Šiauliuose dislokuoti Belgijos karališkųjų oro pajėgų naikintuvai "F-16" šią savaitę netoli Estijos oro erdvės ribos "pagavo" neatpažintą Rusijos lėktuvą, kuris vėliau pasirodė esąs keturmotoris turbosraigtinis "IL-18".
Gerai informuotų BNS šaltinių teigimu, neatmetama galimybė, jog NATO pilotams teko susidurti su šio orlaivio pagrindu sukurtu radioelektroninės žvalgybos lėktuvu "IL-20", kuris NATO klasifikacijoje įvardijamas kaip "COOT-A".
Apie pirmąją kovinę užduotį penktadienį per spaudos konferenciją Rygoje pranešė Latvijos gynybos ministras Atis Slakteris.
Naikintuvai į kariškių vadinamą "oro taikinio gaudymo" misiją buvo pakelti, iš oro erdvės stebėjimo ir kontrolės sistemos BALTNET gavus pranešimą apie į šiaurę nuo Estijos skrendantį neatpažintą orlaivį.
Kaip BNS sakė Šiauliuose dislokuoto Belgijos dalinio vadas majoras Paulis Desair (Polis Dezė), minėtasis orlaivis buvo aptiktas virš jūros maždaug už 160 km į šiaurės rytus nuo Talino. Iš pradžių jį sekė Suomijos karinių oro pajėgų naikintuvas "F-18", vėliau perėmė belgų "F-16".
Anot majoro P.Dezė, orlaivis pasirodė esąs Rusijos "IL-18", kuris dispečeriams iš pradžių nepateikė tinkamo skrydžio plano. Prisistačius naikintuvams, "IL-18" pilotai pateikė teisingą skrydžių planą, todėl orlaivis buvo atpažintas kaip "draugiškas" ir jam buvo leista tęsti skrydį numatytu maršrutu.
"Lėktuvo gaudymo misija buvo įvykdyta sėkmingai, ir "F-16" grįžo į bazę Zokniuose", - sakė Belgijos karininkas.
Iljušino konstruktorių biure sukurtas keleivinis "IL-18" nuo 1959 buvo eksploatuojamas buvusios Sovietų Sąjungos ir socialistinių šalių oro linijose, 7-8 praėjusio amžiaus dešimtmečiuose tapo civilinės aviacijos vidurio nuotolių "darbiniu arkliuku".
Šiuo metu kai kuriose Nepriklausomų Valstybių Sandraugos šalyse civilinės aviacijos reikmėms dar naudojami keli "IL-18", tačiau Rusijos karinėse oro pajėgose tebėra aktyviai naudojamos karinės šio orlaivio modifikacijos "IL-20" ir "IL-38".
BNS