Apie Lietuvos įvaizdį ir patrauklumą turistams viešai buvo diskutuota ne kartą, nors apie tai, kas turėtų reprezentuoti mūsų šalį, visuomenės nuomonės dažnai išsiskiria, sutariama dėl vieno – Lietuvai būtina tapti turistams patrauklia šalimi, juolab, kad ir parodyti tikrai turime ką.
Spalio 18 d., vyko spaudos konferencija, kurioje pristatyti visuomeninės iniciatyvos „Pakviesk draugą į Lietuvą“ bandomojo etapo rezultatai. „Pakviesk draugą į Lietuvą“ – tai viename socialinių tinklų pradėtas vykdyti projektas, kuriuo idėjos autoriai siekė, kad žinia apie Lietuvą, kaip patrauklią ir įdomią šalį, būtų paskleista kuo plačiau. Buvo rengiamos įvairios viktorinos, kurių dalyviai, atsakę į klausimą, kodėl jie norėtų aplankyti Lietuvą, laimėjo ne tik įvairių suvenyrų ir kitų prizų, bet ir nemokamų skrydžių į Lietuvą bilietus. Bilietus laimėjo 14 laimingųjų ir 5 iš jų jau spėjo apsilankyti Lietuvoje.
Iniciatyvos autoriai taip pat atliko ir nedidelę apklausą, kuri parodė, kad labiausiai užsieniečius į Lietuvą vilioja galimybė pabendrauti su pačiais lietuviais, žinoma, dažnu atveju su pažįstamais ar draugais. Antrasis pagal populiarumą atsakymas buvo tai, kad užsieniečiai labai vertina lietuvišką virtuvę – minėti cepelinai, kugelis, šaltibarčiai. Viena iš populiarių atvykimo į mūsų šalį priežasčių – kultūra ir menas, ketvirtąją ir penktąją vietas priežasčių sąraše užėmė krepšinis ir merginos.
Projekto dalyviai nurodė daugybę priežasčių, kodėl verta keliauti į Lietuvą, tarp jų ne tik noras pasidžiaugti gamta ar pasimėgauti mūsų virtuvės patiekalais, bet pasitaikė ir šmaikščių užmojų, kaip antai „palinkėti sveikatos Sabui“ (krepšinikui Arvydui Saboniui – aut. past.
VŠĮ „Globalios Lietuvos lyderiai“ vadovė Dalia Venslovaitė, paklausta, ko pasigenda užsieniečiai planuodami keliones ar atvykę į Lietuvą, sakė: „Kartais išsakoma pastebėjimų, kad trūksta tam tikros turizmo infrastruktūros, nelengva surasti informacijos anglų ar rusų kalbomis“
Viena iš projekto dalyvių Vaida Balčiūnaitė, konferencijos metu pasidalijo savo patirtimi. Mergina į Lietuvą kvietė draugus, su kuriais susipažino Portugalijoje studijuodama pagal mainų programą „Erasmus“. Vienam iš bičiulių pasisekė ir jis laimėjo nemokamą skrydį į Lietuvą.
Portugalui puikius įspūdžius paliko viešnagė Lietuvoje, V. Balčiūnaitės žodžiais tariant, mėgstančiam krepšinį svečiui buvo smalsu pamatyti šalį, kur šis sportas – antroji religija. Svečiui iš Portugalijos patiko ne tik lietuviški patiekalai, bet jis buvo sužavėtas ir aplankytų vietų. Lietuvė portugalui parodė Nidą, Trakus, Vilniaus senamiestį.
Konferencijoje dalyvavęs rinkodaros socialiniuose tinkluose ekspertas „Big Idea Group“ vykdantysis partneris Markas Eikneris teigė, kad nors Lietuva yra maža šalis, tokių iniciatyvų organizavimas socialiniuose tinkluose puiki priemonė pristatyti savo šalį kaip patrauklią ir įdomią: „Tyrimai rodo, kad planuodami kelionę žmonės ieško išsamesnė informacijos nei tik ta, kurią suteikia kelionių agentūros. Daugiau nei pusė keliautojų pripažįsta, kad juos vienaip ar kitaip paveikė, padėjo susidaryti nuomonę apie šalį per bendravimą socialiniais tinklais gauta informacija. Žinoma, kartais tikrai sunku pasiųsti tinkamą žinutę, bet šio projekto autoriams tai pavyko.“
Visuomeninės iniciatyvos „Pakviesk draugą į Lietuvą“ autoriai teigia, kar projektą planuojama tęsti ir kitais metais, o prie planuoja prisijungti dar daugiau partnerių.