Patys verslininkai sako, neva taip nori įtvirtinti lyčių lygybę, mat „putės“ skonio traškučių reklamą prieš kelias savaites Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba įvertino kaip niekinančią moterį bei moteriškąją lytį vaizduojančią kaip mažiau pranašesnę. Kompanija dabar sprendžia, kaip ir iš ko išgauti naujųjų traškučių skonį.
Traškučių kompanijos bendraturtis Žilvinas Kulvinskis rodo naujo skandalingo produkto „penio“ skonio traškučių pakelio variantus. Už magą arba tarzaną turi nubalsuoti lietuviai. Kuris surinks daugiau balsų, tas ir puikuosis ant traškučių pakelio.
Bendrovė rugsėjį pradėjusi prekiauti „putės“ skonio traškučiais sako taip norinti įtvirtinti lyčių lygybę. Mat prieš kelias savaites Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad „Chazz“, reklamuojantys savo produktą, diskriminuoja ir žemina moterį bei formuoja visuomenės nuostatas, kad viena lytis – pranašesnė už kitą.
„Tai norėjome šitą situaciją išlyginti. Ir kitas dalykas – patys vartotojai gal juokais, gal rimtai – prašė. Kada bus tas skonis“, – kalba Ž. Kulvinskis.
Kulvinskis sako, kad spręsdami, koks gi turėtų būti naujųjų traškučių skonis, nuomonių klausia moterų.
„Išdirbinėjam, klausiam moterų, jei kas turi kokių nuomonių, gali pareikšti, kokias natas turėtų jausti tuose traškučiuose. Mes apsiklausiam tą, ką žinom. Aplinkoj – pažįstamos, ši tema nėra tabu“, – tvirtina Ž. Kulvinskis.
O apklausus kuo daugiau moterų, kokios skonio natos turėtų jaustis „penio“ skonio traškučiuose, rezultatus atiduos skirtingiems prieskonių kūrėjams. Bendrovė po to juos bandys ir rinksis. Tačiau, paprašytas patikslinti kokias skonių natas įvardina jų apklausti ekspertai, tiesiai neatsako.
„Kol kas komercinė paslaptis“, – sako Ž. Kulvinskis.
Ką gyventojai mano apie tokius traškučius? Štai, ką jie sako:
„Šiais laikais visko yra.“
„O Dieve, nu ką darysi. – Ar ragautumėt? – Na žinot, ne, jau mano amžiuje.“
„Man tai nepatinka.“
„Ragaučiau. – Ragausit? – Ragaučiau.“
„Nu žinokit, yra kitokių gražesnių pavadinimų.“
„Labai geras marketingo sprendimas. – Bet ar ragautumėt pats? – Jo, aišku ragaučiau.“
„Įdomi mintis, visai prikolas. – Ragautumėt? – Jo, gal.“
„O čia pas mus yra tokie? Nesąmonė kažkokia.“
„Penio skonio??? Atsiprašau, nu suprantat. – Išdrįstumėt paragaut? – Tikrai ne.“
„Juokdariai. – O jūs ragautumėt? – Ne, tikrai.“
„Nepirkčiau tokių.“
„Nu gal jaunimas pajuokavimui. Jeigu labai norėčiau ir būtų tie vieni, gal ir nusipirkčiau.“
„Čipsai, tai, kad nežinau. Aš pats valgau čipsus tokius, bet tai valgau savus, apie vyriškus negirdėjau.“
„Tai ką tas skonis, moteriškas man netiktų. Moterys tegul valgo savo, aš vyrišką.“
„Skamba nekaip. Vyriško penio. Net nežinau.“
„Nu neblogi, skanūs. Ragaut neragavęs, bet jie per internetą skelbėsi. – Įdomu būtų paragauti? – Žinoma, įdomu. – Dabar vyriško penio skonio darys. – Būtų geriau, kad būtų visiems, būtų įdomesnė prekė. – Kaip suprasti? – Būtų kaip šeimyninio skonio, eitų geriau prekė. Šeimyninis skonis yra vidutinis toksai, ir suaugusiems, ir vaikams, ir vyresniems.“
Verslininkai aiškina neva jų „putės“ skonio traškučiai sulaukė didžiulio populiarumo ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.
„Laiškus rašė iš Naujosios Zelandijos, PAR, Brazilijos, Kolumbijos, iš visur“, – tikina Ž. Kulvinskis.
Vien „Tik Tok“ užtvindė vaizdo įrašų apie moterų teisių gynėjų pasipiktinimą sukėlusius traškučius lavina. Žmonės juos aptarinėja, užsisako, ragauja. Tokių video pilna ir „Youtube“. O vienoje ispanų televizijoje šie lietuvių kūrėjų traškučiai virto viena dienos temų. Italijoje jų nusipirkti galima ir įprastoje parduotuvėje. Štai vienas italas dalijasi vaizdais, kaip juos perka ir vaišina savo draugus.
Kulvinskis sako, kad jų kuriami putės ir penio skonių traškučiai – joks ne seksualizavimas ir ne žmonių sudaiktinimas, o noras atitraukti visuomenę nuo socialinių tinklų, paskatinti gyvą bendravimą ir mylėjimąsi. Tačiau tokia žinutė įtikina ne visus.
Štai viena su seksualiniu smurtu kovojančios organizacijos įkūrėjų, vadina tiek „putės“ traškučių reklamą, tiek naujuosius vyriškojo skonio traškučių pakelio variantus – pigiu reklaminiu triuku.
„Yra bandymas joti ant to pačio pasenusio arkliuko – kad vystom tą komunikaciją toliau, keliam skandalus ir toliau. Moterys buvo diskriminuojamos. Jei dabar vyrus diskriminuosim, tai tikrai nėra sulyginimas. Tada diskriminuosime ir moteris, ir vyrus sudaiktinimu“, – tvirtina „Ribologija.lt“ bendraįkūrėja Rugilė Butkevičiūtė.
Anot Butkevičiūtės, tokie vizualai prisideda prie seksualizavimo kultūros ir skatina seksistinius juokelius.
darbu