Keletą dešimtmečių iš eilės „
Renault“ bei kiti gamintojai iš Prancūzijos buvo kritikuojami dėl perdėtai sudėtingų inžinierinių sprendimų ar elektronikos, kuri vieną dieną nusprendžia iškeliauti į paralelinį pasaulį.
Ko gero, iki šių dienų kai kurie vairuotojai turėtų prisiminti antrosios kartos „
Renault Laguna“, kuri buvo nuolatos kritikuojama dėl pačių įvairiausių problemų. Pradedant automatinių pavarų dėžių darbu ir baigiant kvailiojančiomis elektroninėmis kortelėmis, kurios „Renault“ automobiliuose atstodavo įprastą raktelį.
Atsižvelgiant į tai, kokią katastrofą „Renault“ patyrė su antros kartos „Laguna“ ir kaip nesėkmingai, net ir savo gimtinėje, pasirodė trečioji „Laguna“ modelio karta, nereikėtų stebėtis, jog bet koks įpėdinis turėjo nutraukti visus ryšius su modeliu, dėl kurio „Renault“ inžinieriams raudonavo žandai.
DIZAINAS
2015 metais „Renault“ išsigelbėjimo ratu, vidutinėje automobilių klasėje, tapo išvaizdusis „
Talisman“. Automobilis, sukurtas ant naujutėlės platformos, naudojant naujus variklius bei elektronikos sistemas. Be to, prie „Talisman“ kūrimo prisidėjo ir „Daimler“ inžinieriai, kurie atidžiai stebėjo „Renault“ modelio gamybos procesą bei savo įžvalgomis dalinosi su kolegomis iš „Renault“.
Nors „Renault“ neatskleidžia tikrojo „Daimler“ specialistų indėlio, tačiau kaip pagerėjusios surinkimo kokybės indikatorius galėtų būti duslus ir ausį glostantis garsas uždarius „Renault Talisman“ duris, bet tai – tik subtili smulkmena.
„
Ford Mondeo“, „
Opel Insignia“, „
Škoda Superb“ ir „
Volkswagen Passat“ – tai yra pagrindiniai „Renault Talisman“ konkurentai. Kiekvienas iš jų turi tam tikrų stipriųjų, tiek silpnųjų pusių, tačiau prancūzų markės kūrinys, regis, stengėsi sukurti tiesioginę „Škoda Superb“ alternatyvą.
Čekiško ir prancūziško modelio matmenys yra labai panašūs. „Renault Talisman“ yra 11 mm trumpesnis, 6 mm platesnis ir 8 mm žemesnis. Be to, „Talisman“ ratų bazė yra vos 31 mm trumpesnė už „Škoda Superb“, kuris šioje automobilių klasėje pasižymi erdviausiu interjeru.
Automobilio dizainas, be abejonės, yra stiprioji „Renault Talisman“ pusė. Išraiškingi dienos žibintai ar horizontalios radiatoriaus grotelės nekelia absoliučiai jokių asociacijų su pagrindiniais konkurentais, ir tiesiog neleidžia tapti tuo nykiu automobiliu, kuris susilieja su minia. Net ir baltos ar pilkos spalvos modelis sugeba išsiskirti tarp kitų, ganėtinai nykiai atrodančių konkurentų, kurie gali būti pastebimi tik užsidėję didesnio skersmens ratlankius ar naglesnes kėbulo apdailas. Mes žiūrime į tave „
Volkswagen Passat R-Line“.
Kita vertus, įmantrūs dizainerių sprendimai puikiai dera su ganėtinai klasikiniu automobilio siluetu. Žvelgdami iš šono pastebėsite, jog „Renault Talisman“ kūrėjai stengėsi sukurti elegantiško automobilio siluetą, kuris labai primena septintame ar aštuntame dešimtmetyje gamintus sedanus.
Atkreipkite dėmesį:
- Įsigiję automobilį, būtinai atnaujinkite „Renault Talisman“ programinę įrangą. Ji labai dažnai išsprendžia daugelį problemų, susijusių su multimedija, klimato kontrole, atstumo jutikliais, berakte sistema;
- Alyvą „EDC“ automatinėje pavarų dėžėje reikia keisti kas 50 000 kilometrų;
- Lambda jutiklio gedimas dyzeliniuose varikliuose gali iššaukti eilę problemų. Vairuojant automobilį juntama mažesnė variklio galia. Be to, gali sutrikti kuro įpurškimo sistemos darbas;
INTERJERAS
Kaip įprasta šios markės automobiliams, taip ir „Talisman“ interjeras yra daugiau ar mažiau elementarus. Žinoma, centrinėje konsolėje pūpsantis ekranas gali sukelti nepatogumų tiems, kas yra pripratęs prie fizinių valdiklių, o komforto įrangos priedų sąrašas labai dažnai pranoksta pagrindinius konkurentus, tačiau didžiausia problema yra interjero apdailos medžiagos.
Surinkimo kokybė, šios klasės standartais, yra ganėtinai aukšta. Vis dėlto, pirštais automobilio kokybę vertinantys vairuotojai gali likti nusivylę. Žemiausio („Zen“) ir vidutinio („Intens“) įrangos lygį turintys modeliai dvelkia vidutinybe, o ne noru ir ambicija pasirodyti geriau negu kiti. Šią problemą išsprendžia tik aukščiausią („Initiale Paris“) įrangos lygį turintys modeliai. Juose galima rasti daugybę minkštų paviršių, natūralia oda aprengtų sėdynių ir kitų privalumų, su kuriais „Renault Talisman“ galėtų žygiuoti, pavyzdžiui, į 3 serijos BMW teritoriją. Sunku tuo patikėti? Tiesiog kurią dieną įsėskite į bet kurio „F30“ (2011-2019) vidų. Labai greitai suprasite iki kokio lygio nusirideno BMW kokybės ir „prabangos“ kartelė.
Gausi standartinė komforto įranga visuomet buvo „Renault Talisman“ vizitinė kortelė. Įprastai, daugelio vairuotojų poreikius turėtų patenkinti „Intens“ įrangos lygis, kuriame, priklausomai nuo pirmojo automobilio savininko norų, galima rasti masažuojančias ir šildomas sėdynes, „Bose“ garso sistemą, tuziną vairavimo asistentų, „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ sąsajas. Ko jau ko, bet įvairių komforto įrangos priedų „Renault“ nepašykštėjo.
Nors gausus žaisliukų kiekis džiugina, tačiau jų naudojimąsi apkartina programinė įranga. Pavyzdžiui, centrinėje konsolėje esanti multimedijos sistema (ekrano dydis gali skirtis nuo 7 iki 8,7 colio), kurioje yra įdiegtos pagrindinės automobilio funkcijos. Tame tarpe – ir oro kondicionavimo sistemos veikimas. Nuolatinis ekrano minkymas, švelniai tariant, užknisa, o ir ekrano reakcija į paspaudimus ne visada kelia užtikrintumą. Žinoma, namų darbus visuomet galima pasidaryti dar prieš pradedant važiuoti, bet visi puikiai žinome, jog tam tikrus parametrus retkarčiais norisi pakoreguoti važiuojant. Vis dėlto, verta pažymėti, jog naudojimosi lengvumas multimedijos sistema pagerėjo 2020-aisiais metais, kai buvo atnaujinta visa modelių gama. Tuomet „Renault Talisman“ gavo ne tik multimediją su nauja programine įranga, bet ir šauniai atrodantį skaitmeninį prietaisų skydelį.
Kadangi „Renault Talisman“ siekė neatsilikti nuo „Škoda Superb“, tai reiškia, jog „Talisman“ pasižymi ypatingai džiuginančia interjero erdve. Tiek vairuotojui, tiek keleiviams nekils noras skųstis, jog trūksta vietos pečiams ar keliams. Bagažinės tūris – taip pat įspūdingas. Sedanas gali pasiūlyti net 608 litrų talpos bagažinę, kuri savo erdve nusileidžia tik jau minėtam „Škoda Superb“.
Vairuotojui skirtas gerbūvis ypatingai vertas pagyrų. Net ir esant storesnių kaulių ar turint ilgesnes ataugas, už vairo galima patogiai įsitaisyti, mat „Renault“ siūlo plačias vairo kolonėlės ir pačios sėdynės reguliavimo galimybes. Vieninteliu nusiskundimu galėtų būti stori priekiniai statramsčiai, kurie riboja matomumą į priekį.
