„Mokytojas kuria aplinką, tą gerą klasės klimatą. Ketverius metus tas pats mokytojas pažįsta kiekvieną vaiką, jo silpnąsias vietas ir randa stipriąsias puses. Geri pradinių klasių mokytojai yra, kaip aš sakau, geri pianistai. Kiekvienas vaikas yra tarsi atskira nata ir jis su jais groja klasėje“, - laidoje „Tėvų akademija“ pasakojo L. Slušnys.
O štai žymiai sunkiau motyvuoti mokytis vyresnius moksleivius. „Ar daug pradinukų nenori eiti į mokyklą? Norą eiti į mokyklą pradinukams kuria draugai, klasė ir bendrumo jausmas. Perėjus į pagrindinę mokyklą motyvacija mokytis gali dingti, nes atsiranda daug mokytojų, kurie nepažįsta vaikų, atsiranda labiau ir mažiau mokytojų mėgstami moksleiviai“, - sakė vaikų psichiatras.
Pasak L. Slušnio, išlaikyti motyvaciją mokytis – sunkus darbas. Daug ką lemia moksleivių tėvai, kurie turi nepamiršti priminti moksleiviui, kodėl jis mokosi, ir padėti jam išmokti mokytis.
„Motyvavimas mokytis šiandieniniame pasaulyje, ypač kalbant apie paauglius, yra šveicariško laikrodžio mechanizmas. Jis turi eiti per visur: tėvai, mokykla aplinka turi būti suderinti tarpusavyje. Visi turi galvoti ne apie save, turime atmesti galimybę kalbėti apie tai, kas man patogu. Turime galvoti, kas svarbu vaikui.“