„Sėkmingas „MSC Ingy“ įplaukimas Klaipėdos uosto statusą leido kilstelėti į aukščiausią konteinerių lygą – iš 500 pasaulio uostų, į kuriuos MSC gabena krovinius, tik 37 (tai yra, apie 7 proc.) yra pasiruošę priimti ULCV klasės laivus“, – pranešė uosto direkcija.
400 metrų ilgio ir 59 metrų pločio, beveik 19,5 tūkst. sąlyginių konteinerių (TEU) talpos „MSC Ingy“ priskiriamas ULCV („Ultra Large Container Vessel“) klasės laivams.
Laivas prišvartuotas prie laivų krovos bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ krantinių.
„MSC Ingy“ plaukia „Šilko“ maršrutu, kuriuo konteineriai gabenami iš Kinijos, Pietų Korėjos bei Malaizijos uostų į Vakarų Europos uostus (tarp jų ir Klaipėdą) bei iš Vakarų Europos į Tolimuosius Rytus.
Klaipėdoje bus perkrauta apie 1,1 TEU su Lietuvos ir Baltarusijos kroviniais. Kadangi šis reisas bandomasis, nuspręsta laivo nepakrauti iki uosto ribinių grimzlės parametrų.
Uosto direkcijos teigimu, priimti didžiausių pasaulyje tokį laivą buvo iššūkis uosto tarnyboms. Tam buvo kruopščiai ruoštasi iš anksto.
Klaipėda tapo trečiuoju Baltijos jūroje uostu, kuriame gali švartuotis tokie laivai, – iki šiol jie plaukdavo tik į Lenkijos Gdansko arba Danijos Orhuso konteinerių terminalus.
„MSC Ingy“ yra didesnis nei liepą į Klaipėdos uostą užsukęs 366 metrų ilgio „MSC Topaz“ ir birželio pabaigoje į uostą atplaukęs 363 metrų „MSC Francesca“.
Uosto direkcijos atstovė Dovilė Ringis BNS antradienį teigė, kad pastaruoju metu Klaipėdos uostas sulaukia vis didesnių laivų ir dėl jiems gerėjančios infrastruktūros bei mokesčių tvarkos.
Vyriausybė lapkritį pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui mažinti rinkliavas dideliems konteinerius gabenantiems laivams.
Direkcija tikisi, kad 2019 metų pradžioje MSC nuspręs reguliariai plaukti į Klaipėdą ULCV laivais.