VĮ „Regitra“ tvarkomo Kelių transporto priemonių registro duomenimis, pernai Lietuvoje buvo įregistruotos 30 725 naujos kelių transporto priemonės, tai yra 20,8 proc. daugiau nei 2014 m. (25 438). Pernai registrą taip pat papildė 171 004 naudotų transporto priemonių duomenys. Šių transporto priemonių pernai įregistruota 14,3 proc. mažiau, nei 2014 m. (199 552).
Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Rokas Knyva pasakoja, kad tokiai pakitusiai tendencijai įtaką padarė ne viena priežastis, o jų kompleksas.
„Kalbant apie naujus automobilius, pagrindinė priežastis ta, kad ekonominė situacija šalyje leidžia daugiau įsigyti naujų ir saugių transporto priemonių. Žmonės geriau supranta jų naudą lyginant su naudotomis. Pirmiausia dėl to, kad perkant naujas transporto priemones panaikinamas galvos skausmas dėl jų kokybinių parametrų“, – sako R. Knyva.
Pasak pašnekovo, naudotoms daugiausia įtakos turėjo stiprus tranzito apmažėjimas bei valstybiniai sprendimai.
„Buvo siekiama išskaidrinti naudotų automobilių prekybą, kur labai nemaža dalis šešėlinių pinigų sukasi. Savaime suprantama, kad tie veiksniai darė įtaką kainų pokyčiui. Šiek tiek daugiau ar mažiau pasikeitė vidutinės naudotų automobilių vertė rinkoje, žmonės grįžta prie tų pačių minčių: kam pirkti naudotą, jei galima nusipirkti naudojantis finansavimo mechanizmais naują arba ganėtinai naują transporto priemonę“, – komentuoja asociacijos generalinis direktorius.
Nuo Latvijos ir Estijos – atsiliekame
Pašnekovo nuomone, iš užsienio įsivežtų transporto priemonių yra ir bus. Šiuo atžvilgiu dera palyginti mūsų statistiką su kaimynų.
„Pas latvius ir estus, santykis tarp naudotų ir naujų bei naujai registruojamų transporto priemonių švelnesnis nei Lietuvoje. Čia jis smarkiai išsikreipęs. Vienai naujai transporto priemonei tenka maždaug apie 10 naudotų. Kalbant apie Estiją, ten vienai naujai transporto priemonei tenka 2 naudotos. Latvijoje – vienai tenka 3,5. Kalbant apie ateities tendencijas, mes tikimės, kad po truputėlį artėsime prie realesnių skaičių. Gal Estija ir tolokai, bet arčiau Latvijos rodiklių galėtume būti“, – vertina R. Knyva.
R. Knyva pamini, kad Lietuvoje egzistuoja stiprus, ne pirmą kartą registruojamos ar perregistruojamos transporto priemonės, srautas. Šie skaičiai dideli, tačiau R. Knyva teigia, paaiškinimo tam neturintis.
Daugiausia įregistruota „Volkswagen“ markės transporto priemonių
„Regitros“ duomenimis, šių metų pradžioje iš viso Lietuvos kelių transporto priemonių parke buvo 1 mln. 549 tūkst. 158 transporto priemonės, didžiausią dalį sudarė lengvieji automobiliai (1 mln. 257 tūkst. 473).
Iš pateiktų duomenų matyti, kad nors ir „Volkswagen“ markės transporto priemonių per metus sumažėjo 1807, jų vis dar daugiausia Lietuvos gatvėse – 235 213 įregistruotų transporto priemonių. „Audi“ markės automobilių taip pat sumažėjo, tačiau vis dar tvirtai laikosi antrojoje pozicijoje – 162 206.
Iš diagramos matyti, kad labiausiai augo „Toyota“ markės transporto priemonių skaičius. Per metus jų skaičius išaugo 19 117 ir dabar jų įregistruota 87 308.
Nors ir auga „Škodos“ paklausa, jų šiuo metu Lietuvoje mažiausiai – 26 734.
Diagramoje pateikiami duomenys apima visas kelių transporto priemones, t. y. lengvuosius, krovininius automobilius, motociklus ir pan.
Įregistruotų transporto priemonių skaičius pagal prekinį ženkląInfographic
R. Knyva pastebi, kad tokie duomenys skiriasi nuo naujų automobilių pardavimų rinkos.
„Nei „Audi“, nei „BMW“, nei „Mercedes“ tarp daugiausia parduodamų naujų automobilių būti negali, nes tai Premium segmento automobiliai. Jie ganėtinai brangūs, tad jų mažiau parduoda. Lietuvoje populiariausi yra tradiciškai trys gamintojai: „Volkswagen“, „Toyota“ ir „Škoda“. Taip pat tarp lyderių pretenduoja atsidurti ir „Nissan““, – informuoja R. Knyva.
Vidutinis Lietuvoje įregistruotų lengvųjų automobilių „amžius“ – 15 metų.