Kol žadėtoji naujos Klaipėdos autobusų stoties statyba užstrigo net neprasidėjusi, keleiviai priversti tenkintis benamių prieglauda tapusiu senuoju pastatu.
Vakare ar anksti ryte autobusų laukiančius keleivius verčia gūžtis stoties pastate įsikuriančios benamių kompanijos. Bilietų kasininkės taip pat ne itin saugiai jaučiasi dirbdamos tokioje kaimynystėje.
Anot kai kurių keleivių, autobusų stočiai labiau tiktų benamių prieglaudos pavadinimas. „Kaip daržinė. Tiek Šilutės, tiek Klaipėdos autobusų stotys - abu labu“ - sakė stotyje sutikta švėkšniškė Onutė.
Dažnai į Gargždus važinėjanti ponia Adelė pasakojo, kad vakare į stotį geriau kojos nekelti. Jei prie lauko durų nerasi laisvos vietos, teks įsitaisyti kiek atokiau, benamių kaimynystėje.
Klaipėdos autobusų stotis buvo statyta praėjusio amžiaus 9-ojo dešimtmečio pabaigoje, bet taip ir neužbaigta. 2003 metų pabaigoje miesto Taryba priėmė sprendimą Klaipėdos autobusų parkui priklausančias patalpas parduoti. Už 900 tūkst. litų dalis nenaudojamų patalpų buvo parduota vilniečiui verslininkui.
Sandorio teisėtumu suabejojusi Vyriausybės atstovė Klaipėdos apskrityje Kristina Vintilaitė miesto politikų sprendimą užginčijo teisme. 2004-ųjų balandį prasidėję teisminiai ginčai tęsėsi ilgiau nei metus ir baigėsi Klaipėdos autobusų parko pergale. Pernai pavasarį buvo apsispręsta senąjį stoties pastatą nugriauti ir statyti naują, po vienu stogu numatant patalpas prekybos centrui ir biurams.
„Viską sugadino teismai“
Jelizaveta Daugininkienė, Klaipėdos autobusų parko generalinė direktorė
Benamiai - rimta problema. Nelabai pavyksta iš stoties juos išvaryti. Kovą su benamiais pradedame nuo keturių ryto - jie jau laukia prie durų, kada atsidarysime. Ateityje, pastačius naują stotį, teritoriją planuojame aptverti. Gal taip pavyks šią problemą išspręsti.
Kol kas dar vyksta naujosios stoties statybų procedūrų derinimas. Dabar laukiame Visuomenės sveikatos centro sutikimo. Po pirmojo jų vertinimo pastato projektas buvo grąžintas projektuotojams. Kai gausim šios institucijos sutikimą, galėsim pradėti paskutinį etapą - prašyti leidimo statybai. Dirbame kelis darbus iš karto, tad norinčių dalyvauti konkurse statybinių organizacijų jau užprašėme pateikti pasiūlymus dėl kainų.
Balandį tikimės gauti leidimą statybai, tada pradėtume griauti senąjį pastatą, o iki vasaros pradžios - pradėti statybas. Tuo pačiu planuojame, kaip tuomet dirbsime: kur stovės autobusai, lauks keleiviai - veiklos nutraukti negalime.
Naujos stoties statybas planavome dar 2005-aisiais - viską sugadino teismai. Per tą laiką viskas pabrango. Už parduotas patalpas mes gavome 900 tūkst. litų. Jei darbo būtų imtasi iš karto, šių pinigų tikrai būtų viskam užtekę ir dar likę, o kaip bus dabar - tikrai nežinau.
Sandra Lukošiūtė