„Tūkstantį kilometrų įveikti dyzeliniu automobiliu galima labai lengvai, elektromobiliu tai – kiek sudėtingiau. Savo pavyzdžiu įrodėme, jog tokią ilgą kelionę įveikti galima ir ekologišku transportu, tik maršrutą reikia iš anksto suplanuoti. Ir susitaikyti su tuo, jog dėl technologinių apribojimų tikslaus viso maršruto įveikimo laiko numatyti neišeis“, – po kelionės pasakojo V. Milius.
Planas – stoti daugiausiai kas 150 kilometrų
Keturių žmonių ekipažas – „Auto Bild Lietuva“ žurnalo redaktoriaus V. Miliaus, operatoriaus A. Bubino, fotografo Valdo Jaručio ir „India Today“ redaktoriaus Yogendra Pratap – penktadienį 16 val. startavo Palangoje ir iškart pajudėjo į Klaipėdą, kur esančioje greitojo įkrovimo stotelėje papildė „Kia Soul EV“ baterijas. Po to keliautojai pro Rietavą ir Laukuvą važiavo link Šiaulių, kur laukė kita stotelė.
„Visas maršrutas sudėliotas taip, kad stotelės kelyje būtų ne daugiau nei kas 150 km – maždaug tiek kilometrų galima įveikti su pilnai įkrauta baterija. Jeigu važiuotume labai lėtai, nenaudotume kondicionieriaus ir kitų komforto funkcijų, įveikti galėtume ir daugiau, tačiau mes norime parodyti, kad elektromobiliu galima keliauti tolimus atstumus nedarant kompromisų su važiavimo komfortu“, – sakė A. Bubinas, kelionės metu užėmęs ekipažo navigatoriaus pareigas.
Kita greitojo įkrovimo stotelė po Šiaulių laukė prie Kurėnų, Ukmergės rajone. Iš ten – pro Molėtus į Vilnių, pro Trakus ir Elektrėnus – į Kauną, o iš ten – link Jonavos, Kėdainių ir atgal į pagrindinę Lietuvos automagistralę. Prieš Klaipėdą „Kia Soul EV“ ekipažas nusuko į mažąją Lietuvą ir, pasiekęs Ventę, pajudėjo Palangos link.
Realus keliautojų maršrutas skyrėsi nuo to, kuris buvo suplanuotas iš anksto. Važiuodami jie nusprendė neužsukti į Druskininkus, kadangi pietinėje Lietuvos pusėje greitojo įkrovimo stotelių dar nėra daug, o laukti, kol elektromobilio baterijos bus papildytos vidutinio greičio stotelėje, reikėtų kelias valandas. Kitose Lietuvos vietose jų tankumas kur kas didesnis ir vis auga – pavyzdžiui, vien birželio–liepos mėnesiais „Gatas“ įrengė keturias stoteles magistraliniuose šalies keliuose A5, A6, A14 ir A16.
Važiavo leistinu greičiu
Keliautojai teigia, kad elektromobiliu galima laisvai keliauti visoje Lietuvoje, tik reikia gerai suplanuoti maršrutą – jame turi būti greitojo įkrovimo stotelės. Kitų kompromisų daryti nereikia – galima laisvai važiuoti leistinu greičiu ir naudoti visą komforto įrangą.
Tiesa, vieno dalyko numanyti iš anksto neįmanoma – stotelių užimtumo. Lietuvoje įrengiamose stotelėse greitąjį įkrovimą naudoti vienu metu gali vienas elektromobilis, tad jeigu ji atvažiavus yra užimta, teks palaukti.
„Mums pasisekė – eilių išvengti pavyko. Naktį laukti nesitikėjome, tačiau ir dienos metu niekur neužtrukome. Elektromobilių skaičius Lietuvoje auga ir stotelės, priimančios tik vieną automobilį, pajėgumo jau nepakanka. Elektromobiliai tobulėja labai sparčiai ir jų toliau daugės, tad infrastruktūra turi
neatsilikti“, – svarstė V. Milius. Kai kurios jau šiandien yra užimtos praktiškai visada – pavyzdžiui, prie pat Kauno degalinėje įrengta greitojo įkrovimo stotele naudojasi ne tik pravažiuojantys pro šalį, bet ir vietos gyventojai.
Šiuo metu elektromobilių bendruomenė nedidelė ir jos nariai – labai draugiški. „Kia Soul EV“ ekipažas Šiauliuose sutiko dviejų elektromobilių eilę, tačiau jie, sužinoję apie siekiamą rekordą, mielai užleido eilę.
Keliautojai sustojimus darė ne tik baterijoms papildyti – fotografavosi prie garsiojo Vilniaus vamzdžio, Katedros, Vyčio skulptūros Kaune, užsuko į Lietuvos geografinį centrą Kėdainių rajone ir kitas žymias vietas. V. Milius juokavo, kad jie patys pirmieji elektromobiliu užfiksuos daugiau nei 1000 kilometrų įveikimo Lietuvos teritorijoje rekordą – kad ir kiek beužtruktų, laikas vis tiek būtų geriausias. Todėl ir nukrypimai nuo kurso problemų nekėlė – juk rida sukasi kiekvieną sekundę, kai važiuojama.