2013 metais pristatytas trečios kartos „Nissan X-Trail“ buvo sukurtas ant „Renault-Nissan“ aljanso inžinierių sukurtos platformos, kuri leido sukurti 17 milimetrų ilgesnę, 30 milimetrų platesnę ir 5 milimetrais žemesnę pamainą. Be to, trečioji modelio karta yra vidutiniškai 90 kilogramų lengvesnė.
Trečioji „X-Trail“ modelio karta taip pat tapo globaliu „Nissan“ šeimos nariu. Jis buvo parduodamas visose, pagrindinėse pasaulio rinkose. Kodėl tai svarbu? Nes, pavyzdžiui, Europos rinkai skirti egzemplioriai atvykdavo iš Japonijos, o Jungtinių Valstijų rinkai skirti modeliai buvo gaminami... Jungtinėse Valstijose ir buvo vadinami „Rouge“ vardu. Be to, pastarasis buvo poruojamas su išskirtinai 2,5 litro benzininiu agregatu.
Miesčioniškas visureigis
Visapusiškai pasikeitęs „X-Trail“ prarado kampuotų, kartoninės dėžės formas, o jas pakeitė gerokai aptakesnės, mielesnės ir patrauklesnės kėbulo linijos. Nepaisant to, jis vis dar atrodo kaip tvirtai suręstas visureigis. Ir panašu, jog šis sprendimas atsipirko su kaupu.
Bent jau Europoje, sulig trečios „X-Trail“ modelio kartos pasirodymu, būtent šio modelio paklausa išaugo kelis kartus Nuo 8 222 modelių 2012 metais iki 60 444 modelių 2016 metais.
Sparčiai išaugusi didžiausio „Nissan“ visureigio paklausa yra bene kuo puikiausias įrodymas, jog didžioji dauguma ieško automobilio, kuris atrodytų patraukliai ir moderniai. Žinoma, net neabejojame, jog atsiras ne vienas vairuotojas, kuris sieks pakviesti visus į prieš tai gaminto modelio šermenis, bet po kurio laiko jiems vis tiek reikės susitaikyti su mintimi, jog pasaulis ir dizaino tendencijos nuolatos keičiasi ir juda pirmyn.
Didesnis - talpesnis
„Nissan“ siekis tuos pačius dizaino elementus panaudoti skirtinguose automobiliuose puikiai matyti žvelgiant į „ Qashqai“ ir štai šį „X-Trail“. Abiejų automobilių interjeras, apart kelių elementų, yra identiškas.
Skirtumai išryškėja tik tarp žiūrint į aukščiausios komplektacijos „X-Trail“, kuris džiugina oda padengtais interjero elementais bei itin patogiomis sėdynėmis. O visa kita – japoniškai racionalu ir tikslingai apgalvota. Iš tiesų, kiurksodami už „X-Trail“ vairo jausitės, lyg vairuotumėte truputėlį senamadišką automobilį.
Daugelis gamintojų dabar atsisakė praktiškai visų fizinių mygtukų, kai tuo tarpu „X-Trail“ iki šiol naudojasi klasikine konfigūracija, ir tai – yra didžiulis privalumas, nes kiekvieną įrenginį valdyti patogu, o ir jų valdymas nereikalauja atitraukti akių nuo kelio.
Kaip ir daugelis gamintojų, taip ir „Nissan“ siekia pabrėžti, jog tai – 7-vietis visureigis, bet kaip ir daugelis kitų panašaus dydžio modelių, taip ir „X-Trail“ modelyje esanti trečia sėdynių eilė nėra tinkama suaugusiems. Tiesą sakant, į trečią sėdynių eilė turėtumėte sodinti tik tuos žmones, kurių nekenčiate.
Mes asmeniškai sulankstytume trečią sėdynių eilę ir džiaugtumėmės milžinišku bagažinės tūriu, kurį pavyks išnaudoti įvairiausiomis progomis.
Didelis = ėdrus?
Per dešimtį metų vairuotojų požiūris į benzinu arba dyzelinu varomus automobilius pasikeitė radikaliai.
Anksčiau benzinu varomi automobiliai pasižymėjo pakankamai dideliu apetitu degalams, o dyzeliai, nepaisant vibracijų ir didesnio triukšmo, buvo puikūs kompanionai tiems, kurie kasmet įveikdavo keliasdešimt tūkstančių kilometrų Lietuvos ir Europos keliais.
