• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vokiečių automobilių gamintojas „Audi“ ir toliau ieško būdų, kaip suderinti tvarumą, našumą ir vairavimo komfortą.

22

Vokiečių automobilių gamintojas „Audi“ ir toliau ieško būdų, kaip suderinti tvarumą, našumą ir vairavimo komfortą.

REKLAMA

Naujausias jų žingsnis – švelniojo hibrido „MHEV plus“ sistema, debiutuojanti kartu su atnaujintais „A5“ ir „Q5“ modeliais. Tačiau ar šie technologiniai sprendimai iš tiesų duoda apčiuopiamos naudos vairuotojams?

 

Kas slypi po „MHEV plus“?

Kaip sufleruoja pats pavadinimas, „MHEV Plus“ yra labiau ištobulinta švelniojo hibrido technologijos interpretacija.

Ši sistema naudoja du elektros variklius ir talpos 1,76 kWh bateriją, su labai elementariu tikslu – ne tik padidinti „Audi“ variklių efektyvumą, bet ir pagerinti jų našumą.

„MHEV Plus“ sistemos pagrindą sudaro du elektros varikliai. Vienas jų – diržinis starterio-generatorius, tačiau tikrasis sistemos pranašumas slypi antrajame variklyje, vadinamame „pavaros generatoriumi“, įmontuotame už pavarų dėžės. 

REKLAMA
REKLAMA

Skirtingai nei įprastos lengvųjų hibridų sistemos, kurios energiją regeneruoja tik iš variklio sukimosi, „Audi“ pavaros generatorius naudoja viso automobilio judėjimo inerciją ir ratų sukimo momentą. Tai leidžia greičiau ir efektyviau papildyti akumuliatoriaus atsargas.

REKLAMA

Suteikia daugiau galimybių

„Audi“ „MHEV Plus“ sistema įgauna reikšmingą pranašumą dėl joje naudojamos 1,76 kWh talpos baterijos.

Tai daugiau nei keturis kartus didesnė talpa, palyginti su, pavyzdžiui, „Ford Puma MHEV“, kurios baterijos talpa siekia vos 0,38 kWh. Tai reiškia, kad „MHEV Plus“ sistemos veikimo principas bus labai artimas savaime įsikraunamiems hibridams („Toyota Camry“ ar „Toyota RAV4“) ir suteiks daugiau galimybių tinkamai išnaudoti elektros energiją kasdienėse situacijose.

REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, važiuojant mažais greičiais – stovėjimo aikštelėse arba lėtai judant miesto spūstyse – automobilis gali į priekį judėti elektriniu režimu. Sistema taip pat greitai reaguoja į stabdymo metu sukauptą energiją, kuri tuoj pat panaudojama suteikti papildomos galios arba mažinti vidaus degimo variklio apkrovą.

Įdomu tai, kad papildomas elektros variklis, sumontuotas transmisijoje, gali pats savaime varyti automobilį iki 30 km/val. Važiuojant greičiau, „MHEV Plus“ automatiškai ištiesia pagalbą ranką benzininiam ir dyzeliniam varikliui ir užtikrina efektyvesnį variklio veikimą iki 140 km/val. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ši sistema taip pat suteikia papildomos dinamikos. Staigesnio pagreitėjimo metu elektros variklis gali generuoti iki 24 AG papildomos galios, kuri juntamai pagerina automobilio reakciją ir manevringumą – ypač lenkiant ar greitėjant įsiliejant į greitkelio srautą.

„Audi“ teigia, kad „MHEV Plus“ sistema gali sumažinti degalų sąnaudas net iki 0,38 litro 100 kilometrų su dyzeliniu varikliu ir iki 0,74 litro su V6 benzininiais varikliais.

Nors šie rodikliai gali pasirodyti kuklūs, ilgesnėse kelionėse ar dažnai naudojant elektrinį režimą jie virsta reikšmingais sutaupymais tiek degalų, tiek išmetamųjų teršalų atžvilgiu.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų