vienas iš didžiausių JAV prekybos tinklų „Target“ išbando naują savitarnos kasų politiką, nes mažmenininkai pastebi, kad įrenginiai be kasininkų gali atbaidyti klientus.
Keliose parduotuvėse „Target“ apribojo savitarnos kasų naudojimą tik tiems pirkėjams, kurie perka 10 ar mažiau prekių.
Klientai, perkantys daugiau prekių, turi naudotis įprastinėmis kasomis su kasininkais, praneša CNN.
Pirkėjams patinka bendrauti su darbuotojais
„Target“ atstovas spaudai teigė, kad bandymas buvo atliktas siekiant sutrumpinti laukimo laiką ir „geriau suprasti“ pirkėjų pageidavimus.
„Mūsų pirkėjai sako, kad jiems patinka bendrauti su mūsų komanda“, – sakė „Target“ vyriausiasis veiklos vadovas Johnas Mulliganas.
Bendrovė „perorientavo“ savo kasų zonas ir nuo to laiko visose parduotuvėse 6 proc. padaugėjo pirkėjų, besinaudojančių įprastinėmis kasomis.
Pastaraisiais metais „Target“ ir kiti mažmenininkai gerokai padidino savitarnos kasų skaičių. Tai buvo daroma siekiant sumažinti darbo jėgos sąnaudas ir pagreitinti pirkėjų atsiskaitymą.
Tačiau tokia praktika pasiteisino toli gražu ne visada.
Savitarnos kasos aparatai kartais sugenda. Klientai dažnai susiduria su klaidomis ir trikdžiais skenuodami prekes, todėl darbuotojams tenka ateiti ir jiems padėti.
Dėl to galima sutaupyti, tačiau kai kuriais atvejais savitarnos kasa tampa lėtesnė už įprastinę.
Atsisakė savitarnos kasų
„Mūsų klientai ilgainiui mums pasakė, kad mūsų parduotuvėse esantys savikontrolės aparatai gali būti lėti, nepatikimi [ir] akivaizdžiai neasmeniški“, – BBC sakė prekybos centrų tinklo „Booths“ vadovas.
Neseniai „Booths“ panaikino savitarnos kasas visose 28 parduotuvėse, išskyrus dvi. Walmart“, „Costco“, „Shoprite“ ir kiti prekybos tinklai taip pat pakeitė savitarnos strategijas.
Pažymėtina, kad dėl savitarnos kasų mažmenininkai praranda daugiau galimų pardavimų nei dėl tyčinių vagysčių ir sąžiningų klientų klaidų.
Viename JAV, Didžiosios Britanijos ir kitų Europos šalių mažmenininkų tyrime nustatyta, kad bendrovėse, kuriose įrengtos savitarnos kasos juostos ir programėlės, nuostolių lygis siekė apie 4 proc., t. y. per du kartus viršijo pramonės vidurkį.
„Target“ nurodė, kad nuostoliai didėja dėl vagysčių – tiek smulkių vagysčių iš parduotuvių, tiek dėl organizuotų nusikaltėlių grupių, kurios vagia prekes ir perparduoda jas internetu. (Daugiau nei 60 % sumažėjusių prekių sudaro darbuotojų vagystės, sugadintos prekės, administracinės klaidos, pardavėjų sukčiavimas ir kiti veiksniai).
„Sumažėjimas išlieka dideliu finansiniu sunkmečiu“, – antradienį sakė „Target“ finansų vadovas Michaelas Fiddelke‘as.