• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2025 metų Dakaro ralyje išvysime dar vieną lietuvį: paraišką į sunkiausias pasaulio bekelės varžybas pateikė klasikinių automobilių entuziastas, lenktynininkas Karolis Raišys. Tikriausiai mažai ką nustebins, kad jis ketina startuoti „Dakar Classic“ įskaitoje su klasikiniu „Land Rover“, skaičiuojančiu jau penktą dešimtį.

2025 metų Dakaro ralyje išvysime dar vieną lietuvį: paraišką į sunkiausias pasaulio bekelės varžybas pateikė klasikinių automobilių entuziastas, lenktynininkas Karolis Raišys. Tikriausiai mažai ką nustebins, kad jis ketina startuoti „Dakar Classic“ įskaitoje su klasikiniu „Land Rover“, skaičiuojančiu jau penktą dešimtį.

REKLAMA

Vairuos vieną seniausių galimų automobilių

K. Raišys yra puikiai pažįstamas Lietuvos automobilių sporto entuziastams. Ne tik dėl romantiško požiūrio į praėjusių epochų automobilius, bet ir dėl pasiekimų trasose: prieš dešimtmetį jis yra tapęs Lietuvos ralio čempionu dviem ratais varomų automobilių įskaitoje.

Vėliau jis perėjo prie lenktynių klasikiniais automobiliais ir tarptautinėse varžybose pasiekė reikšmingų rezultatų. Sportininkas 7 kartus dalyvavo prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje: „Jaguar“ modeliais du kartus išplėšė pergalę seniausių automobilių kategorijoje, ne kartą buvo užlipęs ant podiumo.

REKLAMA
REKLAMA

Dabar tituluočiausias lenktynininkas klasikiniais automobiliais Lietuvoje nusprendė priimti dar sudėtingesnį iššūkį: užsiregistravo į sunkiausią pasaulyje bekelės maratoną, Dakaro ralį. K. Raišys lieka ištikimas savo charakteriui, dalyvaus „Dakar Classic“ kategorijoje.

REKLAMA

Vyras lengvų kelių neieško – varžyboms ruošia vieną seniausių automobilių, 1978 metų gimimo „Land Rover 109 Station Wagon“, kuris platesnei publikai žinomas kaip trečiosios serijos originalusis „Land Rover Defender“. Jį galima aptikti dalyvių parke.

„Šį automobilį pasirinkau todėl, kad būtent tokiu modeliu pačiame pirmame, 1979-aisiais surengtame, Dakaro ralyje dalyvavo du broliai prancūzai. Žinau jų istoriją. Tai yra tikrosios „Defender“ modelio ištakos, šis dizainas asocijuojasi su ekspedicijomis, nuotykinių kelionių dvasia – tai man yra įstrigę nuo pat vaikystės. Aš kolekcionuoju ralius ir emocijas, o automobilis tėra įrankis prisiminimams rinkti“, – į klausimą, kodėl lenktynėms jis renkasi išskirtinius, retus ir neįprastus istorinius automobilius, atsako K. Raišys.

REKLAMA
REKLAMA

Grįš į laikus, kai lenktynių ir avantiūros santykis buvo kitoks

„Dakar Classic“ kategorijoje gali dalyvauti tik tie automobiliai, kurie yra dalyvavę Dakare nuo pat pirmojo Dakaro iki tam tikro organizatorių parinkto laikotarpio. Praėjusiais metais jauniausi „Dakare“ galintys dalyvauti visureigiai turėjo būti pagaminti ne vėliau kaip 2000-aisiais, o 2025-ųjų Dakare jau galės rungtis naujesni, iki 2005 metų pagaminti visureigiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Natūralu, kad didžioji dalis iš kelių šimtų dalyvių renkasi gana modernius „Mitsubishi Pajero“, „Toyota Land Cruiser“ ar kitus pagal šiandieninį standartą ganėtinai greitus ir lengvus vairuoti automobilius, tačiau K. Raišio tokie nedomina. Jis sako, kad su tokiais paprasta varžytis, o „Dakar Classic“ nuotykį įsivaizduojantis kitaip.

„Mano idėja yra atkartoti tuos pirmuosius Dakarus – jie buvo nuotykis, avantiūra. Jiems žmonės pasiruošdavo vos ne per vakarą. Lenktynių ir avantiūros santykis buvo visai kitoks nei dabar. Žmonės ieškodavo nuotykių ir leisdavosi į nežinomybę. Dabar greito interneto ir globalizacijos laikais visada aišku, kas laukia. Taigi nežinojimo faktorius atsiskleis per automobilio prizmę. Kuo automobilis naujesnis, tuo su juo lenktynėse lengviau, o senas gali pateikti siurprizų, gali tekti jį kas vakarą remontuoti ir tai žada neįtikėtiną nuotykį“, – paaiškina ralio romantikas.

REKLAMA

Lenktynės laikui ir bekelė – ne naujiena

„Dakar Classic“ varžybos vyksta tikslaus važiavimo lenktynių principu: dalyviai trasą turi įveikti organizatorių nustatytu idealiu greičiu. Tai reiškia, kad jie tam tikrus trasos taškus turi pasiekti sekundės tikslumu. Už kiekvieną pavėluotą sekundę ar per ankstyvą įvažiavimą skiriamos baudos. Laimi mažiausiai jų surinkęs ekipažas.

Tokiu principu lenktyniaujama kone visuose klasikinių automobilių raliuose, tad didžiausiose šio tipo varžybose Europoje reikšmingų rezultatų pasiekusiam K. Raišiui nieko iš naujo mokytis nereikės. Jis yra tikslaus laiko lenktynių specialistas. Vis dėlto su „Jaguar“ jis lėkė siaurais, pavojingais, tačiau asfalto, sniego ar žvyro dangą turinčiais kalnų keliais.

REKLAMA

O Dakare jokio kelio nebus. Greičio ruožuose teks ne tik valdyti savo tempą, bet ir naviguoti pagal azimutą; reikės spręsti, kaip pervažiuoti vieną ar kitą sudėtingesnę vietą neužklimpus. Čia patyrusiam lenktynininkui taip pat neturėtų kilti didelių problemų, nes dabar K. Raišys pagal profesiją yra bekelės ekspertas. Jis – vienintelis sertifikuotas „Land Rover“ vyresnysis instruktorius Baltijos šalyse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bekelės iššūkiai, galimai užklupsiantys seniems automobiliams būdingi netikėtumai lenktynininko negąsdina – jis ten važiuoja pasisemti nuotykių. Didžiausias iššūkis bus iki Dakaro ralio. Reikia spėti paruošti važiuojantį, tačiau gyvenimo jau mačiusį legendinį trečiosios serijos „Defender“. Jį pats K. Raišys naujuoju „Land Rover Defender“ parsitempė iš Švedijos.

„Mane domina ne metalo masė – aš perku istoriją. Noriu pats joje ir dalyvauti“, – savo gerokai anksčiau prasidėjusius nuotykius su 1978-ųjų „Land Rover 109 Station Wagon“ automobiliu apibendrina K. Raišys.

 

 

 

 

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų