Jeigu pirmoji „Citroën C4“ modelio karta atrodė neįprastai, originaliai ir netgi futuristiškai, tai antroji „Citroën C4“ karta buvo buvo gerokai santūresnė, lyg bandydama pademonstruoti, jog prancūzai gali sukurti idealią „Volkswagen Golf“ kopiją. Na, bet visi puikiai žinome, jog niekas negali sukurti geresnės „Volkswagen Golf“ interpretacijos negu patys „Volkswagen“ inžinieriai.
Natūralu, jog po ne visai sėkmingo bandymo įgelti tiems, su kuriais pjauniesi labiausiai, vienoje rankoje atsuktuvą, o kitoje bagetę laikantiems inžinerijos vunderkindams neliko nieko kito kaip tik sugrįžti prie veiklos, kuri „Citroën“ specialistams sekėsi geriausiai – generuoti originalias idėjas.
DIZAINAS
Jeigu jau prakalbome apie originalias idėjas – tokių „Citroën“ arsenale tikrai netrūksta. Visgi visi puikiai žinote, jog originalios idėjos ne visuomet labai palankiai sutinkamos tų, kurie nėra linkę lengvai priimti ar įsisavinti naujoves, tad pradėkime nuo pirmos ir tikrai ne paskutinės keistenybės.
„Citroën C4“ oficialiai klasifikuojamas kaip hečbekas. Automobilis, kuris turėtų būti lyginamas su „Ford Focus“ ar „Volkswagen Golf“, tačiau žiūrėdami į jį matote padidinto pravažumo mašiną, kuri savo formomis primena madingąjį krosoverį. Galbūt mums visiems atrodo, jog „Citroën“ nušoko nuo proto, bet į šį sprendimą pažvelkite iš kitos pusės. Juk daugelio geidžiami krosoveriai iš tiesų tėra išsipūtę hečbekai, tad „Citroën, regis, nusprendė neapgaudinėti nei savęs, nei jūsų.
Vis dėlto, gatvėje stovintis automobilis su nuožulnia stogo linija sugeba sukurti įspūdį, jog tai – kaip marketingo skyriaus asai mėgsta sakyti – kupė stiliaus „visureigis“. Toks kėbulo žanras, kaip bebūtų keista, dar nėra plačiai naudojamas tarp pagrindinių ir didžiausių automobilių gamintojų. Žinoma, „BMW X6“ ar „BMW X4“ jau kurį zuja Lietuvos keliais, tačiau kai kalbame apie daugeliui įperkamą mašiną – tokių praktiškai nėra. Pastaruoju metu panašaus stiliaus automobilį pristatė tik „Renault“, bet apie jo debiutą Lietuvoje dar tik sklando kalbos.
Nors jums tai gali pasirodyti juokinga, nuotraukose užfiksuotas bandomasis egzempliorius iš tikrųjų atrodo kaip pilka pelė pagal „Citroën C4“ standartus, mat ryškesnės kėbulo spalvos kaip reikiant atskleidžia neįprastas, keistas, bet įdomias automobilio formas ir tam tikruose plotuose panaudotus dizaino elementus.
Pavyzdžiui? Be sutrumpinto ir nuožulnaus stogo, pažvelkite į priekinę dalį, kur rasite penkerių metų senumo „Cxperience" koncepcijos įkvėptą raukšlėtą nosį. Po logotipu su chromuotu apvadu eina siauri dienos žibintai, po kuriais pūpso didžiulės lašo formos skylės, kuriose buvo įgrūsti žibintai su LED technologija. Tokį sprendimą „Citroën“ panaudojo ne pirmą kartą, o ir panašu, jog tai tapo visuotine automobilių dizaino tendencija, nes panašius sprendimus galima išvysti ir kai kuriuose korėjietiškuose modeliuose.
Keliaujame toliau, o tiksliau – žvelgiame į automobilio šoną, kur išvysite firmines šonines pagalvėles, tačiau, kaip pripažįsta patys prancūzai, jos yra skirtos praturtinti automobilio stilių, o ne apsaugai nuo ne savo dureles mėgstančių daužyti individų. Ir galiausiai – keista galinė dalis, kurios pailgą galinį langą į dvi dalis padalija juodas spoileris. Nors šį sprendimą galime laikyti originaliu, tačiau dėl šio mandro dizaino elemento „Citroën C4“ neturi galinio valytuvo. Taip pat dėl šio sprendimo matomumas tampa prastesnis, o bagažinės dangtis nėra pats lengviausias, tad mes labai nenustebtume, jeigu daugelis papildomos įrangos sąraše ieškotų kaip užsisakyti elektra valdomą bagažinės dangtį.
