Dabar matome atvirkštinę situaciją. Vis daugiau žmonių rinktųsi automobilį su automatine pavarų dėže, kuri daugeliu parametrų lenkia rankiniu būdu valdomą analogą, todėl nenuostabu, jog 2003 metais prasidėjusi serijinė „DSG“ naujos kartos automatinių pavarų dėžių gamyba visiems laikams transformavo automobilių rinką.
Pagrindinė „DSG“ pavarų dėžės idėja buvo siekis pasiūlyti komponentą, galintį turėti visus automatinės pavarų dėžės privalumus, kartu išlaikant mechaninei pavarų dėžei būdingą tikslumą ir efektyvumą.
Atvirkštinė psichologija
Mechaninės pavarų dėžės ilgaamžiškumas, įprastai, priklauso nuo dviejų faktorių: vairavimo stiliaus bei tinkamos priežiūros. Pavyzdžiui, švelnus elgesys su sankaba arba vengimas grubiai perjunginėti pavaras leis mechaninei pavarų dėžei tarnauti ilgiau negu galiojanti garantija „Kia“ automobiliams. Žinoma, prie ilgaamžiškumo prisideda reguliarus alyvos keitimas. O štai „DSG“ pavarų dėžių ilgaamžiškumą lemia truputėlį kiti faktoriai.
Jos ilgaamžiškumui didžiulę įtaką turi kaip ir kur automobilis buvo eksploatuojamas. Pavyzdžiui, jeigu automobilis didžiąją dalį laiko praleisdavo greitkelyje, dėžės tarnavimo laikotarpis bus gerokai ilgesnis negu tos, kuri buvo eksploatuojama mieste, mat visų mazgų tarnavimo trukmę sumažina trumpos kelionės, nuolatiniai stovinėjimai spūstyse. Nepadeda ir vairuotojų kantrybės trūkumas.
Dažnas vairuotojas kiekvieną rytą užveda automobilio variklį, jungia pavarą ir važiuoja lyg pavarų dėžėje esantys komponentai būtų pagaminti iš oro. Norint prailginti pavarų dėžės darbą, visuomet reikėtų pirmuosius 5-10 kilometrų stengtis važiuoti švelniau ir tolygiau, neviršijant 2000 aps/min. sūkių ribos.
Šio „VAG“ koncerno kūrinio gedimai prasideda, kuomet automobilis peržengia 200 000 kilometrų ridą. Tuomet iš rikiuotės išeina „plaukiojantis“ dviejų masių smagratis, šlapio tipo sankaba. Pastarosios vidutinis tarnavimo laikas siekia 250 000 - 300 000 kilometrų.
Statistika rodo, jog pati rimčiausia problema atkeliauja automobiliui pasiekus 200 000 – 250 000 kilometrų ribą. Tuomet atsiranda hidromechaninio valdymo bloko gedimai.
Jeigu šį gedimą „pasigauna“ automobilis su garantija, tuomet markės atstovai net nesivargina ir sumontuoja naują valdymo bloką, nes taisyti seną tiesiog neapsimoka ir neverta. Visų pirma – tai būtų labai brangu, o visų antra – net ir pats gamintojas nerekomenduoja to daryti, tad vienintelė išeitis išspręsti šią problemą – ieškoti žmonių, galinčių pavarų dėžę sutvarkyti už jums priimtiną kainą.
Taip pat reikėtų atsižvelgti į dar vieną dalyką – kokia tai „DSG“ pavarų dėžė? Ar tai 6 ar tai 7 laipsnių pavarų dėžė? Pastaroji veikia efektyviau ir sklandžiau, tačiau ji taip pat reikalauja specialių įrankių, norint pakeisti ir vėliau sureguliuoti sankabą. Tad renkantis automobilį su 7 laipsnių „DSG“ pavarų dėžė iš pradžių užduokite sau klausimą – „Ar aš galiu automobilį vežti į specializuotas dirbtuves, gamintojo atstovybę arba auksines rankas turintį specialistą, kuris sankabą pakeis ne už 50 eurų?“ Jeigu atsakymas į šį klausimą yra neigiamas, galbūt reikėtų pasirinkti kitą mašiną arba egzempliorių su mechanine pavarų dėže.
