Pirmadienį Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras „Kultūrpolis“ išplatino pranešimą spaudai, kuriame publika kviečiama iki rugpjūčio 5 d. susipažinti Nomedos Gedimino Urbonų nauju projektu „Ermitažo-Gugenheimo matomumo studija“.
Kokią poziciją šio vis dar hipotetinio darinio atžvilgiu užėmė žymūs kovotojai už (prieš) Vilniaus viešąsias erdves, iš pranešimo suprasti sunku.
„Ką bendro turi koldūnai ir Guggenheimo muziejus? Šiuolaikinis menas ir elementarioji kulinarija? Stebėkite naują vienų žymiausių Lietuvos šiuolaikinio meno kūrėjų Nomedos ir Gedimino Urbonų meninę intervenciją/reakciją į pasiūlymą Vilniuje statyti Guggenheimo muziejaus filialą“, - pranešimas lyg ir persmelktas ironija, bet vėliau galima perskaityti, kad projekto tikslas yra „sukurti laikiną bendruomenę, susirūpinusią svarbiu ir ambicingu globalios kultūros projektu – Guggenheimo muziejumi Vilniuje. Kviečiame dialogui ir konfrontacijai skirtingas nuomones, skirtingas ideologines pažiūras, skirtingas kultūras (vietinę ir internacionalinę) išpažįstančias visuomenės puses“.
Matyt, kūrėjai dar tiria aplinką, o sprendimas bus priimtas vėliau. Bet kokiu atveju Klaipėdoje vyks įdomus veiksmas.
Nuo liepos 18 d. keramikė Eglė Česonytė ir projekte dalyvaujantys VDA studentai kuria alternatyvius porcelianinius Guggenheimo modelius. „Mūsų noras yra šį architektūrinį konkurso nugalėtojos Zaha Hadid modelį paversti puodu, atlikti būtent jos architektūrinio maketo re-make'ą (perdirbinį), kuris bus panašus į puodą-kiaurasamtį, į kurį sudedami išvirę koldūnai, kad nubėgtų vanduo. Tokia mintis šovė, mat Z. Hadid architektūrinis maketas turi mažų langelių dekorą, panašų į kiaurasamčio akutes“, - sako autoriai. Eglė Česonytė N. Ir G. Urbonų projektui kurs porcelianines muziejaus interpretacijas.
Iniciatoriai taip pat dalyvaus – liepos 21 dieną N. Ir G. Urbonai skaitys paskaitą apie savo buvusius svarbiausius projektus, o po trijų dienų, liepos 24-ą, Meno kieme pristatys dabar vykstantį projektą.