Pravartu žinoti | Citroën C4 |
Ilgis (mm) | 4355 |
Plotis (mm) | 1834 |
Aukštis (mm) | 1552 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2667 |
Kėbulo prošvaisa (mm) | 156 |
Automobilio svoris (kg) | 1417 |
Apsisukimo spindulys (m) | 10,90 |
Oro pasipriešinimo koeficientas (Cd) | 0.29 |
INTERJERAS
Jeigu jau prakalbome apie bagažinę, nuo jos ir galime pradėti skyrių, kuriame aptarinėjame automobilio interjerą. „Citroën C4“ gali pasigirti 380 litrų talpos bagažine. Tai ne tokie duomenys, kurie leistų pranokti šios klasės talpiausiąjį, tačiau kasdieniniam naudojimui tokios talpos bagažinės visiškai pakanka.
Bagažinė yra pakankamai gili ir, išskyrus du žemiausius įrangos lygius, turi dvigubą dugną. Dėl šio sprendimo kiekvienas iš jūsų bagažinėje galės paslėpti vertingus daiktus po grindimis. Tuo pačiu metu bagažinė sugeba išlaikyti taisyklingą formą. Bagažinės plotis – 101 centimetras, tačiau šis rodiklis nublanksta prieš faktą, jog daiktams ir pirkiniams skirtoje erdvėje nerasite papildomų kišenėlių ar krepšiams skirtų kabliukų. Atsarginio rato šiame automobilyje taip pat negausite, nes jo vietą užpildo garso sistemai talkinantis žemų dažnių garsiakalbis.
Maloniu netikėtumu turėtų tapti jausmas atsisėdus antroje sėdynių eilėje. Dėl gana ilgos „Citroën C4“ ratų bazės, 178 cm ūgio žmogus gale neturi kuo skųstis. Priešais kelius ir virš galvos rasite daug reikalingos erdvės, ir nors sėdynės nėra labai išgaubtos, jos nepriverčia jaustis, lyg sėdėtumėte ant medinio suoliuko pas babytę kaime.
Vairuotojui skirta darbo vieta atspindi „Citroën" dizainerių plėtojamą stilių, tačiau šį kartą mes pajutome akivaizdų progresą. Pirmiausia norėtųsi pasidžiaugti, jog eksperimentų nevengiantys „Citroën“ sugrąžino prietaisų valdiklį su fiziniais mygtukais, leidžiančiais keisti oro kondicionavimo sistemos darbą, nes būtent „PSA“ koncernas buvo vienas pirmųjų, kuris pagrindines funkcijas pradėjo perkėlinėti į lietimui jautrų ekraną. Inovatyvu – be abejonės, bet ne visuomet patogu.
Sekantis malonus siurprizas – galimybė labai greitai atrasti patogią poziciją už vairo. Vairo kolonėlės ir vairuotojui skirtos sėdynės konfigūravimo galimybės nėra ribotos, tačiau ką tik iškeptos bandelės minkštumo sėdynės galėtų turėti didesnį šoninį prilaikymą. Spėjame, kad jos nėra pritaikytos scenarijui, kuriame posūkį įveikiate klausant „Bat out of hell“ dainos.
Kasdieninėje rutinoje pravers didžiulės durų kišenės ir erdvi daiktadėžė centrinėje konsolėje. „Citroën“ taip pat siūlo tiek senesnes, tiek naujesnes USB jungtis, o aukštesnėse versijose prideda belaidį išmaniųjų įrenginių įkrovimą. Vis dėlto, ypatinga naujojo „C4“ ypatybė - planšetinio kompiuterio laikiklis, įrengtas prietaisų skydelyje priešais keleivį. Nors mes neįsivaizduojame scenarijaus, kuriame norėtųsi išsitraukti ir pakabinti planšetinį kompiuterį, tačiau ši talpykla galėtų praversti kitiems, smulkiems daiktams. Pavyzdžiui? Pirštinėms? Lydytam sūriui?
Salono ergonomikos požiūriu automobiliui neturėjome daug priekaištų, ir, palyginti su „C4 Cactus“, naujas modelis demonstruoja džiuginantį progresą į priekį. Vis dėlto, mes norėtume, jog kai kurios detalės būtų labiau ištobulintos. Susidaro įspūdis, jog „Citroën" nesugebėjo susitarti, kokias medžiagas iš tikrųjų reikėtų naudoti apipavidalinant tam tikrus įrenginius. Vieni balsavo už vertingesnį minkštą plastiką, kiti - už pigesnį kietesnį, treti - už blizgų. Galutinis rezultatas – nenuoseklus.
Pravartu žinoti | Citroën C4 |
Bagažinės tūris (l) | 380 - 1250 |
Maksimali leistina apkrova (kg) | 378-471 |
Maksimali stogo apkrova (kg) | 70 |
Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg) | 1795 |
Triukšmo lygis važiuojant 80 ir 120 km/val. greičiu (dBA) | 63 / 66 |
DINAMIKA
„Citroën C4“ yra vienas pirmųjų šios markės modelių, kuris buvo sukurtas ant naujutėlės „PSA“ koncerno platformos, leidžiančios naudoti ne vienos, ne dviejų, bet trijų tipų jėgaines. „Citroën C4“ gali būti varomas benzinu, dyzelinu arba tik elektra.
Benzininiams varikliams atstovauja laiko patikrintas 1,2 litro, trijų cilindrų motoras su turbokompresoriumi. Priklausomai nuo pasirinktos versijos, šio motoro pajėgumas gali svyruoti nuo 100 iki 156 arklio galių.
Jeigu silpniausioji benzininio variklio gali pasiūlyti mechaninę pavarų dėžę, o 130 AG versija leidžia rinktis iš mechaninės ir automatinės, pati raumeningiausia šio variklio modifikacija poruojama tik su automatine dėže.
Panaši situacija yra ir su dyzeliniais varikliais. Silpnesnę 1,5 litro dyzelio versiją, išvystančią 110 arklių, galima užsisakyti tik su mechanine dėže, o štai 130 arklio galių siūlanti modifikacija iš gamyklos gali išriedėti turėdama mechaninę arba automatinę pavarų dėžę.
Mūsų bandytame modelyje slypėjo motoras, kurį, ko gero, pirkėjai rinksis rečiausiai: 1,5 litro darbinio tūrio širdis, gebanti generuoti 130 arklio galių ir 300 Nm sukimo momentą nuo 1750 aps/min. Nors „Citroën C4“ yra aukštesnis ir, logiškai mąstant, sunkiau susidoroja su oro pasipriešinimu, jis iki 100 km/val. įsibėgėja tik dešimtadaliu lėčiau nei jo giminaitis „Peugeot 308“ su absoliučiai identiškais komponentais.
Dyzelinio variklio derinys su aštuonių laipsnių pavarų dėže nėra kvapą gniaužianti kombinacija, tačiau ji šiame automobilyje puikiai dera. Pavarų dėžė visą laiką pavaras perjungia sklandžiai ir netgi gali susidoroti su automobilio parkavimo subtilybėmis judant nedideliu greičiu, kuomet analogiškas „Volkswagen Golf“ su dvigubos sankabos transmisija tokioje pačioje situacijoje mėgsta patrūkčioti. Be to, susidaro įspūdis, jog transmisija nesistengia be reikalo variklį įsprausti į tramdomuosius marškinius, jog vairuotojas galėtų pasiekti gamintojo deklaruotas kuro sąnaudas. O ir reaguodamas į akceleratoriaus komandas tiek variklis, tiek pati transmisija nevėluoja, todėl aplenkimo manevras pradedamas beveik akimirksniu.
O kaip pats variklis? Važiuojant tolygiai galios agregato veikimo beveik nesijaučia. Kad ir kaip kukliai atrodo tie 130 prancūziškų ir retkarčiais kleksinčių arklių, kasdieninėje veikloje šio agregato visiškai pakanka. Variklis gana žaismingai kyla nuo žemų sūkių ir drąsiai savo veiklą tęsia virš 4000 aps/min. – sūkių diapazone, kuris jau duoda visiems žinoti, kas dedasi po variklio gaubtu.
Pravartu žinoti | Citroën C4 |
Variklio tūris / Cilindrų skaičius | 1,5 litro / 4 cilindrų |
Variklio galia / Sukimo momentas | 130 AG (3750 aps/min.) / 300 Nm esant 1750 aps/min. |
Pavarų dėžės tipas | 8 laipsnių, mechaninė |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 10,6 / 9,8 sek. |
60 - 100 km/val. / 80 - 120 km/val. | 5,8 / 7,7 sek. |
Maksimalus greitis | 206 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste / užmiestyje / greitkelyje) (l/100) | 7,2 / 4,3 / 5,6 |
Degalų bako talpa (l) / Nuvažiuojamas atstumas (km) | 50 l / 850 km |
CO2 emisijos | 99 g/km |
VALDYMAS
Kaip ir minėjome anksčiau, „Citroën C4" yra pirmasis šios markės automobilis, sukurtas ant platformos, kuri buvo naudojama kuriant „Peugeot 208“, „Opel Mokka“ ar „DS3 Crossback“. Ši struktūra leido pasiūlyti ne tik tris skirtingas jėgainių galimybes, bet gerokai pažangesnes pakabos sistemas negu anksčiau gamintuose „Citroën“ modeliuose.