Dabar benzininiai varikliai efektyvumu, labai dažnai, nenusileidžia dyzelinu varomiems analogams, bet tik ne „Nissan X-Trail“ atveju.
Pirmaisiais gamybos metais, Europos rinkai skirti modeliai buvo poruojam su 1,6 litro arba 2 litrų dyzeliniais, arba 1,6 litro benzininiu varikliais. Priklausomai nuo pasirinktos konfigūracijos, visureigis galėjo turėti mechaninę, automatinę, priekinių arba keturių varančiųjų ratų pavarą.
Išgirdę tai – neapsidžiaukite, tai nėra nuolatinė keturių varančiųjų ratų pavara. Naudojant „Auto“ režimą, sistema pati automatiškai paskirsto sukimo momentą tarp priekinės ir galinės ašies. Naudojant šį režimą ir bandant įveikti rimtesnę kliūtį, borto kompiuteryje esantys rodmenys mums sakė, jog 70% sukimo momento keliauja į priekinius ratus, o į galinius 30%.
Norint išnaudoti visą keturių varančiųjų ratų pavaros potencialą, galima pasirinkti „4WD Lock“ režimą, kuris sukimo momentą tarp ašių paskirsto 50:50 koeficientu. Dabar reikėtų sakyti, jog automobilio charakteris pasikeičia neatpažįstamai, tačiau taip tikrai nėra. Naudojant šį režimą „X-Trail“ galės ramiai ir lengvai skintis kelią per slidžius, giliomis balomis padengtus miško kelius, bet apie rimtą pasivažinėijmą bekele reikėtų pamiršti.
Nepriklausomai nuo to kaip planuojate naudoti automobilį, pats tinkamiausias variklis šiam modeliui yra 2 litrų dyzelinis. Jis turi užtektinai pajėgumų, jog galėtų greitai ir ekonomiškai važiuoti didesniais greičiais, o ir pilnai pakrautas automobilis neturės labai didelės įtakos kuro sąnaudoms.
Kita vertus, silpniausias dyzelinis 1,6 litro (naujausių modelių - 1,7 litro) savo darbą atliks tik tada, kai variklio sūkius rodanti rodyklė plevėsuos 2100 - 2500 sūkių diapazone. Likusioje sukimo momento periferijose – mirtis alyvose. Ir nors su šiuo varikliu nesidžiaugsite ypatingai smagia dinamika, būtent šis motoras bus ypatingai taupus. Mieste be didesnių problemų tilpsite į 6 ar 7 litrų ribą. Tuo tarpu analogiško tūrio benzininis variklis 100 kilometrų pareikalaus bent 10 litrų.
PATARIMAI PERKANT IR EKSPLOATUOJANT
Pasaulyje neegzistuoja automobilis, kuris per visą savo gyvenimą nebūtų sugedęs. Anksčiau ar vėliau suges elektra valdomas langas ar į paviršių išlįs praėjusio savininko paslėptas gedimas. Norėdami padėti Jums įsigyti tinkamą egzempliorių, žemiau pateikiame informaciją, kuri pravers ne tik įsigyjant, bet ir eksploatuojant šeimyniškąjį „Nissan X-Trail“.
- Dyzelinių variklių turbinos 1,6 litro, 130 arklio galių išvystančiuose dyzeliniuose varikliuose. Įprastai, ant ribos veikianti turbina skleidžia pašalinius garsus, o ir automobilio dinamika tampa pastebimai prastesnė.
- „X-Tronic“ vardu pavadinta automatinė transmisija. Sklandžiai veikianti pavarų dėžė neturi skleisti jokių vibracijų siekiant pagreitėti. Taip pat atsižvelkite ar ji uždelsia paspaudus akceleratoriaus pedalą ir ar neskleidžia pašalinių garsų. Retkarčiais užtenka įdiegti naują programinės įrangos versiją. Retkarčiais reikia pakeisti pavarų dėžę, o tai – nėra pigu.
- Kietųjų dalelių filtras dyzeliniuose varikliuose. Trumpi atstumai, nuolatinis tampymasis mieste anksčiau ar vėliau užkimš kietųjų dalelių filtrą.
- Stabdžių diskus rekomenduojama keisti kas 20 000 kilometrų
- Start/Stop sistema. Ji ne visuomet veikia sklandžiai. Retkarčiais veikia, retkarčiais ne. Šią problemą galima išspręsti dviem būdais. Pirmasis: Atlikti šios funkcijos perprogramavimą. Antrasis: pakeisti akumuliatorių, nes automobilio kompiuteris tokiu būdu įspėja, jog akumuliatoriaus energijos lygis nėra pakankamas įjungti Start/Stop sistemą.
- Retkarčiais pasitaikanti prasta dažymo kokybė. Dėl jos reiktų kaltinti ne tik prastai dirbančius auksarankius, bet ir patį gamintoją. Iš gamyklos išriedėjo nemažai automobilių, kurie pasižymėjo prasta dažymo kokybe.
- Pašaliniai garsai – tai pakankamai normalus reiškinys. Jie sklinda iš priekinės panelės ir ypač iš stoglangio.
- Gausų saugumo sistemų kiekį turintys „X-Trail“ modeliai turi vieną trūkumą – vaizdo kameros ir priekinėje dalyje esantis radaras labai greitai apsiteršia purvu, o tai veda iš kantrybės saugumo sistemas, kurios išmeta informacinį pranešim
- Oro kondicionieriaus sistema. Šio privalumo neveikimo priežastys yra trys: oro kondicionierių valdantis kompiuteris, kondensatorius arba kompresorius.
- Vadovaujantis gamintojo rekomendacijomis, planiniai aptarnavimai turi būti atliekami kas 30 000 kilometrų, tačiau mes rekomenduojame, bent jau alyvą, keisti kas 15 000 kilometrų.
Oficialiai žinomi automobilio atšaukimai:
- 2015 metų sausis. Mažytė automobilių dalis buvo atšaukta dėl prasto kuro slėgio daviklio.
- 2016 metų balandis. Automobiliai buvo atšaukti dėl bagažinės dangtį laikančių amortizatorių.
- 2016 metų rugsėjis. Automobiliai buvo atšaukti tam, jog gamintojas galėtų perprogramuoti variklio valdymo programą.
Orientacinės detalių kainos | Versijai su 1,6 DCI 130 |
Sankabos komplektas | ~ 230 eurų |
Stabdžių trinkelių komplektas | ~ 40 eurų |
Stabdžių diskas | ~ 40 eurų |
Vairo traukė | ~ 15 eurų |
Amortizatorius | ~ 60 eurų |
Rato guolio komplektas | ~ 90 eurų |
Oro filtras | ~ 30 eurų |
„Nissan X-Trail“ nėra toks automobilis koks jis buvo anksčiau. Tačiau nereikėtų, kad sentimentai senam modeliui priverstų jus ignoruoti trečios kartos „Nissan X-Trail“ visureigį.
Pasikeitę pirkėjų norai priverčia gamintojus atsisakyti kampuotų formų, didelių ir galingų variklių, sudėtingų keturių varančiųjų ratų sistemų. Vietoj to gauname patogesnę, komfortiškesnę ir įvairioms reikmėms skirtą mašiną.
Trečios kartos „Nissan X-Trail“ tarp gausybės panašaus tipo automobilių išsiskiria dėl daugybės gerų savybių, tačiau jam šį bei to trūksta – originalumo.
Mes rekomenduojame rinktis: 1.6 DIG-T 163 TEKNA (nuo 2015) arba 1,6 DCI 130 N-CONNECTA (nuo 2016)
PRIVALUMAI
- Erdvus ir praktiškas interjeras
- Atnaujintame modelyje montuojamas mažesnio skersmens vairas
- Lengvai valdomas
- Greitai perprantamas prietaisų valdymas
- Komfortiškas
- Galimybė turėti septynias sėdimas vietas
TRŪKUMAI
- Vangus dyzelinis variklis
- „CVT“ pavarų dėžė veikia geriau modelyje po 2017 metais atlikto atnaujinimo. Vis dėlto, mes norėtume šiame modelyje matyti normalų automatą
- Prastas galinis matomumas
- Benzininio variklio sąnaudos – per didelės
- Iki 2017 metų pagaminti modeliai pasižymi prastesne garso izoliacija