Pasak uosto direkcijos, Klaipėda tapo trečiuoju Baltijos jūroje uostu, kuriame gali švartuotis tokie laivai, – iki šiol jie plaukdavo tik į Lenkijos Gdansko arba Danijos Orhuso konteinerių terminalus.
Konteinerius gabenantis su Liberijos vėliava plaukiojantis 2016 metų statybos „MSC Ingy“ atplaukia į Klaipėdą iš Gdansko.
„Jis plaukia iš Gdansko, išsikraus, pasikraus ir toliau tęs kelionę. (...) Čia yra pats didžiausias laivas, kuris gali plaukti Baltijos jūra“, – BNS sakė Klaipėdos jūrų uosto direkcijos atstovė Dovilė Ringis.
Beveik 19,5 tūkst. sąlyginių konteinerių (TEU) talpos laivas švartuosis prie laivų krovos bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ krantinės.
„Šis laivas įdarbintas vadinamajame „Šilko“ (Silk) maršrute, kuriuo konteineriai gabenami iš Kinijos, Pietų Korėjos bei Malaizijos uostų į Vakarų Europos uostus bei iš Vakarų Europos į Tolimuosius Rytus. Klaipėdoje bus iškrauta ir pakrauta apie 1,1 tūkst. TEU su Lietuvos ir Baltarusijos eksporto bei importo kroviniais, skirtais dešimtims siuntėjų ir gavėjų“, – komentare BNS rašo „Klaipėdos Smeltė“.
„MSC Ingy“ yra didesnis nei liepą į Klaipėdos uostą užsukęs 366 metrų ilgio „MSC Topaz“ ir birželio pabaigoje į uostą atplaukęs 363 metrų „MSC Francesca“.
D. Ringis teigimu, pastaruoju metu Klaipėdos uostas sulaukia vis didesnių laivų ir dėl jiems gerėjančios infrastruktūros bei mokesčių tvarkos.
„Uostas yra nuolat gilinamas, rekonstruojamos krantinės, buvo priimtas sprendimas tiems didiesiems konteineriniams laivams taikyti nuolaidas rinkliavoms. Kadangi konkurencingesnės sąlygos, pavyksta pritraukti laivų. Ir bent jau partneriai iš užsienio akcentuoja ir uosto skaidrumą“, – sakė uosto direkcijos atstovė D. Ringis.
Vyriausybė lapkritį pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui mažinti rinkliavas dideliems konteinerius gabenantiems laivams.