• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ketvirtas ir penktas Dakaro etapai – išskirtiniai tarp visų dešimties 2019-ųjų ralyje. Tai – vadinamieji maratono etapai: vieną dieną finišavę, sportininkai automobilius kitai dienai turi paruošti patys, be mechanikų pagalbos. Pirmoji Dakaro maratono diena – ketvirtas etapas – „Agrorodeo“ komandai neapsiėjo be nuotykių, tačiau žaliai baltas „Toyota Hilux“ pasiekė finišą 23-oje vietoje.
„Dar viena Dakaro diena, dar vienas finišas. Teko kaip reikiant pasimaudyti smėlio voniose, ypač važiuojant paskui lėtesnius varžovus ir sunkvežimius. Esam labai pavargę, bet laimingi – važiuojam pastatyti kamanę ir ją apžiūrėti prieš antrąją maratono dieną“, – ketvirtadienio Dakaro greičio ruožo įspūdžius pasakojo komandos vairuotojas Vaidotas Žala.
Daug laiko ekipažas prarado kuomet siaurame kanjone sutiko įklimpusį keturratį ir du jį ištraukti bandančius motociklus. Aplenkti jų šansų nebuvo, tad teko sustoti. O sustojimas feš feš smėlyje reiškia viena – teks lipti iš automobilio ir traukti kastuvus. Tad sportininkai padėjo iškelti įstrigusį keturratį, o po to patys dar pusvalandį užtruko kol vėl galėjo važiuoti.
V. Žala juokavo, kad apie trečiadienį jau galvojo kaip gana sudėtingą etapą. Tačiau palyginus su ketvirtuoju, trečiasis visiškai nublanksta. Etapo sudėtingumą įrodo ir kai kurių lenktynininkų patirtys – pavyzdžiui, Sebastienas Loebas savo „Peugeot“ ratus per dieną pramušė tris kartus ir penktadieniui atsarginius turės skolintis iš komandos draugų. Tiesa, „Agrorodeo“ „atsilieka“ nedaug – prarado du ratus.
„Desertui buvo daug feš fešo – gavom į ausis, į nosį, burną ir į akis. Nemažai akmenų – matomų ir nelabai. Skaudu buvo mums, automobiliui – kad ir kaip saugojom, bet vis tiek minus du ratai. Pirma dalis buvo puiki, kokius 170 km važiavom geru tempu, o po to prasidėjo nelaimingi loterijos bilietai. Ilgą laiką prasikankinom už sunkvežimio važiuodami, šiaip ne taip jį aplenkėm, tačiau netrukus prapylėm ratą ir turėjom vėl vilktis iš paskos. Ir taip su daug varžovų“, – prisiminė šturmanas Saulius Jurgelėnas.

Ketvirtas ir penktas Dakaro etapai – išskirtiniai tarp visų dešimties 2019-ųjų ralyje. Tai – vadinamieji maratono etapai: vieną dieną finišavę, sportininkai automobilius kitai dienai turi paruošti patys, be mechanikų pagalbos. Pirmoji Dakaro maratono diena – ketvirtas etapas – „Agrorodeo“ komandai neapsiėjo be nuotykių, tačiau žaliai baltas „Toyota Hilux“ pasiekė finišą 23-oje vietoje.
„Dar viena Dakaro diena, dar vienas finišas. Teko kaip reikiant pasimaudyti smėlio voniose, ypač važiuojant paskui lėtesnius varžovus ir sunkvežimius. Esam labai pavargę, bet laimingi – važiuojam pastatyti kamanę ir ją apžiūrėti prieš antrąją maratono dieną“, – ketvirtadienio Dakaro greičio ruožo įspūdžius pasakojo komandos vairuotojas Vaidotas Žala.
Daug laiko ekipažas prarado kuomet siaurame kanjone sutiko įklimpusį keturratį ir du jį ištraukti bandančius motociklus. Aplenkti jų šansų nebuvo, tad teko sustoti. O sustojimas feš feš smėlyje reiškia viena – teks lipti iš automobilio ir traukti kastuvus. Tad sportininkai padėjo iškelti įstrigusį keturratį, o po to patys dar pusvalandį užtruko kol vėl galėjo važiuoti.
