Naujasis „Toyota GR Yaris“ oficialiai debiutavo 2024-ųjų Tokijo automobilių parodoje sausio 12–14 dienomis, o Lietuvoje atnaujinti modeliai buvo pristatyti šių metų rudenį.
Technologiniais, dizaino ir konstrukciniais patobulinimais pasižymintis karštasis hečbekas užtikrins dar malonesnių vairavimo pojūčių.
Įspūdingo variklio evoliucija
Tarp svarbiausių patobulinimų gamintojai išskiria turbininio trijų cilindrų variklio evoliuciją: jis turi dar daugiau galios ir išvysto dar didesnį sukimo momentą. Taip pat naujajame modelyje sumontuota visiškai nauja aštuonių laipsnių „Gazoo Racing“ tiesioginė automatinė pavarų dėžė. Ši transmisija leis dar greičiau perjunginėti pavaras, kaip lenktyniniuose automobiliuose.
Be to, buvo dar labiau sustiprinta specialiai šiam modeliui sukurta „GR Yaris“ važiuoklė, o salone buvo optimizuotas valdymo prietaisų išdėstymas ir vairuotojo sėdimoji padėtis, kad sportinio automobilio pojūtis būtų autentiškesnis tiek važiuojant kelyje, tiek varžantis lenktynėse.
Sureguliavus pakabą, t. y. pakoregavus spyruoklių suspaudimo laipsnį ir sustiprinus priekinius amortizatorius, pagerėjo automobilio valdymo savybės ir padidėjo atsparumas didelėms apkrovoms.
Daugiau kontrolės
Vos pasirodžius pirmiesiems „GR Yaris“, juose montuojamas turbobenzininis galios agregatas buvo galingiausias pasaulyje trijų cilindrų variklis. Tačiau dabar jis tapo dar galingesnis: gamintojams pavyko pridėti papildomų 19 AG ir paslinkti maksimalaus sukimo momento kartelę papildomais 30 Nm. Tad dabar sportiškojo modelio jėgainė išvysto 280 AG ir 390 Nm.
Padidinę variklio galią, gamintojai ėmėsi didinti jo patvarumą. Lenktynių trasa ir ralio varžybos tapo bandomaisiais poligonais – čia naujasis variklis buvo tikrinamas maksimaliomis apkrovomis. Išbandymais realiomis sąlygomis jam tapo Japonijos ralio čempionatas ir šios šalies ištvermės lenktynių serija.
Naujasis modelis bus siūlomas vienintelės „Circuit“ specifikacijos. Į ją įeina didelėms apkrovoms skirto variklio aušinimo paketas. Automobilyje sumontuotas naujas antrinis radiatorius suteiks didesnį pasitikėjimą važiuojant visa galia, taip pat jame bus įrengta modifikuota oro įsiurbimo anga ir apipurškiamasis tarpinis oro aušintuvas.
Sportiškam vairavimui tinkama pavarų dėžė
Viena didžiausių „GR Yaris“ naujovių tapo visiškai nauja aštuonių laipsnių „GAZOO Racing“ tiesioginė automatinė pavarų dėžė. Ši transmisija gali būti užsakoma papildomai, o bazinėje įrangoje montuojama šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė.
Kurdama naująją transmisiją, „Toyota“ didžiausią dėmesį sutelkė į pavarų perjungimo algoritmus: nuo šiol aukštesnes pavaras bus galima greičiau perjungti į žemesnes. Pasirinkęs automatinę transmisiją, vairuotojas daugiau dėmesio galės skirti vairavimui ir automobilio pedalų valdymui.
Įprastai pavarų perjungimas priklauso nuo automobilio elgsenos skirtingomis sąlygomis: pavyzdžiui, lėtėjimo pagreičio ir momentinio greičio. O naujosios pavarų dėžės programinė įranga sureguliuota taip, kad suprastų ir vairuotojui būdingą vairavimo manierą: kaip agresyviai jis spaudo stabdžius ir akceleratorių. Transmisija iš anksto numato, kada perjungti pavarą, o žaibiškas jos parinkimas atitinka vairuotojo ketinimus ir primena profesionalių vairuotojų elgesį.
Atliekant bandymus trasose, naujoji sistema įrodė savo vertę ir padėjo pasiekti greitesnį nei automobilių su mechanine pavarų dėže rato įveikimo laiką. Valdymo efektyvumą padidina jau standartinėje įrangoje abiejose ašyse įrengti „Torsen“ riboto slydimo diferencialai.
Konkurse dalyvaujančio „Toyota HR Yaris“ vizitinė kortelė
- Kėbulo tipas: Hečbekas
- Degalų rūšis: Benzinas
- Varantieji ratai: Visi
- Elektros variklio galia (ag): 280
- Sukimo momentas (Nm): 390
- Svoris (kg): 1 315
- Bagažinės tūris (l): 174
- 0-100 km/val. (s): 5,2
- CO2 emisija: 215
- Pradinė „Toyota GR Yaris“ kaina (eur): 51 600
- Konkursui pateikto automobilio kaina (eur): 52 300