Matote, iki tol visi „Clio R.S.“ modeliai buvo kuriami išskirtinai automobilių entuziastams, kurie dažniau skundžiasi negu išleidžia savo pinigus konkrečiam automobiliui. Ir tai buvo didžiulė problema. Nors „Renault Sport“ kūriniai Vakarų Europoje yra labai mėgstami ir dievinami, tačiau užaugusi nauja vairuotojų karta reikalavo pokyčių.
„Renault Clio“ gyvenimą apsunkino ir itin talentingi konkurentai: „Peugeot 208 GTI“, „DS3 Racing“, „Ford Fiesta ST“ ir truputėlį mažesnis, bet ne ką prastesnis – „Abarth 500“. Tad kai „Renault“ pradėjo kurti naujos kartos „Clio R.S.“, sportiškas hečbekas turi pasikeisti visapusiškai, o ne tik simboliškai.
Atkreipkite dėmesį:
- Venkite modelių, pagamintų iki 2016 metų. Jie pasižymi pakankamai vangiai, ne visada tiksliai veikiančia „EDC“ pavarų dėže. 2016 metais pasirodęs atnaujintas modelis, ypač „Trophy“ versija, šias problemas išsprendė. Vis dėlto, jeigu turite ribotą biudžetą, labai gerai pagalvokite apie „EDC“ pavarų dėžės programinės įrangos atnaujinimą arba perrašymą.
- Priekinių ir galinio valytuvo varikliukai – silpnoji šių automobilių vieta.
INTERJERAS
Santūrumas visuomet buvo „Renault“ automobilių savybė. Vietoje įmantrių formų „Renault“ dizaineriai pasirinkdavo konservatyvų stilių, bet su ketvirtos kartos „Clio“ viskas pasikeitė. Vyriausiojo dizainerio pareigas užėmęs Laurensas van den Ackeris nusprendė, jog populiarusis hečbekas turi būti pirmasis automobilis, kuris visiems laikams pakeis nusistovėjusią dizaino liniją.
Standartinis „Clio“ – tikrai išvaizdus ir patrauklus automobilis, tačiau jam pridėjus keletą šaunių aksesuarų norisi pasakyti, jog „Clio R.S.“ atrodo šauniai. Sportiškai, bet neiššaukiančiai. Pastebimai, bet neatrodo taip, lyg jį būtų sukūręs 8-metis.
Sulig ketvirta „Clio“ karta pasikeitė ir interjero filosofija. Nors jame vis dar dominuoja minimalizmas, tačiau dabar automobilio viduje yra keletas įdomesnių elementų, kurie padės suprasti, jog vairuojate sportiškiausią modelio versiją, tačiau tai – smulkmenos.
Prancūziškas „Clio“ džiugina pagirtina ergonomika, erdvės pojūtis taip pat neprivers susigūžti, o bagažinės tūris – vienas didžiausių šioje klasėje (bent jau taip buvo anuomet). Vis dėlto, ties viena vieta „Renault“ galėjo padirbėti geriau. Interjere panaudotos apdailos medžiagos tiesiog trykšta pigumu ir ribotu biudžetu. Ypač durų apdaila, bet jeigu nesate vienas iš tų, kuris automobilį nuolatos čiupinėja, tai neturėtų būti didžiulė problema, nes „Clio“ yra pakankamai tvirtai suręstas automobilis. O ir nereikėtų pamiršti, jog kaip ir daugelis to laikmečio automobilių, taip ir šis „Clio“ gali turėti LED'inius priekinius žibintus, atstumo daviklius, navigacijos įrangą, neprastai skambančią garso sistemą, USB jungtį ir „Renault Sport“ padalinio sukurtų automobilių gerbėjų itin pamėgtą – „RS Monitor“ sistemą, kuri leidžia stebėti įvairiausius automobilio parametrus. Pradedant nuo svarbių komponentų temperatūros ir baigiant lenktynių trasos įveikimo laiko fiksavimu.
Atkreipkite dėmesį:
- Reguliariai keiskite variklio alyvą kas 10 tūkst. kilometrų.
- Retkarčiais stringanti arba prastai veikianti multimedija pareikalaus atnaujinti programinę įrangą. Rečiau pasitaikantis atvejis – teks keisti visą multimediją.
VALDYMAS
Prieš tai gaminti „Clio R.S.“ egzemplioriai buvo giriami dėl neutralumo ir sugebėjimo išprovokuoti simbolinį galinės dalies slydimą, kuris suteikdavo pojūtį, jog bandote sutramdyti slidžią gyvatę. Šis procesas buvo smagus, bet ne visiems priimtinas.
Automobilio pakaba – pakankamai primityvi. Jeigu galima taip pat pasakyti. Priekyje – „MacPherson“ kolonos, o gale – torsioninė sija, bet tai dar ne viskas. Matote, „Clio R.S.“ gali būti siūlomas su dvejomis pakabos konfigūracijomis. Standartine ir „Cup“, kuri pasižymi 3 mm trumpesnėmis ir 15 procentų standesnėmis spyruoklėmis bei greičiau veikiančiu vairo mechanizmu. Ir galiausiai, automobilis gali turėti elektroninį diferencialą ir amortizatorius su hidraulinėmis atramomis. Visgi, pastarieji gali būti randami tik atnaujintuose „Clio R.S.“ modeliuose.
Kadangi šis „Clio R.S.“ modelis turėjo būti tinkamas ne tik užkietėjusiems vairuotojams, bet ir tiems, kurie trokšta tik truputėlio greičio ir pokštelėjimų iš išmetimo sistemos, „Renault Sport“ inžinieriai pasiekė tikslą, kurio dėka šis „Clio R.S.“ kelyje elgiasi visiškai kitaip.
Kasdieniškose situacijose jį valdyti yra taip pat lengva kaip ir „Toyota Corolla“. Automatinė dėžė veiklia kažkur užsklandoje, variklis murkia arba atsiriaugėja tik kai netyčiai stipriau paspaudžiate akceleratoriaus pedalą, bet 90 procentų laiko jis absoliučiai neutralus ir nepavojingas.
Vis dėlto, esant poreikiui, jis gali tam tikrą atkarpą įveikti labai greitai. Netgi greičiau už „Fiesta ST“ ar „Polo GTI“, tačiau to iš automobilio turite reikalauti ir diktuoti tempą. Jis prašosi būti valdomas, o ne atvirkščiai. Uždaroje lenktynių trasoje jis yra gerokai rimtesnis įrankis negu tuomet gamintas „Polo GTI“ ar „Fiesta ST“, kuri geriausiai jaučiasi bendro naudojimo keliuose, o ne lenktynių trasoje.
Atkreipkite dėmesį:
- Clio R.S.“ automobiliai neturi tradicinio užvedimo raktelio. Jie komplektuojami su beraktė atrakinimo, užrakinimo bei užvedimo sistema. Patikrinkite ar šios sistemos veikia nepriekaištingai.
- Vakarų Europoje šių automobilių savininkai labai dažnai mėgsta užsukti į lenktynių trasą, tad apžiūrėdami automobilį atsižvelkite į tai.
- Pirkdami automobilį patikrinkite ar ant slenksčių nėra netinkamai naudoto domkrato požymių. Šios vietos vėliau tampa korozijos židinių vieta.
DINAMIKA
Daugelį metų naudotas 2 litrų, atmosferinis variklis turėjo užleisti vietą visiškai naujam agregatui, kuris buvo sukurtas bendradarbiaujant su „Nissan“ specialistais. Šis sprendimas anuomet papiktino daugelį, bet to tiesiog nebuvo galima išvengti. Atmosferiniai, galingi atmosferiniai varikliai negalėjo praeiti griežtos „Europos Sąjungos“ taršos homologacijos, tad tolygiai galią perteikiantį motorą pakeitė maža, bet galinga petarda.
Iš pradžių šis motoras pasiekdavo 200 arklio galių (esant 6000 aps/min.) ir 240 Nm sukimo momentą (esant 1750 aps/min.). Su juo šis mažylis iki 100 km/val. spurtuodavo per 6,7 sekundės. Vėliau pasirodžiusi „Trophy“ versija akceleracijos rodiklius pagerino dar labiau. Iki 100 km/val. spurtuodavo per 6,6 sekundės ir 400 metrų atstumą įveikdavo per 14,5 sekundės. Palyginimui, „Ford Fiesta ST“ tokį patį atstumą įveikia per 16,2 sekundės.
Būtent 220 arklio galių išvystančią versiją mes jums ir siūlytume rinktis. Papildomas arklio galių pastiprinimas bei pakoreguota transmisijos valdymo programa sugeba pateikti daugiausiai malonumo teikiančią kombinaciją. Ypač, jeigu tai „Trophy“ versija, kuri turi standesnes spyruokles, kitokį vairo kolonėlės perdavimo laipsnį ir pasukimo svirties ilgį, o 18 colių lengvo lydinio ratlankiai būna apaunami „Michelin Pilot Super Sport“ padangomis. Ir žinoma, nereikėtų užmiršti tik „Trophy“ versijai būdingą „Akrapovič“ išmetimo sistemą.
Atkreipkite dėmesį:
- Siaubo istorijų apie šį variklį neišgirsite, tačiau jų silpnoji vieta – uždegimo ritės.
- Pasitaiko atvejų, kai pavarų dėžė nėra linkusi įjungti reikiamą pavarą. Įprastai, programinės įrangos atnaujinimas padeda išspręsti šias problemas.
- Nors tai sportiškas hečbekas, tačiau smagus pasivažinėjimas lenktynių trasoje karštą dieną gali perkaitinti pavarų dėžę. Kuomet pavarų dėžės veikimo temperatūra pasiekia kritinę ribą, automobilis įsijungia į „Limp Mode“ režimą.
