Tapusi Europos Sąjungos (ES) nare, Lietuva neketina keisti bendradarbiavimo principų su Rusija transporto srityje, jeigu to nereikalaus ES teisiniai aktai.
Taip teigė susisiekimo viceministras Valerijus Ponomariovas susitikime su Lietuvoje viešinčia Rusijos delegacija, vadovaujama Rusijos Federacijos plėtros ir prekybos viceministro Maksimo Medvedkovo.
Rusijos vyriausybinė delegacija atvyko į Vilnių išsiaiškinti, kaip keisis krovinių tranzito į Kaliningrado sąlygos, Lietuvai įstojus į ES. "Mums tai labai svarbu", - sakė Rusijos delegacijos vadovas M. Medvedkovas. Pasak jo, iki šiol su Lietuva transporto sityje buvo labai sėkmingai bendradarbiaujama.
Viceministro V. Ponomariovo teigimu, Lietuvai kelia susirūpinimą Rusijos pozicija dėl 2K projekto, kuris turėtų harmonizuoti krovinių gabenimo geležinkelio tarifus į Klaipėdos ir Kaliningrado uostus. Šiuo metu vežti krovinius į Klaipėdą kainuoja 3-4 kartus brangiau negu į Kaliningradą, todėl 2003 m. Rusijos krovinių srautas per Klaipėdos uostą sumažėjo apie tris kartus.
Susisiekimo ministerijos atstovai paragino Rusiją atnaujinti derybas dėl 2K projekto, nes tai leistų sudaryti palankesnes tranzito sąlygas abiem šalims.
Nuo sausio 1 d. Vilniaus oro uostas nebepriima padidinto triukšmingumo Rusijos lėktuvų. Išimtis iki kovo 28 d. padaryta tik bendrovės "Aeroflot" lėktuvams Tu-134. Tačiau Rusijos lėktuvai galės ir toliau leistis Karmėlavos oro uoste.
ELTA