Jeigu pavarų dėžė, turinti sauso tipo sankabą, iš dirbtuvių išvažiavo netinkamai sureguliuota, tai gali išduoti prastas pavarų dėžės darbas. Pavyzdžiui, trukčiojimas važiuojant nedideliu greičiu arba grubus pavaros perjungimas.
Kaip nelikti prie suskilusios geldos?
Yra ne vienas ir ne du būdai kaip išsirinkti gerą, tinkamai prižiūrėtą naudotą automobilį. Jeigu žvalgotės į automobilį su „DSG“ pavarų dėže, būtinai išsiaiškinkite tikrąją norimo modelio ridą. Keliaukite į oficialią atstovybę ir pagal kėbulo numerį patikrinkite automobilio aptarnavimo istoriją, ir jokiu būdu nepasitikėkite „knygutėmis“, kurias siūlo pažiūrėti daugelis automobilių pardavėjų. Pas daugelį automobiliais prekiaujančių žmonių jos neturi jokios pridėtines vertės.
Stebėdami automobilio aptarnavimo istoriją, atsižvelkite kada norimas modelis paskutinį kartą buvo apsilankęs planiniam aptarnavimui. Įprastai „VAG“ koncerno šeimos nariams planiniai aptarnavimai atliekami kas 25 000 – 30 000 kilometrų.
Smagratis
Vienas svarbiausių „DSG“ komponentų (tiek „sauso“ tipo, tiek „šlapio“ tipo), pirmuosius ligos simptomus gali pradėti rodyti nuo maždaug 180 000 kilometrų. Norint prailginti šio komponento gyvenimo trukmę, privalote įsiminti, jog alyva pavarų dėžėje turi būti keičiama kas 60 000 kilometrų.
Visuomet galite pasielgti gudriau ir ieškoti automobilio ne su kuo mažesne rida, o atvirkščiai – ieškoti automobilio, kuriam jau buvo atlikta smagračio keitimo operacija.
Dviejų masių smagračio kaina gali svyruoti tarp 300 ir 500 eurų.
„Mechatronikas“
Kaip ir rašėme anksčiau, šio komponento atostogos prasideda automobiliui pasiekus 210 000 – 250 000 kilometrų ridą. Bandydami sumažinti išlaidas šio komponento remontui, galite bandyti tikėti meistru, kuris sakys, jog gali sutvarkyti sugedusį hidromechaninį valdymo bloką, tačiau po to nesistebėkite, jeigu savo adresu išgirsite ne pačią maloniausią frazę.
Priklausomai nuo automobilio, vidutinė naudotos detalės kaina svyruoja tarp 400 - 600 eurų. Naujos detalės labai lengvai perkopia keturženklę sumą.
Sankaba
Dar vienas svarbus komponentas, kuris nėra ilgaamžis, galintis atlaikyti 500 000 ar 700 000 kilometrų distanciją. Kaip ir minėjome anksčiau, į šios „DSG“ sudėtinės dalies darbą reikėtų atsižvelgti automobiliui pasiekus 200 000 kilometrų ridą.
„Luk“ sankabos komplektas kainuoja maždaug 380 eurų.
Kurios „DSG“ pavarų dėžės yra patikimos?
Atsižvelgiant į gedimų statistiką, pats patikimiausias pasirinkimas yra „DSG“ pavarų dėžės su šlapio tipo sankaba, kurios galite atskirti ganėtinai paprastai. Visos „DSG“ pavarų dėžės, išskyrus „DQ200“ ir „DQ200e“. naudoja šlapio tipo sankabą.
Kitas veiksnys, į kurį reikia atsižvelgti – automobilio amžius. Nuo 2012 m. „Volkswagen“ į šias pavarų dėžes pradėjo pilti kitokios specifikacijos alyvą, todėl tikėtina, jog „DSG“ pavarų dėžių būklė bus geresnė negu, kad ir mažesnę ridą turinčio automobilio, pagaminto 2010 ar 2009 metais.
Taip pat verta atsižvelgti į dar vieną kriterijų – ar automobilis buvo atšauktas. „Volkswagen“ kai kuriose rinkose paskelbė atšaukianti 2008 - 2014 metais pagamintus automobilius dėl hidromechaninio bloko gedimų, todėl pirkdami naudotą automobilį su „DSG“ pavarų dėže rekomenduotume patikrinti ar buvo sulaukęs kvietimo atvykti į specializuotas dirbtuves.