• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos keliams toliau griūnant, Vyriausybė kitąmet jų tiesimui ir remontui numatė dar dešimtadaliu mažiau pinigų. Premjerė ir finansų ministrė teisinasi, esą biudžetas labai įtemptas ir tiesiog neužtenka pinigų keliams. Liberalai ir opozicija tvirtina, kad biudžetą būtina keisti ir keliams žada daugiau pinigų. Tiesa, užsimena, kad tam teks peržiūrėti ir mokesčius.

Lietuvos keliams toliau griūnant, Vyriausybė kitąmet jų tiesimui ir remontui numatė dar dešimtadaliu mažiau pinigų. Premjerė ir finansų ministrė teisinasi, esą biudžetas labai įtemptas ir tiesiog neužtenka pinigų keliams. Liberalai ir opozicija tvirtina, kad biudžetą būtina keisti ir keliams žada daugiau pinigų. Tiesa, užsimena, kad tam teks peržiūrėti ir mokesčius.

REKLAMA

Daugiau apie tai – TV3 Žiniose. 

Vyriausybė kelių finansavimą kitais metais siūlo sumažinti dar labiau. Kitų metų valstybės biudžete kelių tiesimui ir remontui vyriausybė suplanavo skirti 780 mln. eurų, tai yra dešimtadaliu mažiau nei šiemet. Premjerė su finansų ministre tvirtina, esą keliams skirti daugiau pinigų biudžete tiesiog nėra galimybių, mat jų prioritetai – didinti žmonių pajamas, šalies gynyba ir investicijos.

„Esminiai prioritetai valstybės biudžete yra žmonių pajamų didinimas, krašto apsaugos finansavimas ir investicijos. Atliepti tuos prioritetus padarytos visos pastangos, pasiektas maksimaliai leistinas 3 proc. deficitas. Didesnių galimybių valstybės biudžetas šiandien tiesiog neturi“, – kalba finansų ministrė Gintarė Skaistė. 

REKLAMA
REKLAMA

„Ties nacionaliniais švietimo ir gynybos susitarimais yra Seimo pirmininkės ir kitų partijų pirmininkų parašas. Nevykdyti įstatymų, juose numatyto indeksavimo penisjų ir socialinių išmokų Vyriausybė nekeisdama įstatymų negali. Jei norėtų keisti įstatymus ateityje, tai tą turėtų daryti būsimas Seimas“, – teigia Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė

REKLAMA

Lėšų nėra

Susisiekimo ministras laisvietis Marius Skuodis tvirtina, kad šalies kelininkai pajėgūs sutvarkyti kone dvigubai daugiau kelių ir tiltų per metus – už 1,3 mlrd. eurų. Tačiau po kitų metų biudžeto pristatymo pripažįsta, kad norint geresnių kelių, valstybė turės skolintis.

„Bloga žinia – lėšų nėra. Nepaisant to, numatyta galimybė kitai Vyriausybei skolintis, metų eigoje fiinansavimą didinti“, – praneša susisiekimo ministras Marius Skuodis. 

REKLAMA
REKLAMA

Laisviečių lyderė Armonaitė skundžiasi, kad konservatoriai kitų metų valstybės biudžeto projektą jai parodė tik vakar.

„Čia nieko naujo, įprasta konservatorių veikimo forma“, – tikina ministrė Aušrinė Armonaitė. 

Liberalų sąjūdžio vadovė konservatoriams taip pat priekaištauja dėl mažinamo finansavimo keliams.

„Finansavimo keliams akivaizdus trūkumas. Reikės taisyti, 80 proc. nuo kuro akcizo pasiekti. Gal per 1 metus nerealistiška, bet bent jau turėtų didėti finansavimas keliams. Šito visai nematome. O situacija pakankamai kritinė, ją reikia taisyti“, – teigia Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pokyčius planuoja nauji valdantieji

Na, o opozicijos atstovai, jau po mėnesio besiruošiantys perimti iš dešiniųjų valdžią, valstybės biudžetą su mažinamu finansavimu keliams ir toliau vadina tiesiog bomba.

„Apgailėtina, mažėja lėšos keliams. Vien 1,2 mlrd. eurų padėtų gelbėti situaciją, progreso nebūtų, dabar dar labiau mažinama“, – sako „Vardan Lietuvos“ pirmininkas Saulius Skvernelis. 

„Susisiekimo ministerija jau paruošusi lenkišką kelių finansavimo variantą prie „Invegos“. O finansų ministrė nesutiko duoti įstatiniam kapitalui ES lėšų“, – teigia Seimo narys, valstietis Valius Ąžuolas. 

REKLAMA

„Reikės ieškoti galimybių“, – kalba Seimo narys, socialdemokratas Gintautas Paluckas. 

Finansų ministrei, pristačius kitų metų valstybės biudžetą Seime, parlamentarai jį ruošiasi grąžinti Vyriausybei su savo pasiūlymais, kaip keisti jo išlaidas. 

Na, o tvirtinti biudžetą su galimai padidintu kelių finansavimu, jau planuoja nauja valdančioji dauguma. Jos lyderiai vis atviriau kalba, kad jau raitojasi rankoves skubiai per pusmetį imtis mokesčių reformos, kad pakeistų dešiniųjų sudėliotą šalies finansų planą.

Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio pradžioje. 

tv3.lt

Šaika per paskutinius 4 metus praskolino valstybę, išvogė, išvaistė ir visaip griovė ekonomiką, alino šalį , tad iš kur dar gali būti pinigų keliams. Reikia pradėti nuo nacionalizavimo pavogtų iš valstybės strateginių objektų ir baigiant gabriuko vila. Manau geras pirmas ženklas yra tai ,jog nors vieną įtakingą koncervų grupuotę pradėjo kutenti teisėsauga...
Kelių būklė stebuklingai pagerėtų, jei būtų sutvarkytas vienintelis keliukas, vedantis į kartuves. Dabar juo niekas negali pravažiuot.
Jei ne korumpuotos valdžios, tai senai šalyje būtų priimtas valdininkų teisinės ir turtinės atsakomybės įstatymas, numatantis keleriopai didesnę atsakomybę nei eiliniams piliečiams, o taip pat valdininkams panaikintas jų veiklos atsakomybės senaties terminas arba bent padidintas iki 20-30 metų. Štai, kad ir Brazausko bei A.Butkevičiaus chebra - Lietuvoje "stato" kelius jau 34 metai! Visiems pochui, kad jie vietoj 50 cm sluoksnio sutankintos skaldos pakloja 35-40 cm, šitaip pavogdami šimtus milijonų eurų, o tokie keliai jau pormų metų tampa "linksmaisiais kalneliais". Visi sugeba tik kniaukti, kad niekas neduoda pakankamai pinigų kelių remontui ir naujų tiesimui. Pala, pirma išgaudykite tuos pederastus, kurie tokius kelius tiesia. Tie brūdai ne tik, kad šagia mokečių mokėtojų pinigus, bet ir sąmoningai daro broką, kurį kasmet vėl reikėtų remontuoti ir už tai vėl gautų pajamų. Lietuvos kelių monopolis yra socdemų rankose.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų