Marketingo specialisto profesija – viena paklausiausių
Analitinio žurnalo „U.S. News & World Report. Money“ atliktas tyrimas rodo, kad po penkerių metų vieni paklausiausių specialistų bus susiję su marketingu.
„Renkantis profesiją, manau, svarbiausia sau atsakyti į klausimą, kur jautiesi talentingas, stiprus, kas yra tavo arkliukas ir pagal tai pasirinkti sritį. Žinoma, taip pat svarbu stebėti situaciją rinkoje, atsižvelgti į specialistų reikalingumą“, – sako marketingo vadybininkė Vydmantė Rastokaitė.
Marketingo specialistui reikia viskuo domėtis, būti smalsiam, pastabiam, daug skaityti, stebėti, analizuoti žmones ir prekių ženklų veiksmus, todėl šioje srityje vienodai svarbu tiek analitinis, tiek kūrybinis mąstymas.
Pašnekovė įsitikinusi, kad geriems marketingo specialistams darbo niekada netrūks. „Marketingo sritis labai dinamiška, todėl neabejoju, kad ateityje atsiras daugybė naujų marketingo kanalų ir priemonių, kurios paskatins nuolat mokytis ir prisitaikyti prie rinkos pokyčių“, – sako V. Rastokaitė.
Naujas žvilgsnis į marketingo studijas
„Studijos padėjo aiškiai suprasti, kad marketingas yra būtent ta sritis, kurioje matau save ateityje, o dabartinei profesinei veiklai pamatus padėjo ir įgytos žinios, ir pačios noras kuo greičiau įgyti realios praktinės patirties“, – savo įžvalgomis dalinasi pašnekovė.
Marketingo specialistui svarbiausiu aspektu tampa platus požiūris ir skirtingų sričių išmanymas.
„Dirbant marketingo srityje vis naujų idėjų semiuosi iš aplinkos, knygų, filmų, bendravimo su žmonėmis. Kasdien stengiuosi sekti marketingo pasaulio naujienas tiek Lietuvoje, tiek užsienyje“, – teigia pašnekovė.
Viena geriausiai įvertintų magistrantūros rinkodaros studijų programų – KTU Marketingo valdymas siekia ugdyti šiuolaikiniam marketingo specialistui reikalingas kompetencijas, skirti dėmesį analitiniams gebėjimams.
„Studijos vienareikšmiškai suteikia daug galimybių, telieka jomis pasinaudoti. Svarbu tai, kad išlaikomas artimas ryšys su verslu, tenka spręsti realias verslo problemas, ieškoti sprendimų, todėl įgytos žinios nėra tik teorinės. Dar vienas dalykas, kurį asmeniškai labiausiai vertinu, tai kompetentingi dėstytojai, kurie į studentus žvelgia kaip į kolegas, skiria daug asmeninio dėmesio“, – patirtimi dalinasi V. Rastokaitė.
Marketingo specialistui keliami nauji reikalavimai
V. Rastokaitės teigimu, užduotys, ir įgūdžiai priklauso nuo daugelio veiksnių - nuo sektoriaus, kuriame veikia įmonė, nuo marketingo padalinio dydžio ir darbų pasiskirstymo. „Marketingo specialistas turi pasižymėti komunikaciniais, analitiniais įgūdžiais, būti iniciatyvus, energingas, mąstyti tiek strategiškai, tiek kūrybiškai, gebėti bendrauti ir rasti kalbą su visais, generuoti naujas idėjas ir savarankiškai priimti sprendimus“, – įsitikinusi pašnekovė.
Nors šiandien visuomenė daug laiko praleidžia virtualioje realybėje, pašnekovė įsitikinusi, kad tai marketingo specialisto darbą padaro dar įdomesniu ir atveriančiu daugiau galimybių. „Visgi nepasakyčiau, kad dėl to darbas tampa paprastesnis, gal net atvirkščiai - didelė informacijos gausa, jos lengva sklaida ir prieinamumas marketingo specialistui sukuria papildomus iššūkius, tenka tuos duomenis ne tik surinkti, bet ir prasmingai interpretuoti“, – sako V. Rastokaitė.
Pašnekovė visiems siūlo pradėti nuo tokio darbo ar praktikos, kur yra veiksmų laisvė, gali įgyvendinti savo idėjas, sutikti įkvepiančius žmones, iš kurių gali daug išmokti. „Tikiu, kad bet kuriame darbe, ne tik marketingo srityje, svarbu daug dirbti, įdėti pastangų, nesustoti mokytis. Marketingas labai plati sritis, tad verta atrasti tas veiklas, kurios pačiam yra įdomiausios ir gilinti žinias jose“, – savo patirtimi dalinasi pašnekovė.
Skaitmeninis marketingas – verslo plėtros variklis
Skaitmeninis marketingas atveria daugiau galimybių verslo plėtrai tiek įmonėms, kurios žengia į užsienio rinkas, tiek įmonėms, kurios pradeda savo veiklą, nes leidžia pasiekti tikslinį vartotoją, matyti konkretų rezultatą, įgyti daugiau konkurencingumo.
„Manau, kad didžioji dalis įmonės sėkmės priklauso nuo marketingo, juk jis apima ne tik reklamą, bet ir visus prekės, kainodaros, paskirstymo sprendimus. Tam, kad verslas veiktų sėkmingai, potencialūs vartotojai mažų mažiausia privalo žinoti apie įmonės produktų ar paslaugų egzistavimą, o tai be marketingo veiklų nebūtų įmanoma“, – įsitikinusi pašnekovė.
Marketingas yra sritis, kuri augina įmonę, prisidėdama prie teigiamų pardavimų, prekės bei įmonės įvaizdžio pokyčių.
Pašnekovės teigimu, personalizuotas marketingas yra mūsų dabartis, o tai ateityje tik dar labiau tobulės. „Šiuolaikiniai vartotojai yra sumanūs ir supranta, kad tam tikros reklamos jiems rodomos neatsitiktinai. Tad manau kad marketingo ateitis - personalizacija, kuri atneš maksimaliai daug vertės ir realios naudos vartotojui“, – savo įžvalgomis dalinasi V. Rastokaitė.