Tikrinant aviacijos kompanijos „Qantas“ lėktuvų „Airbus 380“ variklius, aptiktas nerimą keliantis defektas – iš jų teka alyva. Be to, vis dar nežinomos neseniai įvykusių avarijų dviejuose šios bendrovės lėktuvuose priežastys.
Tai pirmadienį žurnalistams pareiškė kompanijos vadovas Alanas Joyce.
Savaitgalį „Qantas“ inžinieriai aštuonias valandas tikrino visus kompanijos „Rolls Royce" pagamintus lainerių „Airbus" variklius. Trijuose nustatytas alyvos tekėjimas, ir tai verčia nerimauti.
„Tikriname, kodėl teka alyva. Tai nauji orlaiviai ir nauji varikliai, todėl taip neturėtų būti“, - sakė „Qantas“ vadovas A. Joyce.
Jis taip pat patikino, jog lėktuvai nepakils, kol bus nustatyta incidentų priežastis. „Yra daug galimų priežasčių. Mūsų manymu, jie gali būti susiję su medžiagomis, iš kurių pagaminti varikliai, arba jų konstrukcija“, – pridūrė kompanijos vadovas.
Aviacijos bendrovės „Lufthansa“ ir „Singapore Airlines“, taip pat turinčios lėktuvų „Airbus 380“ su „Rolls Royce“ varikliais, po patikrinimo atnaujino jų skrydžius.
Ketvirtadienį „Qantas“ laineris „Airbus 380“ su 466 žmonėmis vos tik pakilęs iš Singapūro oro uosto susidūrė su didelėmis problemomis dėl variklio, kuris galiausiai subyrėjo. Konstrukcijos dalys nukrito iš 2 kilometrų aukščio Indonezijos teritorijoje, Batamo saloje. Orlaivis su trimis varikliais grįžo į Singapūrą ir ten nutūpė avariniu būdu.
Kitą dieną situacija pasikartojo su tos pačios kompanijos lėktuvu „Boeing 747“. Abiejuose laineriuose sumontuoti britų kompanijos „Rolls Royce“ varikliai.