JAV mokslininkai nustatė, kad automobiliuose pradedamas naudoti autopilotas yra gera priemonė sumažinti kamščius ir padidinti kelių pralaidumą nekeičiant jų infrastruktūros.
Pirmiausiai, reikėtų patikslinti, kad autopilotu mokslininkai vadina naujausias kompiuterines technologijas, kurios valdo automobilį ir komunikuoja su aplink esančiais automobiliais bei nuotoliniu būdu turi informaciją apie šių greitį, judėjimo kryptį ir kitus niuansus.
Pirmoji nevairuojamų automobilių kolona (nuotr. Gamintojo)
Mokslininkų teigimu, jei visose transporto priemonėse ateityje bus tokios technologijos, kurios leis jungtis į autotraukinius, tuomet greitkelių pralaidumas gali padidėti iki 273 proc. Atlikus tyrimus nustatyta, kad judant 120 km/h. greičiu kompiuterinės programos gali laikytis 6 m. atstumo tarp transporto priemonių. Judant tokiu intensyvumu per valanda viena eismo juosta gali pravažiuoti 12 tūkst. transporto priemonių.
Jei automobilį valdo žmogus, paprastai judant analogišku greičiu minimalus atstumas tarp transporto priemonių yra apie 40-50 m. ir tokiu atveju per valandą viena juosta pravažiuoja apie 2-3 tūkst. automobilių. Išnaudojami tik 5 proc. kelio.
Mokslininkai išskiria ir kitus kompiuteriais valdomų automobilių pranašumus. Šie niekada nepavargsta, greičiau nei žmogus reaguoja į besikeičiančią situaciją kelyje, važiuoja visada vienodu greičiu ir taupo kurą.
Šiuo metu aktyviausiai autopilotus tobulina kompanijos „Volvo“, „Google“, „Caddilac“, „BMW“, „Volkswagen“.