Daugiau apie tai – TV3 žiniose.
Nuo šiol specialiose trasose dronų valdytojai galės lenktyniauti, žaisti ir tiesiog valdyti savo dronus. Trasa yra devyniasdešimties arų, o dronai pakyla nuo tam pritaikytų pakylų. Jie įsibėgėja greitai – per sekundę pasiekia net virš šimto kilometrų per valandą greitį.
Trasa yra suskirstyta į tris dalis – paprastiems dronams skirta bendrojo naudojimo erdvė, lenktynėms – sportinė.
Vyks baziniai kursai
Yra ir laisvojo stiliaus trasa, kurioje bus galima improvizuoti. Tiesa, paprastiems dronams skraidyti sportinėje ir laisvo stiliaus erdvėje negalima.
Pasak Vilniaus miesto mero, tokios erdvės dronams sostinė dar neturėjo.
„Teritorijos aptvėrimas ir paruošimas pačios teritorijos, ir specialių kliūčių įrengimas kainavo apie 50 tūkstančių eurų“, – komentuoja Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Dronų entuziastai viliasi, kad ši trasa padės sportininkams treniruotis ir pasiekti gerų rezultatų įvairiose varžybose.
„Matomumas yra geras, trasa atitinka visus europinius standartus, kurie yra naudojami varžybose“, – sako dronų entuziastų atstovas Erikas Elmantas.
Taip pat šioje erdvėje nuo rugsėjo 3 dienos vyks Karo akademijos organizuojami bepiločių orlaivių baziniai kursai. Jų metu gyventojai mokysis valdyti dronus. Dronų entuziastai visas vietas į rugsėjo mėnesio kursus jau iššlavė.
Grupėms registracija privaloma
Krašto apsaugos ministrė tikina, kad susidomėjimo trasomis sulaukti tikisi nemažo.
„Tikimės, kad turėsim tų kompetencijų įgijusių žmonių, išties per metus tikimės tūkstančio, galbūt net ir daugiau“, – teigia krašto apsaugos viceministrė Kamilė Gogelienė.
„Čia bus ta vieta, kur mes naudosime labai intensyviai ir kiek galima daugiau“, – kalba Lietuvos karo akademijos viršininkas Almantas Leika.
„Matant karo Ukrainoje visas tendencijas, matom, kiek bepiločiai orlaiviai turi reikšmės kariniuose konfliktuose“, – teigia V. Benkunskas.
„Visada yra labai smagu matyti, kada šviežiai atėję žmonės tobulėja, mokosi iš vieni kitų“, – sako E. Elmantas.
Į erdvę pavieniai žmonės su dronu gali ateiti be jokios registracijos, o grupės dėl srautų suvaldymo turi registruotis internetu.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio viršuje.