Jeigu šiuo metu galandate dantis ir tikitės, jog „Citroën C4“ sugebės būti toks pats vikrus ir agresyvus kaip „Peugeot 208“, turėsime jus nuvilti. Važiuojant greitai, automobilio važiuoklė sugeba užslėpti jos polinkį į minkštumą ir svyravimą, tačiau galiniams ratams užtaikius ant gilesnės duobės, pajusite, kaip ji sugeba automobilį išmušti iš pusiausvyros.
Akivaizdu, kad išpūstas kompaktiškas automobilis su dyzeliniu varikliu neturi perdėtų sportinių ambicijų, nes jam labiausiai patinka ramus ir patogus judėjimas iš taško A į tašką B. Ir iš tiesų, važiuojant ramiai, važiuoklė išfiltruoja daugumą nelygumų ir tiesiog grakščiai važiuoja keliu, nepaisant to, kad važiuojate su ganėtinai siauromis padangomis.
Ratų keliamo riedėjimo triukšmo garso izoliacija taip pat yra gera, tik vėjo šniokštimas pro didelius veidrodėlius automagistralėje yra ryškesnis. Visgi tai nieko tokio, dėl ko po kelių dešimčių kilometrų turėtų skaudėti galvą. Galiausiai, kol daugelis kompaktinės klasės automobilių mėgsta sukurti įspūdį, jog kiekvienas iš jų sportiškas, sportiškesnis ar sportiškiausias, „Citroën C4“ į šias bevertes galūnių matavimosi varžybas tiesiog nekreipia dėmesio. Kaip ir anksčiau, taip ir dabar, „Citroën“ prioritetu laiko patogumą ir komfortą.
Pravartu žinoti | Citroën C4 |
Svorio paskirstymas tarp ašių | - |
Automobilio komponuotė | Priekiniai varomieji ratai |
Pakabos konstrukcija ( Priekyje / Gale ) | Priekyje – „MacPherson“, gale – sukamoji sija |
Stabdžių sistema | - |
Padangų išmatavimai bandytame modelyje | 195/60 R18 |
EKSPLOATACIJA
Pastarąjį dešimtmetį „Citroën“ pasiūlymai kompaktiškų automobilių klasėje visuomet buvo pigesni už analogus iš kitų gamintojų stovyklos. Net neabejojame, jog suprantate kodėl, bet pažvelgus į naujo modelio kainodarą susidaro įspūdis, jog „Citroën“ vėl siekia žaisti mažesnės kainos korta.
Lietuvoje „Citroën C4“ kainuoja nuo 15 900 eurų. Pigu? Pigu. Vis dėlto, didžiausias šio modelio privalumas yra ypač gausi įranga. Tiesiog paimkime mūsų bandytąjį modelį, kuris turėjo laaabai daug naudingos įrangos. Jos kaina? 26 540 eurų. Trumpai tariant – už beveik 27 tūkst. eurų gaunate pilnai įrengtą mašiną. Tokių gėrybių už tokią sumą negali pasiūlyti nei vienas analogas. Rimtai.
Panašią įrangą, variklio bei transmisijos kombinaciją turintis „Volkswagen Golf“ bus įkainotas maždaug 30 tūkst. eurų suma. Panašius skaičius matysite konfigūruodami ir kitus šios klasės modelius.
Jeigu trumpam išlįstume iš „Citroën“ sukuriamo burbulo ir neapsimetinėtume, jog tai kompaktinis hečbekas, tuomet „Citroën C4“ turi dar daugiau naudingų argumentų.
„Volkswagen T-Roc“ su analogiška įranga ir panašaus galingumo varikliu kainuos ne mažiau kaip 35 tūkst. eurų, „Ford Puma“ – apie 28 tūkst. , o „Seat Ateca“ – ne mažiau kaip 30 tūkst.
Ir dabar geriausia dalis – „Citroën“ suteikia 5 metų garantiją be ridos apribojimo, tačiau iš automobiliui skirto biudžeto skyrus papildomus 400 eurų, automobilio garantija bus pratęsta iki 6 metų (arba 150 000 kilometrų).
Pravartu žinoti | Citroën C4 |
Pigiausio modelio kaina | 15 900 eur |
Bandyto modelio kaina | 26 540 eur |
Garantinis laikotarpis | 5 metų be ridos apribojimo |
Preliminari išliekamoji vertė po 5 metų / 100 000 km | ~ 35 procentai |
Planinių aptarnavimų kaina po 5 m. 100 000 km / Planinių aptarnavimų dažnumas | 2083 eur / aptarnavimai vyksta kas 1 metus arba 15 000 km |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje |