„
Maserati“ norėdama patenkinti tokį italų poreikį, septinto dešimtmečio pradžioje sukūrė vieną pirmųjų sportiškų sedanų pasaulyje – „Maserati Quattroporte“. Nors „Quattroporte“ paklojo pamatus ateities kartoms ir, teoriškai, šiandien turėtų sportiškų, prabangių, klasiškų automobilių simboliu, „Maserati“ vardas labai dažnai lieka kažkur paraštėse. 2013 metais pristatytas „
Maserati Ghibli“ turėjo tai pakeisti.
DIZAINAS
2013 metai „Maserati“ kompanijai buvo ypatingai svarbūs. Tais metais italų markė pristatė ne vieną, bet du itin svarbius modelius: naujos kartos „Quattroporte“, su kuriuo „Maserati“ taikėsi į 7 serijos BMW teritoriją, ir „
Maserati Ghibli“, su kuriuo gamintojas taikėsi į brangesnes „
Audi A6“ ar
5 serijos BMW versijas perkančius vairuotojus. Visgi, kainų skirtumai tarp bazinės 5 serijos BMW ir „Maserati Ghibli“ siekė ne vieną tūkstantį eurų.
Kaip ir konkurentai iš Vokietijos, kurie skirtingo dydžio modelius gamina praktiškai iš tų pačių komponentų, „Maserati“ naujos kartos „Quattroporte“ bei mažesnį „Ghibli“ taip pat sulipdė ant tos pačios platformos, bei abiejuose automobiliuose naudojo tas pačias pakabos sistemas, variklius, transmisijas. Netgi priekinės abiejų modelių durys yra identiškos.
Nors daugelio komponentų dalijimasis tarp šių dviejų modelių nėra nuodėmė, dėl kurios „Maserati“ vardo prestižas būtų sumenkintas, tačiau pasirodžius „Ghibli“ ir „
Quattroporte“ modeliams, ne vienas leidinys bandė teigti, jog šie du modeliai buvo suprojektuoti į pagalbą pasitelkiant archajišką „Chrysler 300“, logiškai nepagrindžiant savo teiginių.
Vis dėlto, tam tikrų sąsajų su „Chrysler 300“ modeliu šie du „Maserati“ modeliai tikrai turi. Automobilių gamintoja oficialiai patvirtino, jog šiuose automobiliuose buvo naudojamos „Chrysler 300“ elektronikos sistemos ir tam tikri oro kondicionavimo sistemos elementai, tačiau visa kita – neturi nieko bendro su giminėmis iš Jungtinių Valstijų.
Atkreipkite dėmesį:
- Kartais degalų bako dangtelis gali tinkamai neužsidaryti. Tuomet prietaisų skydelyje užsidega „Check Engine“ lemputė.
- „Maserati Ghibli“ savininkai yra linkę skųstis užstrigusiais automobilio raktelio mygtukais.
- Automobilio kėbulas nėra atsparus įbrėžimams. Ypač ties viršutine priekinio buferio dalimi arba ties ratų arkomis.
- „Ghibli“ ratlankiai nėra atsparūs korozijai.
- Patikrinkite ar veikia žibintų apiplovimo sistema. Ankstyvuosiuose modeliuose ji sugesdavo, o jų remontas tikrai nėra pigiausias.
INTERJERAS
Stilingų detalių niekada nestokojantys „Maserati“ automobilių interjerai visuomet turėjo vieną ir tą pačią problemą – sudėtingą prietaisų valdymą ar šiek tiek idiotišką ergonomiką. Vis dėlto, su „Ghibli“ gamintojas ryžosi atsisakyti eksperimentų ir tiesiog pasielgė kaip bet kuris automobilių gamintojas iš Vokietijos. Tai vienu metu buvo ir geras, ir blogas sprendimas.