Versija | Metai | Variklio tipas | Galia | NM |
1.6 EDC 200 | 2013-2016 | Benzininis su turbina | 200 AG | 240 Nm |
1.6 EDC 200 | 2016-2019 | Benzininis su turbina | 200 AG | 260 Nm |
1.6 EDC 220 Trophy | 2016-2019 | Benzininis su turbina | 220 AG | 260 Nm |
DETALIŲ KAINOS
Orientacinės detalių kainos | Trophy versijai |
Starteris | ~ 130 eurų |
Galinis žibintas | ~ 50 eurų |
Salono filtras | ~ 10 eurų |
Stabdžių trinkelių komplektas | ~ 35 eurai |
„Mac Pherson“ kolonos pagalvė | ~ 13 eurų |
Kondicionieriaus radiatorius | ~ 90 eurų |
Priekinis amortizatorius | ~ 50 eurų |
Variklio tarpinė | ~ 55 eurai |
ATSILIEPIMAI
Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome „Clio R.S.“ savininkus, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį automobilį.
Laimonas. 2016 metų, „Clio R.S.“
„Gerą dešimtmetį vairuoju skirtingus greitus, smagiai valdomus hečbekus. Viskas prasidėjo nuo defaultinio pasirinkimo – „Golf GTI“, bet dabar džiaugiuosi „Renault Sport“ automobiliu.“
„Priežastys kodėl panorau persėsti į „Renault“? Jų yra kelios. Visų pirma – tai turėjo būti penkerių durų hečbekas. Kadangi turime vaiką, papildomos durys yra tiesiog privalomos. Automatinė pavarų dėžė taip pat buvo privaloma, nes automobiliu naudojuosi ne tik aš pats, bet ir mano žmona. Ir paskutiniai kriterijai – teikiamos emocijos bei kaina. Iš pradžių, be abejonės, svarstėme persėsti į atnaujintą 7-os kartos „Golf GTI“, nes esame anksčiau turėję šios markės mašiną, tačiau apsvarstę visus už ir prieš, pradėjome žvalgytis kitur. Išbandėme „Audi S3“, kuri siūlo daug triukšmo, bet jokio malonumo. Taip pat išbandėme „Focus ST“ bei „BMW M135i“. Pastarasis patiko labiausiai, bet eksploatacijos kaštai bei kosminis draudimas atbaidė nuo bet kokių minčių pirkti BMW. Ir galiausiai, netikėtai išbandėme dar tuomet naują buvusį „Clio R.S.“. Mums abiems iškart patiko automobilio dizainas, dydis, valdymas ir labai šauniai kriokianti išmetimo sistema, o ir priežiūra pasirodė nesudėtinga atsižvelgiant į automobilio kainą.“
„Pasitarę su keliais pažįstamais, iš Vokietijos parsitempėme mažai naudotą mašiną, su kuria per du metus nuvažiavome beveik 30 tūkst. kilometrų. Nedaug, bet dėl to ir pirkome automobilį, kurį būtų įdomu vairuoti kasdieną. Į darbą, pas mamą ar į Akropolį. Nors važiuojant ilgesnius atstumus norėtųsi, jog į vidų skverbtųsi mažiau triukšmo, bet tai nėra didžiulė problema.“
„Kas šioje mašinoje blogai? Nepatinka multimedija. Nors mano naudojimasis multimedija baigiasi telefono pasijungimu per „Bluetooth“, kad galėčiau streaminti muziką, bet navigacija ir jos išpildymas baisus. Taip pat norėčiau, jog „Renault“ būtų panaudoję daugiau kokybiškų medžiagų. Žiūrint į patį saloną jis neatrodo blogai, bet pradėjus čiupinėti, visur justi pigus plastikas. Aj, ir oro kondicionierius labai karštą vasaros dieną galėtų vėsinti efektyviau. Apart to, tai yra vieninteliai priekaištai. Kol kas, kiaulės nepakišo nei elektronika, nei pavarų dėžė, kuri interneto riterių yra peikiama dėl visokių priežasčių.“
„Pripažinsiu, jog dabar su žmona dairomės į didesnę „Megane R.S.“. Neseniai tokią su žmona išbandėme „Sostenoje“, tai automobilis paliko neišdildomą įspūdį. Išvaizda, galia, dinamika, valdomumas, manevringumas ir žinoma – erdvesnės galinės sėdynės labai pravers ateityje, kai vaikas paaugs. Be abejonės, labai patraukliai atrodo ir „Hyundai i30 N Sportback“, tačiau „Renault“ džiugina labiau. Abejonių kelia tik automobilio kaina.“
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Nuostabiai skambantį „Akrapovič“ išmetimo sistema
- Agresyvus ir vikrus
- Pakankamai maži eksploatacijos kaštai
- Potenciali išliekamoji vertė ateityje
- Praktiškas ir universalus
- Atsižvelgiant į variklio tūrį – džiuginanti dinamika
KODĖL NE?
- Garso izoliacija
- Interjero apdailos medžiagos galėtų būti geresnės
- Kuro sąnaudos važiuojant greitkelyje
- „Cup“ modeliai gali būti per kieti lietuviškiems keliams
- Svoris galėtų būti mažesnis
- Nėra galimybės įsigyti modelį su mechanine pavarų dėže