Verslo guru aklai sekantys pradedantieji verslininkai ar pardavėjai įsitikinę, kad šiandien svarbiausia yra idėja. Sukūrus antrą „Facebook“, jį bus galima parduoti už milijardą, galvoja jie. Vis dėlto du vilniečiai skuba mokyti, kad verslas visada prasideda nuo skaičiavimo.
Verslo mokymų projekto „Verslas kitaip“ įkūrėjai Sergejus Oleškevič ir Jegoras Menkovas savo vyriškų papuošalų prekybos internete verslą pradėjo prieš dvejus metus, o už jų sėkmės paslaptį atsirado norinčių mokėti.
„Iš mūsų aplinkos daug kas pradėjo kreiptis į mus konsultacijų, nes tai darydavome nemokamai. Pastebėjome, kad jų rezultatai tai pat pradėjo kilti ir ėmė kreiptis vis daugiau žmonių. Tam skyrėme vis daugiau laiko ir pasiūlėme mokamas konsultacijas, o žmonės to neatsisakė“, – apie jau kelis mėnesius veikiantį seminarų projektą kalba J. Menkovas. Jis pastebi, kad dauguma pradedančiųjų verslų susiduria su identiškomis problemomis, o tai ir paskatino dalytis patirtimi seminaruose, kuriuos renkasi ir jau seniau veikiančios įmonės.
Atgal į verslo prigimtį
Anot vieno iš projekto įkūrėjų, šiandien pradedantieji stengiasi išvengti tiesioginio kontakto su klientu, nes žmogus atsiduria diskomfortiškoje situacijoje, kai tenka išgirsti, kad pirkėjui nereikia jo teikiamos prekės ar paslaugos.
„Mes pastebėjome, kad verslo vertybių sistema yra išsikreipusi, taigi mūsų „Verslas kitaip“ yra tas įprastas verslas, bet kalbame iš pradžių apie pardavimą, klientų pritraukimą, pastovų srautą, skaičiavimus ir kitus paprastus dalykus, kurių šiandien nedaro 95 proc. verslų, kalbant apie smulkųjį ir vidutinį verslą“, – iniciatyvos pavadinimą aiškina J. Menkovas.
Šiandien versle akcentuojamas išradingumas ir idėjos, tačiau, pasak S. Oleškevič, vien šiais veiksniais pasikliauti negalima.
„Nesakome, kad reikia daryti tai, kas patinka, ir sėkmė ateis savaime. Kaip tik sakome, kad reikia skaičiuoti ir daryti įtaką tam. Pradedantiesiems reikia pastovumo, nes pardavimas nuolat svyruoja“, – pabrėžia pašnekovas.
Pasak jo, kiekvienas pakeitimas versle turi turėti loginę išraišką pinigais, o kartais net ir pigus pakeitimas gali kardinaliai pakeisti pardavimo statistiką.
„Mes nekalbame apie prekės ženklo vystymą, dizainą, verslo koncepciją ir misiją – mes kalbame apie realius pakeitimus ir įrankius. Seniau veikiantiems verslams siūlome susikurti svetainę prioritetą teikiant ne dizainui, o tam tikriems elementams, kuriuos esame išbandę ir kurie teikia realią naudą. Pavyzdžiui, telefono numeris dešiniajame viršutiniame kampe gali padidinti pardavimų skaičių“, – pasakoja S. Oleškevič, kurio vyriškų papuošalų pardavimo versle šis pakeitimas kone padvigubino pardavimus.
Siūlo tobulėti nuolat
Jis pastebi, kad jaunieji verslininkai yra imlesni naujovėms ir noriai mokosi verslo naujovių bei nekintamų principų, tačiau seniau veikiančiose įmonėse dirba „auksinės karūnos“, kurios teigia, kad pačios galėtų pamokyti seminarų vedėjus. Visgi J. Menkovas pabrėžia, kad mokytis reikia nuolatos.
„Į sporto sales vienu metu metu pradeda vaikščioti daug žmonių, bet tų, kurie paskui sportuoja kelerius metus, yra tik nedidelis procentas. Mes verslui taip pat taikome tokią analogiją – lengva niekada nebūna ir nebus, tačiau galiausiai pripranti prie stresinių situacijų“, – pasakoja pašnekovas.
Anot jo, seminaruose pastebima, jog pradedantieji verslininkai turi labai daug informacijos, tačiau joje pasimeta ir šiandien jiems reikia konkrečių sprendimų, kad verslas pradėtų veikti.
„Lietuvoje verslo konkurencijos internete lygis nėra labai didelis ir mes juokaujame, kad tarsi išgyvenamas antrasis 10-asis dešimtmetis. Bet dabar ant žirgo ne tas, kuris turi daugiau jėgos, o tas, kuris daugiau galvoja, skaičiuoja ir supranta technologijas“, – pabrėžia J. Menkovas.
Karolis Birgilas