Aklai sekdami vokiškų automobilių gamintojų pėdomis, „Maserati“ užmiršo, jog pigiausia „Ghibli“ versija turės konkuruoti su visai neblogai įrengtomis „Audi A6“, 5 serijos BMW ar E klasės „Mercedes-Benz“ versijomis. Jeigu „Ghibli“ kainodara būtų identiška anksčiau paminėtiems konkurentams, didesnių priekaištų interjero kokybei niekas neturėtų, nes skirtumų tarp jų nėra labai daug, tačiau kai „Ghibli“ pradinė kaina buvo iki net 20 tūkst. eurų didesnė, galite tik įsivaizduoti kokį šoką galima patirti persėdus iš, pavyzdžiui, 10 tūkst. eurų vertės papildomos įrangos turinčios E klasės „Mercedes-Benz į visiškai bazinį „Maserati Ghibli“. Būtent tai ir buvo didžiausia problema. Lūkesčių kartelė ir gamintojo suteikiamų pojūčių skirtumas gali būti beprotiškai didelis.
Bendrą prabangos ir kokybės pojūtį ženkliai pagerina oda padengti paviršiai, kurie, deja, visuose „Ghibli“ modeliuose slypėjo papildomos įrangos kataloge, kaip ir daugelis kitų gerybių – natūralia oda apsiūtos sėdynės, „Bowers & Wilkins“ garso sistema, už vairo montuojamos pavarų perjungimo svirtelės, adaptyvūs amortizatoriai. Vėlesniuose modeliuose būdavo galima užsisakyti adaptyvius LED matricos žibintus, durų pritraukėjus ar adaptyvią greičio, atstumo ir eismo juostos palaikymo sistemą.
Nepriklausomai nuo automobilyje įdiegtos papildomos įrangos, „Maserati“ kiekvienais metais atlikdavo ne visada lengvai pastebimus patobulinimus. Pavyzdžiui, iki 2017 metų gaminti modeliai turėjo hidraulinį vairo stiprintuvą, o štai nuo 2018 metų – elektrinį vairo stiprintuvą. Vis dėlto, didieji automobilio atnaujinimai įvyko 2016 ir 2021 metais.
Į 2016 metais atliktų atnaujinimų sąrašą galima įtraukti: santūriau veikiančią išmetimo sistemą, naują multimedijos sistemą (palaiko „Android Auto ir „Apple CarPlay) su 8,4 colio ekranu, papildomos įrangos kataloge atsirado adaptyvi greičio ir atstumo palaikymo sistema. Buvo įdiegtos naujos variklio ir pavarų dėžės valdymo programos, sumontuoti storesni durelių stiklai, siekiant pagerinti garso izoliaciją.
Tuo tarpu 2021 atliktas atnaujinimas pasiūlė dar keletą naujovių.
Automobilis gavo naujo dizaino prietaisų skydelį, „Android Automotive“ programine įranga pagrįstą multimediją, šūsnį technologinių priedų, variklių gamoje atsirado 2,0 litrų, keturių cilindrų agregatas, o galinėje automobilio dalyje – naujo dizaino žibintai.
Atkreipkite dėmesį:
- Įsigijus „Maserati Ghibli“ iškart rekomenduojama atnaujinti programinę įrangą. Su ja „Maserati“ išsprendę eilę problemų, su kuriomis labai dažnai susidurdavo 2013-2016 metais pagamintų automobilių savininkai.
- Daugiau kilometrų nuvažiavusiuose automobiliuose genda važiavimo režimus perjungiantis jungiklis.
- Kaip ir daugelis modernių automobilių, „Maserati Ghibli“ gamykloje gavo vidutiniškos galios akumuliatorių, kuris nesugeba susitvarkyti su jam teikiamomis užduotimis. Įsigijus „Ghibli“ rekomenduojama iškart įsidėti šiek tiek didesnės talpos akumuliatorių. Vis dėlto, tuo pačiu reikėtų patikrinti ir generatorių, kuris taip pat šiuose automobiliuose nėra ilgaamžis.
- Pasitaiko atvejų, kai pradeda neveikti elektra valdomi langai. Retkarčiais jie užsidaro iki galo ir tada staiga nukrinta iki pusės. Bet kokie neveiksnumo požymiai indikuoja sugedusi elektra valdomo lango varikliuko gedimą.
- Bagažinėje esantis garso sistemos stiprintuvas yra linkę „numirti. Kaip ir „Bluetooth“ moduliai.
- Automobilyje esanti oro kondicionavimo sistema ganėtinai jautriai reaguoja į freono lygio pasikeitimus, todėl nustojus veikti oro kondicionieriui, tiesiog papildykite sistemą freonu ir toliau stebėkite visos sistemos darbą.
VALDYMAS
„Maserati“ vertybių sistema įpareigoja kurti automobilius, kurie būtų idealūs kompanionai ilgose kelionėse. Greiti, bet patogūs, Dinamiški, bet neverčiantis kalenti dantimis riedant įprasta miesto gatve. Nors gali pasirodyti, jog tokiais pačiais kriterijais kuriami ir 5 serijos BMW ar E klasės „Mercedes-Benz“ analogai, tačiau būtent „Maserati“ siekia pabrėžti tarpkontinentinei kelionei tinkamo automobilio atributus.
Kaip ir „Quattroporte“, taip ir „Ghibli“ naudoja ganėtinai įprastą šios klasės automobiliams pakabos konfigūraciją. Priekyje – dvigubos skersinės svirtys, o gale – daugiasvirtė pakaba. Standartiškai visi „Ghibli“ modeliai turėjo pasyvius amortizatorius, tačiau kai kuriuose modeliuose galite rasti „Skyhook“ adaptyvius amortizatorius, kuriuose yra įdiegti greitaeigiai proporciniai vožtuvai. Naudojant šešis elektroninius jutiklius, kurie kontroliuoja kėbulo ir atskirų ratų reakciją į nelygumus, pusiau aktyvi pakaba pagerina sukibimą su keliu, valdymą ir važiavimo komfortą.
„Skyhook“ amortizatoriams turint techninį pranašumą, jie sugeba sušvelninti ir taip grubią kelio dangą, tačiau pašalinti visų nelygumų jai tikrai nepavyks. Na, nebent naudositės ne visiems priimtina taisykle – automobilį apausite 18 colių skersmens ratlankiais, kurie nesuteiks automobiliui žavesio, tačiau tikrai padės užtikrinti, jog komforto lygis sugebėtų patenkinti jūsų poreikius.
Kita vertus, jeigu minkštakūniškos „Ghibli“ savybės jums nėra svarbios, tuomet turėsite galimybę rinktis iš dviejų pakabos konfigūracijų: standartinės ir sportiškos. Pastaroji turi „Koni“ aktyvius amortizatorius (jie automatiškai prisitaiko prie kelio dangos ar vairavimo stiliaus) ir standesnes bei trumpesnes spyruokles. Nors aktyvūs „Koni“ amortizatoriai turi užtikrinti sklandų pakabos veikimą bet kokiais paviršiais, tačiau didesnio skersmens ratlankiai, žemo profilio padangos ir vietinės savivaldybės užmirštas kelio ruožas privers pasijusti, jog sėdite ne už ištaigingo sedano vairo.
Atkreipkite dėmesį:
- Iki 2018 metų pagaminti modeliai pasižymi dažnais alyvos slėgio jutiklių ir alyvos siurblio gedimais, dėl kurių kaltės gali prireikti atlikti kapitalinį variklio remontą.
- Uždegimo žvakės benzininiuose varikliuose privaloma keisti kas 60 tūkst. kilometrų.
- Gamintojas rekomenduoja naudoti „SAE 5W/40“ rūšies alyvą, kuri atitinka „API SL/CF“ ir „ACEA“ A3, B3 ir B4 specifikacijas.
- Dėl ganėtinai didžiulio automobilio svorio, padangų dėvėjimosi rodikliai yra didesni negu analogiškuose 5 serijos BMW modeliuose.
