• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kol Europos Sąjunga ir Jungtinės Valstijos tolsta nuo laisvosios prekybos principų ir vis dažniau griebiasi protekcionistinių priemonių, „Mercedes-Benz“ vadovas Ola Källenius siūlo kitą sprendimą. Anot jo, vietoj abipusių prekybos barjerų stiprinimo reikėtų imtis priešingo žingsnio – visiškai panaikinti muitus automobiliams ir jų dalims.

Kol Europos Sąjunga ir Jungtinės Valstijos tolsta nuo laisvosios prekybos principų ir vis dažniau griebiasi protekcionistinių priemonių, „Mercedes-Benz“ vadovas Ola Källenius siūlo kitą sprendimą. Anot jo, vietoj abipusių prekybos barjerų stiprinimo reikėtų imtis priešingo žingsnio – visiškai panaikinti muitus automobiliams ir jų dalims.

REKLAMA

O. Källeniuso nuomone, tokia priemonė ne tik sumažintų įtampą, bet ir prisidėtų prie pasaulinio automobilių pramonės konkurencingumo didinimo, nes dabartinė situacija išties absurdiška.

Europos Sąjunga taiko 10 procentų muito tarifą automobiliams iš JAV, o Jungtinės Valstijos Europos gaminiams taiko vos 2,5 procento muitą. Tačiau Donaldo Trumpo administracija grasina tarifus padidinti net iki 25 procentų.

„Mercedes-Benz“ yra vienas iš tų gamintojų, kurie aktyviai veikia abipus Atlanto. Vokietijos pramonės milžinas jau daugelį metų investuoja į gamybos pajėgumus JAV, tačiau net ir tokia plėtra negali visiškai apsaugoti nuo ekonominių rizikų. 

„Kiekviena detalė, kiekviena grandis yra svarbi – nuo komponentų tiekimo iki logistikos kaštų,“ – teigė O. Källenius interviu Vokietijos dienraščiui „Handelsblatt“. 

Pasak jo, net jei dalis automobilių surenkama JAV, nemaža komponentų dalis atkeliauja iš Europos. Tai reiškia, kad tarifai gali reikšmingai padidinti galutinę gamybos kainą.

O. Källeniuso siūlymas – skambus ir ambicingas: atverti rinkas ir suteikti tiek Europai, tiek Amerikai galimybę konkuruoti sąžiningomis sąlygomis. Jis įsitikinęs, kad toks sprendimas ne tik padėtų išvengti prekybos karų, bet ir skatintų inovacijas bei investicijas abiejuose žemynuose.

REKLAMA
REKLAMA

Analitikai taip pat pritaria tokiam požiūriui. Ekonomistai įsitikinę, kad mažesni prekybos barjerai būtų naudingi ne tik gamintojams, bet ir pirkėjams – tai reikštų pigesnius automobilius, spartesnę technologinę plėtrą ir konkurencingesnes kainas rinkoje.

Tačiau, kaip įprasta, politinės realijos dažnai neatspindi automobilių gamintojų lūkesčių. D. Trumpo administracija vis labiau linkusi į protekcionizmą, o tai didina įtampą tarp pagrindinių prekybos partnerių.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų