„Tai kol kas tik demonstracinė automobilio versija, skirta susipažinimui, bet pirmieji įspūdžiai išduoda, kad tai progresyvesnis automobilis, turintis žymiai daugiau erdvės salone ir daugybę technologijų. Automobilis atrodo kur kas atletiškiau, ypatingą žavesį suteikia nauji žibintai ir praplatėjusios priekinės grotelės, kurios atspindi naująjį „Nissan“ identitetą ir sieja visus naujus modelius“, – apie naująjį „Qashqai“ kalbėjo „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.
Naujosios kartos „Qashqai“ tapo veržlesnis ne tik iš išorės – naujoji CMF-C platforma leido „Nissan“ inžinieriams pasiekti daug geresnių valdymo savybių išlaikant važiavimo komfortą ir padidinant automobilio saugumo rezultatus. Kurdami šį automobili inžinieriai siekė išlaikyti jo proporcijas, bet tuo pačiu metu paversti jį dar erdvesniu. Nauja platforma išsiskiria aukštesniam segmentui būdingu atsparumu sukamosioms deformacijoms, todėl automobilis geriau klauso vairo ir suteikia standesnės važiuoklės pojūtį vairuojant. Priekinėje ir galinėje važiuoklėje naudojama atnaujinta „Macpherson“ tipo pakaba. Dabar ji gali būti naudojama net su 20 colių skersmens ratlankiais. Galinėje pakaboje sumontuoti sutvirtinimai leidžia geriau sugerti smūgius ir slopinti kelio dangos keliamą triukšmą. Visa tai užtikrina sklandų ir tylų riedėjimą įvairia kelio danga.
Atnaujinti varikliai ir revoliucinė hibridinė sistema
„Qashqai“ bus siūlomos su dvejomis 1,3 l darbinio tūrio benzininio variklio versijomis: 138 AG su mechanine transmisija ir priekiniais varančiaisiais ratais arba 156 AG su nauja „Xtronic“ transmisija ir priekinių arba visų keturių ratų pavara. 1,3 l benzininis variklis buvo iš principo atnaujintas ir pritaikytas hibridinei sistemai. 12 V sistemą sudaro atskiras, po automobilio grindimis montuojamas, ličio jonų akumuliatorius ir diržinės pavaros generatorius, efektyviai išnaudojantis stabdymo metu išsiskiriančią energiją. Tai leidžia variklio sistemoms panaudoti sukauptą energiją ir efektyviau taikyti „Stop/Start“ funkciją, kuri sumažina bendrąsias variklio CO2 emisijas. Be to, tai leidžia automobiliu laisvai riedėti ir užtikrina didelį sukimo momentą greitėjant.
Taip pat šiame automobilyje Europai pirmą kartą bus pristatyta moderni „Nissan e‑POWER“ pavaros sistema. Unikali „Nissan“ inovacija tai visiškai elektrinė pavaros sistema, naudojanti elektros variklius, varančius kiekvieną ratą atskirai. „e-POWER“ sistemą sudaro galingas akumuliatorius ir pavara, suderinta su benzininiu varikliu, elektros generatoriumi, keitikliu ir elektros varikliu. Nuo įprastų hibridinių sistemų ši skiriasi tuo, kad benzininis variklis nėra sujungtas su ratais – jis yra naudojamas tik akumuliatoriaus įkrovimui, o priešingai nei vien elektra varomi automobiliai, čia energijos šaltinis yra ir benzininis variklis, ne vien tik akumuliatorius.
Variklio sukamas generatorius užtikrina akumuliatoriaus įkrovimą, tačiau gali elektros energiją tiekti tiesiogiai elektros varikliui ir tokiu būdu jam suteikti papildomos galios, o benzininis variklis visada dirba optimalių sūkių intervale, todėl degalus naudoja kaip įmanoma efektyviai. Tokia sistema užtikrina elektromobiliams būdingą dinamiką ir galimybę važiuoti nesirūpinant baterijos įkrovos lygiu.
Prabangiuose automobiliuose sutinkama įranga
Naujasis „Nissan Qashqai“ pasižymi gausiu įrangos sąrašu, kuriame galima išvysti tokias technologijas, kurios dažniausiai montuojamas tik itin prabangiuose automobiliuose. Naujos kartos „Nissan“ pagalbinė vairuotojo sistema „ProPILOT“ automobilį galės prilėtinti priklausomai nuo papildomų išorės aplinkybių, pavyzdžiui, automobiliui įvažiavus į mažesnio greičio ruožą automagistralėje. Sistema taip pat galės nuskaityti kelio ženklus, įvertinti navigacijos sistemos pateikiamus greičio apribojimus ir atitinkamai koreguoti greitį. Be to, „ProPILOT“ su „Navi-link“ sistema dabar galės komunikuoti su „Qashqai“ aklosios zonos radarais ir koreguos vairą, neleisdama keisti eismo juostos, jeigu aklojoje zonoje bus aptiktas automobilis.
Inžinieriai pasirūpino ir ne tik moderniai atrodančiais, bet ir itin pažangiais priekiniais žibintais. Jų spindulys suskirstomas į 12 atskirų elementų, kiekvienas iš kurių gali būti išjungiamas atskirai, priklausomai nuo artėjančio automobilio padėties. Šios inovacijos dėka žibintai gali toliau ir plačiau projektuoti ryškesnį šviesos spindulį, tačiau efektyviai koreguoti šio spindulio formą taip apsaugant kitus eismo dalyvius nuo akinimo.
Automobilių gamybos pradžia planuojama pavasario antroje pusėje, tuomet taip pat bus žinomos ir tikslios kainos Baltijos šalims. Modeliai su modernia hibridine „e-POWER“ sistema bei tikslesnės jos techninės charakteristikos bus pristatytos antroje metų pusėje.