Susisiekimo ministerijos parengtais įstatymų pakeitimais įgyvendinamas vadinamasis ketvirtasis ES geležinkelių paketas, kuriuo siekiama užtikrinti geležinkelių infrastruktūros valdytojo veiklos nepriklausomumą, nešališkumą ir finansinį skaidrumą.
Tikimasi, kad galutiniai sprendimai, atversiantys kelią pokyčiams „Lietuvos geležinkeliuose“, Seime bus priimti artimiausiu metu.
Vietoje dabar „Lietuvos geležinkelių“ bendrovėje esančių trijų direkcijų – Keleivių vežimo, Krovinių vežimo ir Infrastruktūros – numatoma įsteigti tris naujas uždarąsias akcines bendroves, kurių po 100 proc. akcijų paketus valdys kontroliuojančioji bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. Pastarosios visas akcijas ir toliau valdys valstybė.
Iki šiol nė viena valdžia nesiryžo bent struktūriškai pertvarkyti „Lietuvos geležinkelių“, iki 2016-ųjų pabaigos turėjusių „valstybės valstybėje“ įvaizdį. Pagal dabar siūlomą modelį pertvarkyti įmonę 2016 metais Europos Komisijai žadėjo Algirdo Butkevičiaus Vyriausybė, 2011 metais panašų holdingo modelį konservatorių-liberalų Vyriausybei siūlė tuometinis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, į tris atskiras įmones geležinkelius išskaidyti ketinta ir 1999–2000 metais.