Praėjusią savaitę pasirodė žurnalo “Muzikos barai” rugsėjo numeris su kompaktine plokštele, kurioje užfiksuota kompozitoriaus prof. Rimvydo Žigaičio kūrybos retrospektyva “Gyvenimas gražus paprastumu”.
Kompozitoriaus, kuris spalio 9 d. švenčia jubiliejinę sukaktį, kūrybinį kraitį sudaro daugiau kaip 200 įvairių žanrų kūrinių - nuo kantatų, kūrinių simfoniniam orkestrui, įvairiems instrumentams iki solo bei chorinių dainų, dainelių vaikams, liaudies dainų harmonizacijų. Kartu su “Muzikos barų” rugsėjo numeriu išleistoje kompaktinėje plokštelėje galime išgirsti net 24 Rimvydo Žigaičio kompozicijas, o žurnale publikuojamas pokalbis su kompozitoriumi - tai atviras pasakojimas apie bene mažiausiai žinomą dabartinio Muzikų sąjungos prezidento gyvenimo tarpsnį: nuo pirmųjų muzikinių vaikystės įspūdžių iki studijų Maskvos Piotro Čaikovskio konservatorijoje baigimo.
Daug dėmesio “Muzikos barų” rugsėjo numeryje skirta visą vasarą Lietuvoje gausiai vykusiems muzikos festivaliams: tai Pažaislio festivalis Kaune, kurį apžvelgia Rimutė Brilienė ir Alina Ramanauskienė, Vilniuje vykusį Kristupo vasaros festivalį pristato Beata Leščinska, Virgis Baublinskas ir Rima Povilionienė, Edmundas Gedgaudas rašo apie Thomo Manno festivalį Nidoje. Žurnale publikuojami straipsniai apie VI “Muzikinį rugpjūtį pajūryje”, festivalį “Vargonų vasara”, kurio 12 koncertų vyko Klaipėdoje, Nidoje ir Vilniuje, taip pat apie dainininkės Juditos Leitaitės iniciatyva Žemaitijoje pradėtą rengti poezijos ir muzikos festivalį, skirtą poeto Vytauto Mačernio atminimui. Prisimintas ir septintasis Vilniaus festivalis. Interviu su pasaulinio garso smuikininku Gidonu Kremeriu - atsiliepimai apie Vilniaus festivalį, pamąstymai apie muzikinių nūdienos festivalių koncertų salėse vyraujančias repertuaro tendencijas bei pasakojimas apie prieš šešerius metus suburto kamerinio orkestro “Kremerata Baltica” rengiamas programas.
Nestinga “Muzikos barų” rugsėjo numeryje ir pažinčių su išskirtinėmis Lietuvos muzikinio gyvenimo asmenybėmis bei jaunais kylančiais atlikėjais. Straipsnyje “Ilgas kelias iki Klivlendo” Rokas Zubovas džiaugiasi pianisto Andriaus Žlabio sėkme rugjūtį pasibaigusiame prestižiniame Klivlendo pianistų konkurse - rašinyje apžvelgiamas Andriaus kelias iki šio tarptautinio konkurso bei spausdinami po kiekvieno šio konkurso turo JAV dienraščiuose publikuoti ypač palankūs atsiliepimai apie lietuvių pianistą.
Pernai savo šešiasdešimtmetį pažymėjęs Kauno muzikinio teatro solistas Juozas Malikonis pristatomas Dainos Klimauskaitės rašinyje “Juozo Malikonio kūrybinio portreto bruožai”. Keleto Lietuvos chorų įkūrėjo ir vadovo, šiuo metu studijuojančio Lietuvos muzikos akademijos simfoninio dirigavimo doktorantūroje Modesto Pitrėno mintys apie likimą, muziką, mokslus, orkestrą, kūrybą - Auksuolės Petrauskaitės straipsnyje “Modestas Pitrėnas: man patinka daugtaškiai”. Nuolatinėje “Muzikos barų” rubrikoje “Lietuvos muzikos link”, rengiamoje kartu su Lietuvos muzikos informacijos ir leidybos centru, šįkart pristatoma kompozitoriaus Remigijaus Merkelio kūryba (“Ugninga muzika, kurstoma racionalių impulsų”). Tradicinėje “Baleto skiltyje” Jūratė Terleckaitė rašo apie balerinos Astos Bazevičiūtės sėkmę Anglijoje, Ilva Juodpusytė supažindina žurnalo skaitytojus su Lietuvos baleto viltimi Olga Konošenko.
Rugsėjo mėnesį Lietuvos muzikiniame gyvenime galima vadinti M. K. Čiurlionio mėnesiu. Paprastai bent vienas “Muzikos barų” rugsėjo numerio rašinys būna vienaip ar kitaip susijęs su didžiuoju lietuvių menininku. Šįsyk sąsajos ypač įdomios: žurnale publikuojamas Paryžiaus Sorbonos universiteto doktorantės Cintios Cristios straipsnis apie argentiniečių dailininką ir kompozitorių Xul Solarą. Analogijos tarp Solaro ir Čiurlionio kūrybos išties stebėtinos: skirtinguose pasaulio kraštuose gyvenę kūrėjai vienas kito niekuomet nematė, nieko vienas apie kitą negirdėjo, tačiau XIX ir XX amžių sandūroje sklandžiusios meninės idėjos, regis, lėmė tapačius sprendimus, analogiškus raiškos būdus bei formas.
Su Čiurlioniu tiesiogiai susijęs ir visai neseniai pasibaigęs IV Tarptautinis M. K. Čiurlionio vargonininkų ir pianistų konkursas, apie kurį išsamiau skaitykite artimiausiame “Muzikos barų” numeryje. Kartu su šiuo konkursu dienos šviesą išvydo ir bene didžiausia “Muzikos barų” naujiena - naujasis virtualus muzikinis dienraštis www.muzikosbarai.lt, padėsiantis kuo operatyviau pasirodyti recenzijoms apie svarbiausius Lietuvos muzikinio gyvenimo įvykius. Pirmieji šio internetinio dienraščio žingsniai buvo kasdieniniai reportažai iš Čiurlionio konkurso - kas vakarą konkurso perklausų recenzijas lydėjo gausūs konkurso klausytojų komentarai. Pasibaigus Čiurlionio konkursui, “Muzikos barų” internete jau galima skaityti operatyvius profesionalų vertinimus apie Boriso Eifmano baleto “Rusiškasis Hamletas” premjerą. Ir ne tik skaityti, bet ir pareikšti savo nuomonę - vertinti, komentuoti tiek patį muzikinį įvykį, tiek ir muzikologų recenzijas. Artimiausias ryškus įvykis, kurio visi koncertai, bendradarbiaujant su “Omni Laiku”, taip pat bus apžvelgiami “Muzikos barų” internetinėje svetainėje - XIII tarptautinis aktualios muzikos festivalis “Gaida”.
MB inf.