V. Žala juokavo, kad apie trečiadienį jau galvojo kaip gana sudėtingą etapą. Tačiau palyginus su ketvirtuoju, trečiasis visiškai nublanksta. Etapo sudėtingumą įrodo ir kai kurių lenktynininkų patirtys – pavyzdžiui, Sebastienas Loebas savo „Peugeot“ ratus per dieną pramušė tris kartus ir penktadieniui atsarginius turės skolintis iš komandos draugų. Tiesa, „Agrorodeo“ „atsilieka“ nedaug – prarado du ratus.
„Desertui buvo daug feš fešo – gavom į ausis, į nosį, burną ir į akis. Nemažai akmenų – matomų ir nelabai. Skaudu buvo mums, automobiliui – kad ir kaip saugojom, bet vis tiek minus du ratai. Pirma dalis buvo puiki, kokius 170 km važiavom geru tempu, o po to prasidėjo nelaimingi loterijos bilietai. Ilgą laiką prasikankinom už sunkvežimio važiuodami, šiaip ne taip jį aplenkėm, tačiau netrukus prapylėm ratą ir turėjom vėl vilktis iš paskos. Ir taip su daug varžovų“, – prisiminė šturmanas Saulius Jurgelėnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Agrorodeo (1)


Bendroje automobilių įskaitoje po ketvirto etapo „Agrorodeo“ komanda pakilo į 16-ą vietą.
Šiame sudėtingame etape puikiai pasirodė Nasseras Al-Attiyah. Visas keturias greičio ruožo valandas jie kartu su Stephane‘u Peterhanseliu pamažu tolo nuo persekiotojų, o pats katarietis po truputį tolo nuo prancūzo. Rezultatas – ne tik pergalė ketvirtame etape, bet ir iki 9 minučių padidinta persvara bendroje automobilių įskaitoje, mat joje antrą vietą užima būtent S. Peterhanselis.
N. Al-Attiyah yra apsuptas „Mini“ automobilių – greičiausiųjų lenktynininkų penketuke jis vienintelis vairuoja „Toyota“.
Kitoms lietuviškoms komandoms ketvirtasis Dakaro etapas buvo itin permainingas. Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu sudėtingoje 405 km trasoje neišvengė nesklandumų, tačiau finišą pasiekė 18-oje vietoje, o bendroje įskaitoje atsidūrė 12-oje.
Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ketvirtadienio nakties drama verta scenos: likus porai valandų iki starto atrodė, kad jų „Toyota Hilux“ suremontuoti nepavyks, tačiau netrukus mechanikai rado pamestą reikalingą detalę ir spėjo iki starto automobilį surinkti. Ekipažas ketvirtąjį etapą pradėjo vėluodamas į starto procedūrą, tačiau sėkmingai važiuoja toliau ir, ketvirtajam etapui persiritus į antrąją pusę, taikėsi į greičiausiųjų penkiasdešimtuką.
Motociklų įskaitoje startuojantys lietuviai toliau demonstruoja aukštą tempą: Arūnas Gelažninkas ketvirtadienio finišą pasiekė 42-oje vietoje, o Balys Bardauskas – 94-oje. A. Gelažninkas, kuriam tai debiutinis Dakaro ralis, bendroje įskaitoje užima 37 vietą, o be techninės pagalbos vadinamoje „vienišių“ klasėje važiuojantis B. Bardauskas – 98.
Penktadienį Dakaro dalyvių laukia panašus maršrutas kaip ir ketvirtadienį, tik į priešingą pusę – startavus Taknoje, reikės grįžti į Arekipą. Tačiau organizatoriai paruošė kur kas daugiau išbandymų – šįkart bus net 517 km greičio ruožų (ir 197 km pervažiavimo bendro naudojimo keliais). Didelė dalis jų – itin aukštose Ilo kopose, o lenktynes dar paįvairins masiniai startai.
Įveikus maratoną, lenktynininkai galės pasiilsėti – šeštadienį numatyta laisva diena.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų