Taksofonus aptarnauti ir išlaikyti įstatymų įpareigota telekomunikacijų bendrovė skaičiuoja, kad dauguma šių aparatų per visus metus panaudojami vos kelis ar keliolika kartų.
Pasak bendrovės, parengti Elektroninių ryšių įstatymo pakeitimai, kuriais į Lietuvos teisę perkeliamas Europos elektroninių ryšių kodeksas, – tam Lietuva turi laiko iki šių metų pabaigos.
Naujos redakcijos įstatyme taksofonai nebėra įvardijami kaip universalioji paslauga. Anot „Telia“, tai reiškia, kad ji nebeturės prievolės teikti ryšio paslaugų taksofonais.
„Taksofonų kaip universalios paslaugos yra atsisakiusios bent 12 Europos Sąjungos šalių. Ir ilgametė „Telia“ statistika vienareikšmiškai sako, kad Lietuva tam jau seniai pribrendo“, – pranešime sako „Telia“ Komunikacijos vadovė Birutė Eimontaitė.
Ji pastebi, kad taksofonai jau daugiau nei dešimtmetį yra nuostolingi. Jų visiškai atsisakyti neskubama argumentuojant, kad šiais aparatais galima paskambinti Bendrajam pagalbos centrui (BPC). Vis dėlto „Telia“ statistika rodanti, kad skambučiai iš taksofonų pagalbos numeriu 112 per metus yra tik pavieniai.
Pasak „Telia“, dar pernai Lietuvoje buvo 392 taksofonai, tačiau šiemet gegužę Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) leido sumažinti jų skaičių iki 213-os – tiek jų „Telia“ ir turi.