Ketvirtadienį, gegužės 10 d. sostinės senamiestyje vyko vieno didžiausių Lietuvoje transporto skelbimo portalų Autoplius.lt iniciatyva rengiamos metinės automobilius rinkos tendencijų apžvalgos pristatymas. Jos metu automobilių rinkos ekspertas Viktoras Daukšas apžvelgė naujausius duomenis apie svarbiausius pokyčius per pirmąjį šių metų ketvirtį, Lietuvos automobilių parko amžiaus kitimo dėsningumus, benzininių ir dyzelinių modelių paklausos pokyčius, hibridinių modelių populiarumą šalyje ir naujų automobilių rinkos prognozes.
Pirmąjį šių metų ketvirtį šalyje įvyko 93 tūkstančiai automobilių pirkimo ir pardavimo sandorių – tai trečdaliu daugiau nei tuo pačių laikotarpiu pernai. Augimui daugiausia įtakos padarė naujai įvežtų automobilių sandoriai, kurių kiekis ūgtelėjo beveik dvigubai. Susumavus naudotų ir naujų automobilių pirkimą šį ketvirtį, iki 2008 metų rezultato pritrūko 8,6 procentų, nes naujų automobilių pardavimai vis dar atsilieka 62,2 procentais. Anot V. Daukšo, džiugina, kad ypatingai padaugėjo pirmos registracijos sandorių – jų buvo daugiau 40 proc. daugiau nei tą patį laikotarpį pernai.
Naujai įvežtų automobilių skaičius praėjusiais metais siekė 33 tūkst.,bet tik 10 proc. iš jų sudaro nauji automobiliai. Naujų automobilių rinka paaugo 6,6 proc., tačiau lyginant su 2008 m. duomenimis šis rodiklis vis dar yra 60 proc. mažesnis. Naujų automobilių sandorių Lietuvoje įvyko 3,2 tūkst., Naudotų automobilių sandorių suma siekia 875 mln. litų ir lyginant su naujų automobilių sandoriais (213 mln. litų) yra. Barometro duomenimis, šalyje vienam naujam automobiliai tenka 26 naudoti. Lyginant su 2008 m. statistika situacija atrodo dvigubai prastesnė, tačiau ji geresnė nei 2010 m.
Pirmą ketvirtį vidutinė naudotų automobilių kaina beveik nepasikeitė, ji siekia 10, 6 tūkst. Nauji automobiliai pabrango apie 5 proc., vidutinė naujo modelio kaina dabar siekia 68,1 tūkst.litų. Nors daugelyje kategorijų automobilių kainos padidėjo, tačiau augo naudotų automobilių pardavimai, todėl bendra vieno sandorio vidutinė kaina krito. 2011-ųjų pirmąjį ketvirtį Lietuvoje daugiausia (33,6 proc.) parduota 11–15 metų amžiaus automobilių. Sandoriuose užfiksuota tik 12,9 proc. automobilių, jaunesnių nei penkeri metai, tačiau jie sudaro beveik pusę (43,1 proc.) rinkos apyvartos.
Pirmą kartą apžvelgtos benzininių ir dyzelinių automobilių paklausos permainos. Vis dar daugiau ieškoma dyzelinių automobilių, tačiau jų populiarumas ima blėsti. Autoplius.lt duomenimis, dyzelinių automobilių paieškų skaičius sumažėjo nuo 80 iki 76 proc., o benzininių padidėjo nuo 16 iki 19 proc. Išanalizavus parduotų automobilių duomenis matyti, kad dyzeliniais automobiliniai už benzininius yra nuo 20 iki 70 proc. brangesni. Didžiausias skirtumas pastebimas tarp 16-20 metų amžiaus grupėje, kur dyzeliniai automobiliai yra iki 70 proc. brangesni už benzininiu.
Remiantis dabartinėmis degalų kainomis ir darant prielaidą, kad dyzelinis automobilis 100 km kelio vidutiniškai sunaudoja 7 litrus, o benzininis – 9 litrus kuro, apskaičiuota, kad vienerių-penkerių metų dyzelinio automobilio permoka atsipirktų nuvažiavus beveik 54 tūkst. km. „Jei minėtas skaičius kilometrų nebus nuvažiuotas, verčiau rinktis benzininį automobilį. Tai pat apskaičiavome, kad 11-15 metų amžiaus dyzeliniai automobiliai atsiperka maždaug per metus, kai įveikiama 19,2 tūkst. kilometrų“, - skaičiavimus pateikia V. Daukšas.
Hibridinių automobilių skaičius lyginant su praėjusiais metais padaugėjo 20 proc. „Tam, kad tokių automobilių daugiau atsirastų Lietuvoje, jų daugiau turi būti nupirkta Vakarų Europoje. Lietuviams jie yra neįperkami - nesvarbu, kokios kompensacijos būtų įvestos“, - kalbėjo V. Daukšas.
Daugiausiai šalyje registruota „Volkswagen“ markės automobilių - 240 tūkst., antroje vietoje kol kas laikosi „Audi“(179 tūkst.), o trečioje „Opel“, kurių Lietuvoje registruota beveik 100 tūkst. Pastarosios markės automobilių skaičius augimas, anot V. Daukšo, pastaraisiais metais buvo didžiausias.