Ilgainiui laivininkystės sektoriaus įmonės atrieks vis didesnę išlaidų dalį degalams, tačiau šiuo metu krovinių vežimo verslą gelbsti ilgalaikės sutartys. Krovos bendrovės taikosi į didesnius vienarūšių krovinių srautus, rašo „Verslo žinios“.
„Kuro sąnaudų didėjimas mums labai aktualus, kaip ir JAV dolerio kursas. Kad ir kaip būtų, pasaulinės laivybos valiuta yra doleris. Todėl laivų savininkai, pastaruoju metu silpnėjant JAV doleriui, kai tai jiems pavyksta, stengiasi ilgalaikes sutartis sudaryti eurais“, - sakė „Limarko“ laivininkystės kompanijos (LLK) prezidentas Vytautas Lygnugaris.
Anot jo, LLK, siekdama apeiti brangstančių degalų kainas, sudaro ilgalaikes krovinių vežimo sutartis - laivo savininkui kuras kompensuojamas pagal jo patirtas degalų pirkimo išlaidas už nustatytą laikotarpį.
„Pavyzdžiui, 2008 metų sutartyse nustatyta kuro kaina buvo 15-17 proc. didesnė nei praėjusiais metais. Logiška, kad kylant degalų kainoms drauge turime ir didesnius vežimo įkainius. Tačiau jei sakyčiau, kad mes nuo degalų brangimo apsisaugome visu šimtu procentu, ko gero, meluočiau“, - pabrėžė V. Lygnugaris.
Tačiau LLK prezidentas tikisi, kad bendrovei šiemet pavyks įgyvendinti užsibrėžtus tikslus -pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) sieks 36 mln. litų. Tačiau jis neatmeta galimybės, kad pasibaigus pusmečiui, prognozė gali būti tikslinama.