Atkreipkite dėmesį:
- Nemažai nusiskundimų sulaukiama dėl „EDC“ dvigubą sankabą turinčios pavarų dėžės. Grubus, netolygus pavarų dėžės veikimas yra labai aiškus signalas, jog reikės pakeisti nusidėvėjusią sankabą. Jos keitimas – nėra pigus;
- Elektronikos problemos – nėra dažnas reiškinys. Vis dėlto, būkite pasiruošę su retkarčiais stringančia multimedija ar neveikiančiais jutikliais, kurie gali kontroliuoti įvairių pagalbinių sistemų darbą;
- Dažnai pasitaikantis gedimas – netikėtai išsikrovęs automobilio akumuliatorius. Su šia problema labai dažnai susiduria iki 2018 m. pagamintų automobilių savininkai;
- Pasitaiko atvejų, kai beraktė automobilio atrakinimo ir užrakinimo sistema pradeda neveikti. Šie simptomai pasireiškia esant žemai arba labai aukštai oro temperatūrai. Įprastai, šią problemą iššaukia durų rankenėlėse esantys davikliai;
DINAMIKA
Laikantis tuometinių „Renault“ tradicijų – vidutinės klasės „Talisman“ buvo komplektuojamas su mažo tūrio, trijų arba keturių cilindrų benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Nors trijų cilindrų benzininis motoras po „Talisman“ dangčiu atsirado tik 2020-aisiais, kai buvo atliktas techninis ir stilistinis atnaujinimas, tačiau dauguma egzempliorių naudotų automobilių rinkoje turi 1,6 litro benzininius arba 1,6 litro dyzelinius agregatus.
Tiek benzinu, tiek dyzeliniu maitinami 1,6 litro darbinio tūrio varikliai – nekeliantys išskirtinių, vertų komplimentų potyrių. Jie – pakankamai tylus, veikiantys sklandžiai, norintys, jog iš jų nebandytumėte išspausti kažkokių stebuklų. Jie – tiesiog atlieka esminę funkciją – padeda automobiliui judėti, užtikrinant krikščioniškas degalų sąnaudas Nei daugiau, nei mažiau, bet tai – išskirtinis „Renault“ variklių bruožas.
Gerokai daugiau gyvybės ir našumo demonstruoja mums labiau priimtini 1,8 litro benzininis ir 2,0 litrų dyzeliai. 225 arklio galias ir 300 Nm sukimo momentą generuojantis 1,8 litro benzininis variklis yra labai artimas tam, kurį galima rasti „
Megane R.S.“. Tai reiškia, jog naujos variklio valdymo programos įdiegimas motoro galią kilstelėtų iki 260 AG ir 400 Nm, ir tokiu būdu suteiktų „Talisman“ žiupsnelį sportiškumo.
Tuo tarpu 2,0 litrų dyzeliniai varikliai – nors ir pajėgus – yra pakankamai reti naudotų automobilių rinkoje, mat jie į „Talisman“ buvo pradėti montuoti tik 2018-aisias. 2,0 litrų motoras galėjo išvystyti 160 arba 200 arklio galių bei buvo komplektuojami tik su „EDC“ dvigubą sankabą turinčia transmisija. Tiesą sakant, iki šiol sunku suprasti kodėl šis motoras „Talisman“ modelyje nepasirodė anksčiau, mat nuo 2006 gaminamas „M9R“ serijos dyzelis puikiai tinka tokio dydžio automobiliui. Be to, šiuose varikliuose sumontuotas kietųjų dalelių filtras sugeba išlikti funkcionalus, su atitinkama priežiūra, net ir pasiekus 300 000 - 400 000 kilometrų ribą.
„Renault“ atsižvelgdama į tuometines tendencijas, automobilį aprūpino 6 laipsnių mechanine arba „EDC“ dvigubą sankabą turinčia transmisija. Pastaroji „Talisman“ automobiliuose galėjo turėti 6 arba 7 pavaras. Pavyzdžiui, 2,0 litrų dyzeliai turėjo 6 laipsnių pavarų dėžę, o štai 1,3 litro benzininis – 7-ių.
Nepriklausomai nuo to, „EDC“ pavarų dėžės darbas – įvairiapusiškas. Priklausomai nuo poreikių ir reikalavimų, ji gali pasirodyti šiek tiek per lėta ir vangi. Ypač palyginus su „Volkswagen“ grupės automobiliuose randama „DSG“.
Vis dėlto, „Renault“ automobiliuose esantis „EDC“ analogas visada užtikrina sklandų ir tolygų automobilio greitėjimą, logišką reakciją į akceleratoriaus paspaudimą bei nėra tokia grubi ir jautri važiuojant nedideliu greičiu ar manevruojant garaže. Pastaroji visuomet „DSG“ pavarų dėžių problema, tad galutinį įvertinimą reikėtų priimti atsižvelgiant į asmeninius poreikius.
Atkreipkite dėmesį:
- 1,6 litro darbinio tūrio benzininių variklių problema – apetitas alyvai. Siekdami užtikrinti variklio ilgaamžiškumą, nuolatos stebėkite alyvos lygį bei naudokite tik „Renault“ rekomenduojamą variklio alyvą;
- Dyzeliniai varikliai naudoja paskirstymo grandinę. Nors jos tarnavimas turėtų būti ilgaamžis, tačiau paskirstymo grandinės būklę rekomenduojama patikrinti kas 80 000 kilometrų ir esant poreikiui – ją pakeisti;
- Dyzeliniuose varikliuose sumontuotas „EGR“ vožtuvas ir „EGR“ aušintuvas, važinėjant trumpais atstumais, patirs apkrovas, dėl kurių ateityje gali užstrigti „EGR“ vožtuvas. Taipogi gali sugesti ir „EGR“ aušintuvas;
- Į daugelį skirtingų „Renault“ modelių montuotas 1,6 litro dyzelinis variklis galėjo turėti vieną arba du turbokompresorius. Nors pats variklis turi patikimą „Denso“ įpurškimo sistemą bei naudoja paskirstymo grandinę, tačiau didžiausią galvos skausmą kelia dviejų turbokompresorių darbas. Pirmaisiais gamybos metais kone visi „Renault“ modeliai su šiuo varikliu turėjo apsilankyti oficialiose dirbtuvėse dėl turbokompresorių gedimų. Taipogi pasitaiko ankstyvų cilindrų galvutės tarpinės nusidėvėjimo atvejų;
DINAMIKA
Į komfortą orientuotas „Renault Talisman“ vikrumo ir eiklumo varžybose akivaizdžiai nusileidžia „Ford Mondeo“ ar „Mazda 6“, kurie sugeba puikiai užmaskuoti svorį. Nors „4Control“ galinių vairuojamųjų ratų sistema padidina „Renault Talisman“ manevringumą, tačiau prancūziško modelio galimybes grumtis su „Škoda Superb“ apriboja galinės pakabos konstrukcija.
Jeigu daugelis konkurentų naudoja daugiasvirtę konfigūracija, „Renault“ laikydamasis tradicijų, galinėje „Talisman“ dalyje įgrūdo torsioninę siją. Jos konstrukcija paprastesnė, tačiau jos veikimo galimybės taipogi yra ribotos.
Važiuojant lygesne kelio danga didelių skirtumų tarp daugiasvirtės ir torsioninės sijos nepajusite. Automobilis išlieka stabilus, nekeliantis abejonių, tačiau didžiausi skirtumai pasijunta važiuojant šiurkščiais paviršiais, pervažiavus per kelias didesnes (ar gilesnes) duobes ar aštresnį sujungimą. Pigesnės konstrukcijos išfiltravimo ir amortizacijos ribotumai išryškėja gana greitai.
Atkreipkite dėmesį:
- Priekinė pakaba turi tik porą silpnųjų vietų. Naudojant originalias dalis, kas 100 000 kilometrų nusidėvi pakabos statramsčio guoliai ir stabilizatoriaus traukės;
Versija | Gamybos metai | Varantieji ratai | Galia | NM |
1.3 TCe | 2019-2022 | Priekiniai | 160 AG | 270 Nm |
1.5 dCi | 2015-2018 | Priekiniai | 110 AG | 260 Nm |
1.6 dCi | 2015-2018 | Priekiniai | 130 AG | 320 Nm |
1.6 dCi | 2015-2018 | Priekiniai | 160 AG | 380 Nm |
1.6 TCe | 2015-2018 | Priekiniai | 200 AG | 260 Nm |
1.8 TCe | 2018-2020 | Priekiniai | 225 AG | 300 Nm |
1.7 dCi | 2018-2022 | Priekiniai | 120 (150) AG | 300 (340) Nm |
1.3 TCe | 2020-2022 | Priekiniai | 160 AG | 270 Nm |
2.0 dCi | 2018-2022 | Priekiniai | 160 (200) AG | 360 (400) Nm |
Gamintojo atšaukimai
- 2017 m. Automobiliai buvo atšaukti dėl tikimybės, jog „Renault Talisman“ galėjo turėti netinkamą stabdžių suportą arba stabdžių diską. Dėl to netinkamas trinties paviršius tarp stabdžių disko ir stabdžių suporto gali turėti įtakos stabdžių veiksmingumui ir pusiausvyrai, todėl stabdant gali atsirasti traukimas (į dešinę arba į kairę) arba net gali sumažėti transporto priemonės stabdymo veiksmingumas be įspėjimo prietaisų skydelyje.
- 2019 m. Automobiliai buvo atšaukti dėl netinkamai priveržtų „NOx“ jutiklių.