- Automobiliams peržengus 100 000 kilometrų ridą rekomenduojama patikrinti vairo kolonėlės būklę. Įprastai, tuomet ji tampa nesandari.
DINAMIKA
„Maserati“ ir galingas variklis visuomet gali būti naudojami viename sakinyje. Nuo pat pirmosios „Quattroporte“ modelio kartos iki pat dešimtame dešimtmetyje gamintų „Ghibli“ modelių, turėjusių 2,0 arba 2,8 litro 6 cilindrų
agregatus,
Gera žinia yra ta, jog „Maserati“ su mažiausiu bendrovės modeliu nesiryžo laužyti ilgamečių tradicijų. Itališkas sedanas gali būti komplektuojamas su keturių arba šešių cilindrų varikliais, tačiau didžioji dalis naudotų „Maserati Ghibli“ automobilių turės vieną iš dviejų opcijų: V6 dyzelį arba silpnesnę benzininio V6 variklio versiją.
„Maserati“ teigimu, 3,0 litrų, 6 cilindrų benzininis variklis nėra „Ferrari“ inžinierių kūrinys. Nors variklio blokai liejami ir apdirbami „Chrysler“ variklių gamykloje Jungtinėse Valstijose, pagal griežtai nustatytas „Ferrari“ specifikacijas, tačiau patį variklį surenka „Ferrari“ bendrovės meistrai. Galbūt todėl jis turi tokį patį generatorių, vairo stiprintuvo siurblį, tiesioginę įpurkšimo sistemą kaip ir „Ferrari F154“ variklis, kurį gamintoja naudojo „Ferrari Roma“, „488 GTB“ ar „California T“ modeliuose. Bet vėlgi – tai ne „Ferrari“ kūrinys.
Sąsajos su „Ferrari“ tikrai nedaro „Maserati“ markei gėdos. Ypač, kai šis V6 motoras gali generuoti 330 AG, 410 AG arba 430 AG. Nepriklausomai nuo variklio išvystomos galios, visi varikliai yra poruojami su 8 laipsnių automatine pavarų dėže, kurią taip pat rastume „Aston Martin Rapide“, 7 serijos BMW ar „Range Rover Sport“.
Tuo tarpu taupiųjų variklių vaidmuo atiteko V6 dyzeliui ir 2021 metais pasirodžiusiam 2,0 litrų,
keturių cilindrų agregatui su „Mild-Hybrid“ pavaros sistema. Lyginant vien šių dviejų variklių pajėgumą, dyzelinis variklis atrodo kaip tinkamesnis kandidatas. Visgi, 350 arklio galių ir 600 Nm sukimo momentas daro neblogą įspūdį, tačiau benzininis analogas, nors ir išvysto 330 arklio galių ir 450 Nm sukimo momentą, dėl 80 kilogramų mažesnio svorio, iki 100 km/val. įsibėgėja greičiau, veikia tyliau bei ateityje pasižymės geresne išliekamąja verte.
Atkreipkite dėmesį:
- Benzininiai varikliai mėgsta be jokio perspėjimo persijungti į avarinį režimą. Įprastai, šias problemas iššaukia oro srauto matuoklės gedimas.
- Tiesioginį įpurkšimą turintys benzininiai varikliai kenčia nuo suodžių kaupimosi įsiurbimo kolektoriuje. Suodžių kaupimuisi kelią užkerta 98 rūšies benzinas.
Gamintojo atšaukimai:
- Vairuotojo pusės grindų kilimėlis gali pasislinkti iš vietos ir užspausti akceleratoriaus pedalą. „Maserati“ dėl to atšaukė visus modelius, pagamintus 2013, 2014, 2015 metais.
- Dėl netinkamų traukių tvirtinimo varžtų gali būti prarasta automobilio kontrolė. „Maserati“ dėl to atšaukė visus modelius, pagamintus 2014-2016 metais.
