Šiuo metu miesto gatvėse jau galima išvysti du naujus modernius autobusus, o įmonės garažuose reisams ruošiami dar keturi – tvirtinami bilietų žymekliai, atliekami kiti darbai. Be to, miestą šią savaitę turėtų pasiekti dar trys nauji autobusai.
Naujus ekologiškus autobusus Lietuva įsigijo už Ispanijai parduotus taršos leidimus. Devyniems miestams nupirkta daugiau nei 90 naujų autobusų. Be Panevėžio, ispaniški suspaustas gamtines dujas naudojantys autobusai jau pasiekė Vilnių, Kauną, Klaipėdą ir Šiaulius. Jų dar laukia Marijampolė, Telšiai, Ukmergė, Elektrėnai.
Iš šešių jau gautų autobusų penki varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis, o vienas hibridinis – varomas dujomis ir elektra. Likusieji trys taip pat varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis.
Tam, kad galėtų gauti tokius autobusus, Panevėžio autobusų parkas turėjo pasistatyti suspaustų gamtinių dujų kompresorinę. Jos iki tol mieste nebuvo.
Pasak įmonės vadovo R. Petukausko, kompresorinė kainavo apie 2 mln. litų, tačiau visų gaunamų autobusų vertė – daugiau nei 8 mln. litų. Jie nei miestui, nei bendrovei nekainavo.
Be to, kompresorinę bus galima naudoti ne vien įmonės reikmėms. Čia įsigyti suspaustų gamtinių dujų galės ir kiti. Tiesa, kol kas tokį kurą naudojančių automobilių dar nedaug.
R. Petukauskas viliasi, kad atsiradus kur įsigyti tokio kuro, padaugės ir suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų transporto priemonių.
Naujuosiuose autobusuose įdiegta keleivių skaičiavimo sistema. Be to, įrengtos trys vaizdo stebėjimo kameros, o priekyje – vaizdo registratorius. Tai bus ir drausminanti priemonė, kad autobusuose nekiltų konfliktų, vagysčių ar jie nebūtų niokojami.
Hibridiniame autobuse gali tilpti daugiau nei 80 stovinčių ir sėdinčių keleivių, o varomuose suspaustomis gamtinėmis dujomis – daugiau nei 90.
R. Petukauskas skaičiuoja, kad važiavimas tokiais autobusais bus pigesnis. Suspaustoms gamtinėmis dujoms nėra taikomas akcizas, o pačios dujos nuo liepos 1 dienos atpigo.
Tiesa, kiek pavyks sutaupyti, paaiškės, kai mažiausiai mėnesį pavažinės visi naujieji autobusai. Šiuo metu, kaip minėta, į miesto gatves yra išriedėję tik du.
„Preliminariais skaičiavimais, kainuos geru trečdaliu mažiau nei važiuojant dyzeliniais. Be to, šie autobusai ekologiški“, – teigė R. Petukauskas.
Vienas autobusas yra hibridinis – varomas dujomis ir elektra – tad važinėti juo turėtų būti dar pigiau. Įmonės vadovas skaičiuoja, kad jo eksploatacija turėtų būti apie 50 procentų pigesnė nei dyzelinio.
Gavusi likusius autobusus, įmonė turės jau penkiolika naujų, modernių autobusų. Užpernai, pasinaudojus ES parama, įsigyti šeši hibridiniai „Solaris“ autobusai, varomi dyzelinu ir elektra. Jie sunaudoja apie 20 procentų mažiau kuro nei įprasti dyzeliniai. Pasak R. Petukausko, antruoju etapu vėl ketinama įsigyti hibridinių autobusų.
„Kitais metais bus dar mažiausiai aštuoni nauji autobusai“, – sako direktorius.
Jei pavyktų įgyvendinti šiuos planus, mieste važinėtų apie 50 procentų naujų autobusų. Skiriama dėmesio ir tarpmiestiniams autobusams. Pernai įmonė įsigijo penkis autobusus, skirtus tarpmiestiniams maršrutams, o šiemet – septynis. Daiva Savickienė