- 2020 m. Automobiliai buvo atšaukti dėl nesandarios kuro tiekimo sistemos. Buvo baiminamasi, jog degalų nuotėkis ant įkaitusių išmetimo sistemos dalių padidins transporto priemonės užsidegimo riziką.
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- „4Control“ – galinių vairuojamųjų ratų sistema stulbinamai pagerina automobilio manevringumą
- Atsižvelgiant į automobilio klasę – maži eksploatacijos kaštai
- Klasės standartus atitinkanti garso izoliacija
- Šauniai skaitmeninius įrašus atkurianti „Bose“ garso sistema
- Platų kelio plotą apšviečiantys „LED“ žibintai
- Stabilus važiuojant didesniu greičiu
- Ypatingai talpus universalas
KODĖL NE?
- Išskyrus „Initiale Paris“ versijas – kai kurios interjero apdailos medžiagos galėtų būti geresnės
- Iki 2020 m. gaminti modeliai turi retkarčiais sunkiai valdomą, perprantamą multimedijos sistemą
- Galinės vaizdo kameros raiška, net ir atnaujintame modelyje, neprilygsta konkurentams
- Eismo juostos palaikymo sistema veikia paralelinėje visatoje
- Versijos su „4Control“ sistema turi juokingai mažą 47 litrų talpos degalų baką
- „Multi-Sense“ sistema kiekvieną kartą užvedus automobilį išjungia anksčiau pasirinktą važiavimo režimą
DETALIŲ KAINOS
- Alyvos filtras ~ 7 eurai
- Oro kondicionieriaus radiatorius ~ 150 eurų
- Salono filtras ~ 15 eurų
- Alkūninio veleno riebokšlis ~ 40 eurų
- Alyvos karteris ~ 5 eurai
- Cilindrų galvutės tarpinė ~ 40 eurų
- Oro slėgio padangoje daviklis ~ 50 eurų
- Priekinės svirties įvorė ~ 20 eurų
- Rato guolio komplektas su stebule ~ 100 eurų
- „MacPherson“ kolonos guolis ~ 20 eurų
- „MacPherson“ kolonos pagalvė ~ 20 eurų
- Kaitinimo žvakių valdymo blokas ~ 80 eurų
- Pusašio riebokšlis ~ 25 eurai
- Varantysis pusašis ~ 300 eurų
- ABS daviklis ~ 50 eurų
- Alyvos slėgio daviklis ~ 10 eurų
- Generatoriaus skriemulys ~ 30 eurų
GERIAUSIOS VERSIJOS
„Renault Talisman TCe 225“
„Renault“ buvo vienas pirmųjų gamintojų Europoje, kuris ryžtingai pradėjo variklių darbinio tūrio mažinimo programą, todėl nenuostabu, jog „Renault Talisman“ neturėjo tokios variklių įvairovės kaip „Volkswagen Passat“. Vis dėlto, jeigu norite įsigyti „Talisman“ su benzininiu varikliu – turite tik vieną gerą pasirinkimą.
1,3 ir 1,6 litro darbinio tūrio benzininiai varikliai veikia sklandžiai, tačiau pernelyg mažas tūris ir galia kelia tam tikrų iššūkių, kai automobilyje sėdi keturi keleiviai, o bagažinėje yra bent vienas lagaminas. Kasdieniniu universalumu džiuginantis versija su 1,8 litro, 225 arklio galias generuojančiu motoru turi daugiau negu pakankamai jėgos važiuoti dinamiškai, o vidutinės kuro sąnaudos bus kone identiškos mažesnio tūrio analogams.
„Renault Talisman 2.0 dCi“
Dyzelinius variklius turintys „Renault“ visuomet džiugino išskirtinai mažomis degalų sąnaudomis. Pati taupiausia „Talisman“ versija naudoja 1,5 arba 1,6 litro darbinio tūrio dyzelinį motorą, tačiau šių variklių dinaminės savybės – ypatingai ribotos. Žinoma, dinamikos trūkumą gali išspręsti 1,6 litro dyzelinio variklio versija su dvejomis turbinomis, bet šios variklio patvarumas – kvestionuotinas.
Norintys vairuoti „Renault Talisman“ su dyzeliniu varikliu, iškart turėtų žvalgytis į modifikaciją su 2,0 litrų dyzeliniu varikliu. Ji – patikimiausia ir tinkamiausia tokio dydžio automobiliui. Iškart vertėtų pridurti, jog 2,0 litrų dyzeliai į „Talisman“ buvo pradėti montuoti nuo 2018-ųjų.