- 2015 m. kovo 11 d. - gegužės 14 d. pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl galimų rato guolio gedimų.
- 2013 m. liepos 1 d. - 2016 m. spalio 12 d. pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl netinkamo galinio diferencialo.
- Dėl nekokybiškai suvirinto priekinės ašies rėmo, „Maserati“ atšaukė automobilius, pagamintus 2017. liepos 24 d. - 2017. gruodžio 18 d. laikotarpiu.
- Į degalų tiekimo liniją sumontuotas slėgio ir temperatūros jutiklis gali būti nesandarus, dėl to gali atsirasti degalų nuotėkis. Šį gedimą turėjo automobiliai, pagaminti nuo 2020 m. lapkričio 1 d. iki 2021 m. spalio 8 d.
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Išskirtinė išvaizda
- Fenomenalus benzininių variklių garso takelis
- SQ4 versijų dinamika
- Sklandžiai veikianti automatinė pavarų dėžė
- Atnaujintų modelių interjeras
KODĖL NE?
- Dirbtuvių, galinčių tinkamai aptarnauti automobilį trūkumas
- Technologine prasme ne toks pažangus kaip pagrindiniai konkurentai
- Ribota erdvė ant galinių sėdynių
- Brangi eksploatacija
DETALIŲ KAINOS
- Salono filtras ~ 20 eurų
- Oro slėgio padangoje daviklis ~ 35 eurai
- Stabilizatoriaus traukė ~ 50 eurų
- Uždegimo žvakė ~ 30 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 50 eurų
- Atstumo jutiklis ~ 15 eurų
- Variklio dangčio amortizatorius ~ 25 eurai
- Vožtuvo riebokšlių komplektas ~ 20 eurų
- Automatinės pavarų dėžės elektromagnetinių vožtuvų komplektas ~ 520 eurų
- Stabdžių diskas ~ 100 eurų
- Hidraulinis vairo stiprintuvo siurblys ~ 350 eurų
GERIAUSIOS VERSIJOS
„Maserati Ghibli S Q4“
Daugelis naudotų „Maserati Ghibli“ automobilių turi V6 benzininį variklį. Įprastai, jos generuoja 350 arklio galių bei automobilį į priekį gena naudodamasis galinių varančiųjų ratų pavara. Vis dėlto, norėdami 100% patirti „Maserati“ automobilių suteikiamą džiaugsmą, jums naudotų automobilių rinkoje reikėtų žvalgytis tik į „S Q4“ versiją.
Iki „Trofeo“ versijos pasirodymo, „S Q4“ modifikacija buvo laikoma „Ghibli“ modelių gamos pažiba. 3,0 litrų, 6 cilindrų benzininis variklis generavo 450 (vėliau 430) arklio galių bei turėjo ne galinių, bet visų varančiųjų ratų pavarą, kuri įvairiausiomis sąlygomis užtikrina maksimalų sukibimą. Jeigu automobilį planuojate eksploatuoti ištisus metus, papildomi varomieji ratai tikrai pravers prasidėjus netikėtam snygiui.
„Maserati Ghibli Hybrid“
Iškart verta pabrėžti, jog „Maserati“ hibridas nėra toks, kokį galite surasti „Toyota“ automobiliuose. 2,0 litrų, 330 arklio galių generuojantis variklis turi „Mild-Hybrid“ pavaros sistemą, kuri vidaus degimo varikliui įvairiose situacijose palengvina veikimą, sumažina apkrovas arba padeda sparčiau pagreitėti.
Šiandien šis variklis nėra pats įdomiausias pasirinkimas „Maserati Ghibli“ modelių gamoje, tačiau jis gali būti svarstytina alternatyva modeliams su dyzeliniais varikliais, mat abiejų modifikacijų charakteristikos yra labai panašios, tačiau benzinu maitinamos versijos išliekamoji vertė bus didesnė, o eksploatacijos kaštai – mažesni.